szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Divat Szövetség második alkalommal írja ki a „Divatolimpia 2005” országos divattervezői versenyt. A verseny célja, hogy komoly pénzdíjért a magyar divattervezők (professzionális és tanulók egyaránt) megmutathassák és összevethessék kreativitásukat és az általuk tervezett és kivitelezett kollekciójukat a szakmai zsűri és a nagyközönség előtt - áll a szövetség sajtóközeményében.

A Design Hét, a Budapesti Őszi Fesztivál és a Vitalworld programjainak keretében megrendezett döntő helyszíne a Budapest Kongresszusi Központ lesz  október 22-én és 23-án.

A versenyen két csoport vehet részt: professzionális tervezők (iparművészek, önálló divattervezők, divat társaságok, kreatív csoportok), és tanuló divattervezők (divat- és stílusiskolák, iparművészeti egyetem tanulói).

A jelentkezési határidő július 30., a pályázók háromféle kategóriában indulhatnak, a fődij mindegyikben 500 ezer forint a profiknak, 50 ezer forint a tanulóknak. További információk a www.moda.hu honlapon férhetők hozzá.

Az első Divatolimpia díjkiosztóját 2003 végi előzsűrizés után 2004 februárjában tartották meg. A szakmai zsűri 3 különböző témakategóriában hirdetett nyerteseket, akik fejenként 250.000 Ft-ot vehettek át. Klasszikus női, utcai viselet kategóriában Asztalos Brigitta, kreatív színpadi öltözet kategóriában Fekete Kriszta, alkalmi férfi viselet kategóriában pedig Lorenzo Uomo nyerte a díjat tavaly, különdíjat pedig Nagy Imola kapott.

Monitor

Divat az intim plasztikai sebészet

Egyre több nő vállalkozik intim szerve sebészeti felújítására az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, jóllehet erre semmilyen egészségügyi oka nincsen.

Világ

Divat a testfestés

Odesszában tízezreket vonzott egy testfestő fesztivál, Ausztriában pedig a nyárra várnak tömegeket egy hasonló rendezvényre. Ráadásul az emberi bőrre rajzolt ábrák - mint egy amerikai példa bizonyítja - reklámként is megállhatják a helyüket.

Gazdaság

Lelkiismeretes divatkapitalisták

„Etikus kereskedőként” hirdetik magukat azok az amerikai ruhagyártó vállalatok, amelyek kizsákmányolás-ellenes marketing bevetésével igyekeznek felvenni a versenyt a piacon híresnek és divatosnak számító márkákkal. Egyelőre kérdés, sikerrel járnak-e.

Nemzetközi gazdaság

Lapos divat

Nagyot zuhant a teljesen sík képernyős "falitévék" ára, ezért a piacon beindult a generációváltás: leáldozóban a katódsugaras technológia, a harc a folyadékkristályos és a plazmaképernyő között dúl. A kereslet megugrását látva a gyártók észvesztve bővítik kapacitásukat.

Gazdaság

Divatcsarnoki csaták

Várhatóan júniusban mondja ki a végső szót a Divatcsarnok sorsáról a pénzügyminiszter. Bár több művészeti szövetség kulturális centrumnak szemelte ki az épületet, azt alighanem eladják. Mégpedig alig többért - 1,8-2,2 milliárd forintért -, mint amennyiértaz előző kormány megvásárolta.

Remek új funkció jön a VLC-be, sokak kedvenc videólejátszójába

Remek új funkció jön a VLC-be, sokak kedvenc videólejátszójába

Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?

Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?

Netanjahu: Izrael fenntartja a jogot, hogy folytassa a háborút, ha tűzszünet második szakasza sikertelen lesz

Netanjahu: Izrael fenntartja a jogot, hogy folytassa a háborút, ha tűzszünet második szakasza sikertelen lesz

Videón mutatja a péntek esti tűz maradványait a MÁV

Videón mutatja a péntek esti tűz maradványait a MÁV