szerző:
Onozó Róbert - Varga Ferenc (Cannes)
Tetszett a cikk?

A második hét közepén elkezd kiürülni Cannes, hiába van még hátra a versenyprogram harmada. Fődíj-esélyes filmet láttunk a sokáig fogva tartott iráni rendezőtől és megnéztük az 1920-as évek Brokeback Mountainjét is Paul Mescal és Josh O’Connor főszereplésével. Itt a helyszíni podcast tudósításunk utolsó előtti része.

Az első hét nagyüzeméhez képest már jóval kevesebben tömegelnek a cannes-i Croisette-en, így az is megeshet, hogy az ember Halle Berry előtt egy sorral találja magát egy iráni versenyfilm vetítésén. Berry, aki igazán sohasem tudott profitálni 24 évvel ezelőtti Oscar-díjából, most a cannes-i zsűri tagjaként új esélyt kap, hogy visszakerüljön a nemzetközi filmes elitbe. A podcastban azon lamentálunk, hogy elképzelhetőnek tartottuk volna-e a Bumeráng vagy a Macskanő idején, hogy egy napon az ő pár méteres közelségben nézzünk meg egy Jafar Panahi-filmet Cannes-ban.

Panahi egyébként hosszú évek után szabadlábon van, és így végre nem kényszerült reality show-ba oltott házivideót készíteni, hanem egy hátborzongató, de a rá jellemző humort sem nélkülöző drámát a zsarnokság természetéről. A podcastban elmondjuk, hogy miben emlékeztet Magyarországra az It Was Just An Accidentben látható Irán, és mennyi esélyt látunk arra, hogy Panahi nyeri idén az Arany Pálmát.

It Was Just an Accident new clip official from Cannes Film Festival 2025

It Was Just an Accident new clip official from Cannes Film Festival 2025 Original title: یک تصادف ساده Director: Jafar Panahi The film is part of the Official Cannes 2025 selection This is a clip for press use (EPK), for any enquiries you can reach us on info@theupcoming.co.uk. ►► Haven’t subscribed yet?

Némileg atipikus cannes-i versenyprogram választás volt a dél-afrikai Oliver Hermanus visszafogott szerelmi története napjaink két legnagyobb hollywoodi reménysége, Paul Mescal és Josh O’Connor főszereplésével. A sajtópremiert követő beszélgetésünkben áttekintjük, hogyan lett négy évvel ezelőtti első cannes-i sikere (Volt egyszer egy nyár) óta szupersztár Mescalból, és miért nem rizikós már feltörekvő fiatal férfi színészeknek meleg karakterek bőrébe bújni. Sőt az „olyanok, mintha Bartók és Kodály szeretők lettek volna” hasonlat is elhangzik, csak nem ilyen visszafogott megfogalmazásban.

Josh O’Connor és Paul Mescal a The History of Sound című filmben
The History of Sound

Beszélünk még a lassan induló, de minket végül elvarázsoló spanyol versenyfilmről, a Romeriáról, valamint A világ legrosszabb embere után visszatérő Joachim Trier újdonságáról, a Sentimental Value-ről. Utóbbit a legjobban vártuk a versenyfilmek közül, de sajnos csalódást okozott, mert a sok feldobott labda közül egyet sem sikerült tökéletesen leütnie. Még így is méltattuk Stellan Skarsgard alakítását és Elle Fanninggel közös jeleneteit.

Cannes #8 – Mint Bartók és Kodály, csak ezek dugnak is

Alattomosan támad a fesztivál végi hangulat Cannes-ban, noha még pár nap hátra van, de már leléptek barátok és a termek sem telnek meg mindig. Mi azért mozizunk rendületlenül: megnéztük például a felváltva éneklő és szexelő Paul Mescalt és Josh O’Connort, illetve A világ legrosszabb embere rendezőjének várva várt új filmjét is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!