szerző:
hvg.hu

Egymilliárd dollárra perli az AOL Time Warnert egy amerikai befektetési alap a Los Angeles-i legfelsőbb bíróságon. A céget spekulációval, bennfentes kereskedelemmel és fiktív üzletekkel vádolják.

A BBC információi szerint az AOL Time Warnert egy kaliforniai egyetem, valamint az Amalgamated Bank tulajdonában álló Longview Collective befektetési alap perelte be. A kereset szerint az internet- és tartalomszolgáltató America Online (AOL) közel 1 milliárd dolláros nyereséget ért el pénzügyi trükkökkel: a tranzakciók előtt és után a cég papírjainak árfolyamát mesterségesen befolyásolták.
A Time hírmagazint, az HBO televíziós csatornát és a Warner Bros. filmstúdiót is működtető Time Warnert 2001 januárjában - az internetcégek spekulációs felfutásának időszakában - vásárolta fel az AOL 106 milliárd dollárnyi részvényért. A Longview Collective keresetében azt állítja: 2000 és 2001 között az America Online - a Time Warnerrel történő fúziója előtt – meghamisította nyereségi mutatóit, a valósnál több előfizetőt és forgalmasabb elektronikus kereskedelmet vallott be, hogy így biztosítsa a felvásárlást.
A per nemcsak az AOL Times Warnert érinti; a peranyagban név szerint említik a cégegység több vezetőjét is: Ted Turner alelnököt, Steve Case exelnököt, Richard Parsons vezérigazgatót, Gerald Levin volt vezérigazgatót és Bibb Pittmant, a cég egykori pénzügyi igazgatóját.
Az AOL és a Time Warner fúzióját kezdeményező Steve Case idén januárban mondott le elnöki posztjáról, de továbbra is a vállalat igazgatótanácsának tagja maradt. Lemondását a cég tőzsdei mélyrepülése miatti csalódottságával indokolta.
A tőzsdefelügyelet 2002 júliusában már vizsgálódott a médiabirodalom üzleti kimutatásaiban, aminek kapcsán a Washington Post napilap „furcsa AOL-tranzakciókról és szabálytalan nyereség-átkönyvelésekről” számolt be. A cég vezetése akkor elismerte a tőzsdefelügyelet vizsgálódásának tényét, ugyanakkor cáfolta a napilap állítását.
A vállalattal kapcsolatos az a hír is, miszerint a nemkívánatos email-ek elleni harca jegyében az American Online öt pert indított be tucatnyi cég és több személy ellen, akiket ilyen levelek fő forgalmazójának tart. A Washington Post beszámolója szerint az AOL összesen 10 millió dolláros kártérítést és azt követeli, hogy a hirdetéseket küldők hagyjanak fel tevékenységükkel. Az AOL, az AOL Time Warner leányvállalata azt állítja, hogy a perben megjelölt cégek mintegy 1 milliárd elektronikus hirdetést (spam) küldtek szét az AOL-hoz csatlakozó internetes-tagságnak és e hirdetések mintegy 8 millió panaszt váltottak ki az internetezők részéről. Az AOL-hoz 27 millió felhasználó csatlakozik az Egyesült Államokban. Az internet- felhasználók a világhálózat egyik legnagyobb zavaró tényezőjének a nemkívánatos hirdetéseket tekintik, és az AOL, valamint riválisai, köztük az EarthLink Inc., vagy a Microsoft MSN szolgáltatója kidolgozták már a "spam-eket" kizáró technológiákat, ám a helyzet nem változott.
Videón, ahogy a rendőrök lerohanják a 21 éves férfit a Körúton

Videón, ahogy a rendőrök lerohanják a 21 éves férfit a Körúton

Rövidpályás úszó-vb: négy magyar is döntőbe jutott

Rövidpályás úszó-vb: négy magyar is döntőbe jutott

Csak egy kis rizst ettek az indiai templomban, majd tizenegyen meghaltak

Csak egy kis rizst ettek az indiai templomban, majd tizenegyen meghaltak

Három embert állítottak elő a rendőrök a Kossuth téren

Három embert állítottak elő a rendőrök a Kossuth téren

Eltűnt a Jeges-tenger legvastagabb jégtakarójának 95 százaléka – és igen, ez nagyon nagy baj

Eltűnt a Jeges-tenger legvastagabb jégtakarójának 95 százaléka – és igen, ez nagyon nagy baj

Lássuk, mit mond az orvos: mennyit érnek az otthoni szívvizsgáló kütyük?

Lássuk, mit mond az orvos: mennyit érnek az otthoni szívvizsgáló kütyük?