szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Az erről szóló egyeztetések már az év elején megkezdődtek, így minden...

Az erről szóló egyeztetések már az év elején megkezdődtek, így minden remény megvan arra, hogy két év szünet után, a 2008-as üdülési főszezon kezdetére újra egy üzemképes repülőtér fogadja majd a légi úton érkezőket. Balázs Árpád polgármester elsősorban a turisztikai bevételek növekedését reméli a repülőtér megnyitásától, mely évente 40-50 ezer vendéget hozhat a környékre. 

Ahhoz azonban, hogy kulturált körülmények között tudják fogadni a kis utasszállítókkal vagy sportgépekkel érkező légi turistákat, hosszú távon évente 100 milliós nagyságrendű beruházásokra lesz szükség. Bár a repülőtér száz százalékban a siófoki önkormányzat tulajdonába került, a város a szomszédos Ságvárt is szeretné bevonni a hasznosításba, hiszen a repülőtér 67 százaléka Ságvár közigazgatási területén fekszik. 

Siófok-Kiliti megnyitása kapcsán sokan felteszik a kérdést: vajon elbír-e „tartani” a Balaton vonzáskörzete egyszerre négy repülőteret? Sármellék és Taszár ugyanis 60, míg az északi oldalon Szentkirályszabadja légvonalban mindössze 40 kilométerre fekszik Siófoktól. Balázs Árpád szerint nincs ok az aggodalomra, hiszen a kiliti repülőtéren a fejlesztések után is főként kisebb, 20-30 személyes gépek érkezésére számítanak, melyek így aligha jelentenek konkurenciát Sármelléknek vagy az előbb-utóbb újra megnyíló Taszárnak. A Balaton Airport vezetői is úgy vélekednek, hogy méretüket és funkciójukat tekintve más kategóriájú repülőterekről van szó, így azok nem vetélytársak egymás számára, sőt, még növelhetik is Sármellék forgalmát. A kisgépes repülésben ugyanis egy új repülőtér megnyitása egy egész térségnek – ez esetben a Balatonnak - hozhat még nagyobb ismertséget és népszerűséget.

(TTG Hungary)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!