szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Divat Szövetség második alkalommal írja ki a „Divatolimpia 2005” országos divattervezői versenyt. A verseny célja, hogy komoly pénzdíjért a magyar divattervezők (professzionális és tanulók egyaránt) megmutathassák és összevethessék kreativitásukat és az általuk tervezett és kivitelezett kollekciójukat a szakmai zsűri és a nagyközönség előtt - áll a szövetség sajtóközeményében.

A Design Hét, a Budapesti Őszi Fesztivál és a Vitalworld programjainak keretében megrendezett döntő helyszíne a Budapest Kongresszusi Központ lesz  október 22-én és 23-án.

A versenyen két csoport vehet részt: professzionális tervezők (iparművészek, önálló divattervezők, divat társaságok, kreatív csoportok), és tanuló divattervezők (divat- és stílusiskolák, iparművészeti egyetem tanulói).

A jelentkezési határidő július 30., a pályázók háromféle kategóriában indulhatnak, a fődij mindegyikben 500 ezer forint a profiknak, 50 ezer forint a tanulóknak. További információk a www.moda.hu honlapon férhetők hozzá.

Az első Divatolimpia díjkiosztóját 2003 végi előzsűrizés után 2004 februárjában tartották meg. A szakmai zsűri 3 különböző témakategóriában hirdetett nyerteseket, akik fejenként 250.000 Ft-ot vehettek át. Klasszikus női, utcai viselet kategóriában Asztalos Brigitta, kreatív színpadi öltözet kategóriában Fekete Kriszta, alkalmi férfi viselet kategóriában pedig Lorenzo Uomo nyerte a díjat tavaly, különdíjat pedig Nagy Imola kapott.

Monitor

Divat az intim plasztikai sebészet

Egyre több nő vállalkozik intim szerve sebészeti felújítására az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, jóllehet erre semmilyen egészségügyi oka nincsen.

Világ

Divat a testfestés

Odesszában tízezreket vonzott egy testfestő fesztivál, Ausztriában pedig a nyárra várnak tömegeket egy hasonló rendezvényre. Ráadásul az emberi bőrre rajzolt ábrák - mint egy amerikai példa bizonyítja - reklámként is megállhatják a helyüket.

Gazdaság

Lelkiismeretes divatkapitalisták

„Etikus kereskedőként” hirdetik magukat azok az amerikai ruhagyártó vállalatok, amelyek kizsákmányolás-ellenes marketing bevetésével igyekeznek felvenni a versenyt a piacon híresnek és divatosnak számító márkákkal. Egyelőre kérdés, sikerrel járnak-e.

Nemzetközi gazdaság

Lapos divat

Nagyot zuhant a teljesen sík képernyős "falitévék" ára, ezért a piacon beindult a generációváltás: leáldozóban a katódsugaras technológia, a harc a folyadékkristályos és a plazmaképernyő között dúl. A kereslet megugrását látva a gyártók észvesztve bővítik kapacitásukat.

Gazdaság

Divatcsarnoki csaták

Várhatóan júniusban mondja ki a végső szót a Divatcsarnok sorsáról a pénzügyminiszter. Bár több művészeti szövetség kulturális centrumnak szemelte ki az épületet, azt alighanem eladják. Mégpedig alig többért - 1,8-2,2 milliárd forintért -, mint amennyiértaz előző kormány megvásárolta.

Bombariadó volt három tiszaújvárosi iskolában

Bombariadó volt három tiszaújvárosi iskolában

Szörnyethalt egy fiatal nő, mert pánikba esve kioldotta magát az ernyőjéből és lezuhant

Szörnyethalt egy fiatal nő, mert pánikba esve kioldotta magát az ernyőjéből és lezuhant

Hadházy Ákos arról ír, miért Navracsics Tibort tartja az egyik leggerinctelenebb fideszesnek

Hadházy Ákos arról ír, miért Navracsics Tibort tartja az egyik leggerinctelenebb fideszesnek

Meghalt egy magyar nő, aki egy TikTok-kihívás miatt felgyújtotta magát

Meghalt egy magyar nő, aki egy TikTok-kihívás miatt felgyújtotta magát