Tetszett a cikk?

A Renault üzemet 1899-ben alapították az autógyár első elkészített darabjain még nyoma sem volt a jól ismert rombusz...

A Renault üzemet 1899-ben alapították az autógyár első elkészített darabjain még nyoma sem volt a jól ismert rombusz alakú logónak, akkoriban ugyanis csak a legendás alapító, Louis Renault nevének kezdőbetűje szerepel a járműveken. De még csak nem is a hűtőrácson, vagy a kocsik oldalán, hanem a kerékabroncson.

Az első valódi Renault-embléma - amely egyébként egy gépkocsit ábrázolt szemből, az egész járművet pedig fogaskerék közepébe illesztették a grafikusok - már a 900-as évek elején megszületett, ezt azonban jellemzően a levélpapírokon és egyéb hivatalos dokumentumokon tüntették csak fel. Az első világháború idején – a többi, hadiiparban érdekelt autógyártól némileg talán elütő módon – egy tank lett a Renault emblémája, majd ezt követte egy olyan - kör formájú - jelvény, amely a motorháztető elülső részén valójában az autó kürtjét rejtette. A logó közepén a "Renault"-felirat állt, a rácsos szerkezet pedig átengedte magán a duda hangját.


Az újabb, maradandó változtatásra 1925-ben került sor, ekkortól használják ugyanis az ismert rombusz-alakú logót, amelyet a hatvanas évekig különböző színekben, kisebb-nagyobb alakításokkal formázgattak, később azonban a cégvezetés ráeszmélt, hogy egy logó az állandóságot, a cég, illetve a termékek önazonosságát jelképezi, így jobb nem bolygatni: ezentúl mindegyiknek sárga alapon fekete színnel kellett megjelennie a cég mindenfajta kommunikációjában, reklámjában.

Ez így is volt tizenkét évig, 1972-ben azonban jött a festő Yvaral és édesapja, Viktor Vasarely, akik kicsit átszabták az emblémát: eltűnt belőle a Renault-felirat, az embléma keretét adó sávok pedig Möbiusz-szalaghoz hasonlóan fordulnak önmagukba. Ezen már csak 1992-ben változtattak ismét, s bár a cég egyes új modelljeihez saját logót is készíttet, a háromdimenziós hatást keltő, krómozott felületű négyszög minden Renault elején ott figyel.

Erre a linkre kattintva megismerkedhet további márkák történetével.

Grúzia 2028-ig felfüggeszti a csatlakozási tárgyalások megkezdését az EU-val

Grúzia 2028-ig felfüggeszti a csatlakozási tárgyalások megkezdését az EU-val

Magyar Péter az államtitkárnak: Miért kap annyi pénzt Orbán Balázs egyetlen kastély felújítására, mint amennyi az összes gyermekotthon karbantartására jut?

Magyar Péter az államtitkárnak: Miért kap annyi pénzt Orbán Balázs egyetlen kastély felújítására, mint amennyi az összes gyermekotthon karbantartására jut?

Abbahagyja az Elviszlek magammal című műsorát D. Tóth Kriszta

Abbahagyja az Elviszlek magammal című műsorát D. Tóth Kriszta

Magyar iskolákat zárna be és vonna össze a szlovák kormány

Magyar iskolákat zárna be és vonna össze a szlovák kormány