Megosztó volt a szülés utáni depressziót punkos keménységgel feldolgozó Die, My Love, de abban mindenki egyetértett, hogy Jennifer Lawrence ősidők óta a legjobb alakítását nyújtotta. Lawrence maga mögött hagyta a franchise-filmeket és az őt korábban három Oscar-jelölésig (és egy győzelemig – Napos oldal) rendező David O. Russellt, és már csak olyan filmekben szerepel, amelyeknek ő a producere. Ez a módszer már Emma Stone-nak is bejött, és hozzá hasonlóan Jennifer Lawrence is a negyvenéves koruk előtt két Oscar-díjas színésznők elit klubjában találhatja magát.
A vetítés utáni beszélgetésben megvitatjuk, hogy a heves szexjelenetek ellenére volt-e kémia Lawrence és a szintén producerszerepet is vállaló Robert Pattinson között, és azt is, hogy miért volt olyan lanyha taps a film sajtóvetítése után.

Még mostohább fogadtatásra lelt Wes Anderson új filmje, a hamarosan a magyar mozikba is megérkező A föníciai séma. Andersonnak esze ágában sincs változtatni a formulán, és megint telepakolta A-listás színészekkel a kis jellegzetes babaházát, de úgy tűnik, mostanra végleg elfáradt a koncepció, és elillant a Tenenbaum, a háziátok vagy a Holdfény királyság idején még olyan erős Wes-varázs.
Scarlett Johansson csak pár percre jelenik meg A föníciai sémában, de pár nap múlva első saját rendezését is láthatjuk a cannes-i programban. A színészek első rendezései visszatérő motívum idén Cannes-ban, hiszen Johanssonon kívül Kristen Stewart és Harris Dickinson is bemutatkozott rendezőként. Stewart filmjére, a The Chronology of Waterre szinte lehetetlen volt jegyet szerezni, de végül megállapíthattuk, hogy sok hűhó volt semmiért, még messze állunk attól, hogy végleg csak a kamera mögött legyen szükség az egykori tinisztárra. Bemutatkozó rendezésében vannak ugyan hatásos pillanatok, és a sztori kifejezetten izgalmas, de szüksége lett volna egy őszinte barátra, aki kigyomlálja a modoroskodást a vágáskor.

Egy rossz szavunk sem lehet viszont Harris Dickinson (A szomorúság háromszöge, Jókislány) rendezővé válása kapcsán, az Urchin ugyanis egy elképesztően magabiztos első film, amely a nagy brit szociorealistákat, Mike Leigh-t vagy Ken Loachot juttathatja eszünkbe. A hajléktalanságból kievickélni próbáló fiatal fiú (Frank Dillane – igazi sztár születik alakítás) története empatikus és lebilincselő, de elkerüli a nyomorpornót és a fals tanulságokat.
Hasonló gyöngyszem volt a német mester, Christian Petzold új filmje, a Mirrors No 3 és a The Love That Remains az izlandi Hlynur Pálmasontól. A podcastban szót ejtünk arról is, hogy ez a két nagyszerű film miért szorult mellékszekciókba, noha verik a versenyprogram nagy részét. Richard Linklater (Sráckor, Mielőtt-trilógia) franciául forgatott tisztelgését a francia új hullám előtt, a Nouvelle Vague-ot pedig inkább nyitófilmnek tudtuk volna elképzelni, hiszen a fiatalabb közönségnek pedagógiai részletességgel mutatja be a Kifulladásig forgatását. Linklater a megfelelő ember volt a feladatra, hiszen kellő távolságtartással kezeli a francia mozi szent teheneit, és elsősorban a mozgalom laza, spontán energiáját adja át.