szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szokásosnál is különlegesebb volt az El Clásico.

Mint azt már tudni lehetett, a Barcelona - amelynek egyébként a Spotify a mezszponzora -, ezen a mérkőzésen a Rolling Stones legendás és ikonikus nyelves logójával a mezén lépett pályára a Real Madrid ellen. Az apropó az, hogy a napokban jelent meg a Rolling Stones Hackney Diamonds című új lemeze, a logó ilyetén feltűnése minden bizonnyal az album promóciós kampányának része.

Itt írtunk az albumról:

Ha hattyúdal, akkor fantasztikus búcsú az új Rolling Stones-album

Meghallgattuk a pénteken megjelent Hackney Diamonds című albumot, és csak ámulunk meg bámulunk. De elmeséljük bővebben is.

A híres logót John Pasche angol grafikus alkotta meg 1970-ben. Pasche éppen a Royal College of Art mesterképzését végezte, amikor az együttes menedzsmentje megkereste az intézményt, hogy működjön közre aktuális turnéplakátjuk elkészítésében. Paschének inspirációként Jagger a hindu istennő, a gonosz erők legyőzőjének, Kálinak a képét és az ő kiöltött nyelvét javasolta, végül ennek alapján született meg a ismert szimbólum.

Ami most tehát ott volt a Barcelona mezén. Arra már volt példa, hogy zenekari logó került labdarúgócsapat mezére, de arra, hogy egy ennyire ismert sportmárka és egy ennyire népszerű popkulturális szimbólum találkozzon, még nem.

LLUIS GENE / AFP

És ha ez nem lenne elég: a meccsen a díszpályhoban ott ütl a mai Rolling Stones kétharmada, Mick Jagger és Ron Wood.

A mérkőzést végül a Real Madrid nyerte 2-1-re.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!