szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Aggályosnak tartják a nagy országos kereskedelmi televíziók az HBO kódolatlan napok című jövő hétvégi marketingakcióját. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) vizsgálatot indíthat az ügyben.

Az HBO-t négy napon keresztül ingyenesen érhetik el a kábelszolgáltatókon keresztül az érdeklődők. Az nyilvántartása szerint a körzeti adóként bejegyzett adó azonban ezzel a lépéssel – több megkérdezett tévétársaság szerint is – kétségtelenül az országos műsorszolgáltatók közé emelkedik - írja a Világgazdaság.



Lóránt Gergő, a TV2 szóvivője szerint jelentős nézőszámot nem veszít a csatorna az HBO marketingfogásával, viszont hátrányosan érinti abból a szempontból az országos adókat a filmcsatorna lépése, hogy az azon éppen most leadott, a nagy kereskedelmi adókon azonban csak a későbbiekben műsorra tűzött filmek értéküket veszíthetik. Az RTL Klub milliárdos koncessziós díjat fizet évente az országos sugárzás jogáért.



Mennyit kell annak a társaságnak fizetnie, aki egy-két napra válik országossá? – teszi fel a kérdést Fazekas László, az RTL Klub sajtófőnöke. Jelezte azonban azt is: ennek a kérdésnek a megválaszolása nem az RTL Klub hatásköre. Megjegyezte továbbá, érdeklődéssel várják, vajon az HBO eleget tesz-e törvényi kötelezettségnek, miszerint országos televízió főműsoridőben 20 perc hírműsort köteles szolgáltatni.



Vékony Éva, az ORTT sajtóreferense a médiaszerv álláspontját képviselve jelezte: jó esély van arra, hogy a testület vizsgálatot indítson az ügyben. A piaci szereplők szerint kérdéses az is, hogy a kódolatlan hétvégén sugárzott filmek jogtulajdonosaival kötött szerződésekben szerepel-e az HBO marketingakcióját megalapozó lehetőség, a nagy filmforgalmazók ugyanis eltérő díjszabást alkalmaznak a fizetős és a szabadon fogható csatornák részére.



Ha ilyen lehetőség nincs a szerződésekben, akkor az HBO szerzői jogokat sért, ami a médiatörvény alapján akár a műsor-szolgáltatási jog legfeljebb 30 napra szóló felfüggesztését vagy a műsor-szolgáltatási szerződés azonnali hatályú felmondását is eredményezheti.



Peresztegi Zoltán, az HBO marketingvezetője nem tartja médiatörvénybe ütközőnek a kódolatlan napokkal kapcsolatos üzleti döntésüket, amellyel, mint mondja, a társaság nem titkolt célja, hogy növeljék az előfizetők táborát. (MTI)
Kovács Ákos bt.-je tavaly 282 milliós nyereséget termelt

Kovács Ákos bt.-je tavaly 282 milliós nyereséget termelt

Szexuális ragadozót fogtak el Budapesten az FBI jelzése alapján

Szexuális ragadozót fogtak el Budapesten az FBI jelzése alapján

Rontott előrejelzésén az MBH, de úgy látja, egy kis lökés kell és beindul a gazdaság

Rontott előrejelzésén az MBH, de úgy látja, egy kis lökés kell és beindul a gazdaság

BMW Z1-ből sem sok készült, hát még az Alpina változatából, és most eladó egy

BMW Z1-ből sem sok készült, hát még az Alpina változatából, és most eladó egy