Legális spam mindenkinek
Miközben a világ legnagyobb internetszolgáltatója felhasználónként közel napi harminc kéretlen emailt szűr ki, a világ legnagyobb szoftvergyártója olyan törvény elfogadását támogatja az amerikai szenátusban, amely kivonná a spam definíciója alól azokat a leveleket, amelyeket a felhasználóval üzleti kapcsolatban álló cégek küldenek. Az America Online statisztikái szerint a spamnek leginkább a Microsofthoz tartozó Hotmail felhasználói vannak kitéve.
Egymilliárd spamet, vagyis felhasználónként 28 kéretlen levelet szűr ki naponta az America Online. A rekordot március elején érte el a világ egyik legnagyobb internetszolgáltatójának szoftvere, s a statisztikákból az is kiderül, hogy a legtöbb spam címzettjei a Microsoft Hotmail ingyenes levelelező-szolgáltatásának előfizetői.
A szoftvercég, amely jószerével a világ összes számítógéphasználójával üzleti kapcsolatban áll, lobbistáin keresztül nemrégiben beterjesztett egy törvényjavaslatot, amely - a vállalat képviselői szerint - egyensúlyt kíván teremteni a spamtől elzárkózó fogyasztók és azoknak a vállalkozásoknak az érdekei között, amelyek az internetet reklámhordozó médiumnak tekintik. A tervezet szerint az Egyesült Államokban jelenleg érvényben lévő, a kereskedelmi célú elektronikus levelekről szóló törvényt kiegészítené egy passzus, amely arra kötelezné a kéretlen kereskedelmi levelek küldőit, hogy a levél tárgya minden esetben kezdődjön az ADV rövidítéssel, ami egyértelművé tenné, hogy reklámról (advertisement) van szó.
A tervezet - amely nem törődik azzal, hogy a rövidítéssel megjelölt levelet is idő és pénz letölteni - kimondja: azok a levelek, amelyeket a felhasználóval üzleti kapcsolatban álló cégek írnak, nem minősülnek spamnek, s a törvény hatálya alól teljesen kivonnák az internetszolgáltatókat, köztük az elektronikus levelezés üzemeltetőit. "A javaslat gyengíti a jelenleg érvényben lévő törvényt" - fogalmazta meg véleményét tömören Paula Selis, Washington állam legfőbb államügyészének tanácsadója a Seattle Times napilapnak adott interjújában. Igaza van: a javasolt szabályozás elfogadása esetén éppen azok küldhetnének kéretlen leveleket a felhasználóknak, akiknek az amúgy is fizet az általa használt szoftverekért, szolgáltatásokért.
A szoftvercég, amely jószerével a világ összes számítógéphasználójával üzleti kapcsolatban áll, lobbistáin keresztül nemrégiben beterjesztett egy törvényjavaslatot, amely - a vállalat képviselői szerint - egyensúlyt kíván teremteni a spamtől elzárkózó fogyasztók és azoknak a vállalkozásoknak az érdekei között, amelyek az internetet reklámhordozó médiumnak tekintik. A tervezet szerint az Egyesült Államokban jelenleg érvényben lévő, a kereskedelmi célú elektronikus levelekről szóló törvényt kiegészítené egy passzus, amely arra kötelezné a kéretlen kereskedelmi levelek küldőit, hogy a levél tárgya minden esetben kezdődjön az ADV rövidítéssel, ami egyértelművé tenné, hogy reklámról (advertisement) van szó.
A tervezet - amely nem törődik azzal, hogy a rövidítéssel megjelölt levelet is idő és pénz letölteni - kimondja: azok a levelek, amelyeket a felhasználóval üzleti kapcsolatban álló cégek írnak, nem minősülnek spamnek, s a törvény hatálya alól teljesen kivonnák az internetszolgáltatókat, köztük az elektronikus levelezés üzemeltetőit. "A javaslat gyengíti a jelenleg érvényben lévő törvényt" - fogalmazta meg véleményét tömören Paula Selis, Washington állam legfőbb államügyészének tanácsadója a Seattle Times napilapnak adott interjújában. Igaza van: a javasolt szabályozás elfogadása esetén éppen azok küldhetnének kéretlen leveleket a felhasználóknak, akiknek az amúgy is fizet az általa használt szoftverekért, szolgáltatásokért.