Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f9e2447f-c057-4d27-a928-d45fe41342ac","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ugyan kap az államtól fizetést, nem is keveset, de van, amit irigyel az egyszerű, dolgozó emberektől Laurent herceg.","shortLead":"Ugyan kap az államtól fizetést, nem is keveset, de van, amit irigyel az egyszerű, dolgozó emberektől Laurent herceg.","id":"20250407_belga-laurent-herceg-tarsadalombiztositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9e2447f-c057-4d27-a928-d45fe41342ac.jpg","index":0,"item":"bd70139d-8f16-41b2-bbbd-0da3c1f64049","keywords":null,"link":"/elet/20250407_belga-laurent-herceg-tarsadalombiztositas","timestamp":"2025. április. 07. 11:14","title":"Perel a belga király öccse, mert nem jogosult társadalombiztosításra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37bc47d8-ba44-4da7-8616-c7ffe9b5cd9c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Magyar Bírói Egyesület szerint ez is azt igazolja, a hatalom nem tekinti partnernek a bírósági szervezetet.","shortLead":"A Magyar Bírói Egyesület szerint ez is azt igazolja, a hatalom nem tekinti partnernek a bírósági szervezetet.","id":"20250406_magyar-biroi-egyesulet-torvenyjavaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37bc47d8-ba44-4da7-8616-c7ffe9b5cd9c.jpg","index":0,"item":"204667f9-4ccb-414a-bda9-1611d06c9893","keywords":null,"link":"/itthon/20250406_magyar-biroi-egyesulet-torvenyjavaslat","timestamp":"2025. április. 06. 20:30","title":"Néhány napot kaptak a bírók az őket érintő salátatörvény véleményezésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c8fb34c-191a-4abe-a2a9-c58836a14ea6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Csütörtökön jön a Speedmarathon is. ","shortLead":"Csütörtökön jön a Speedmarathon is. ","id":"20250407_Orszagos-sebessegellenorzes-indul-vadasznak-a-gyorshajtokra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c8fb34c-191a-4abe-a2a9-c58836a14ea6.jpg","index":0,"item":"3ff422b0-e413-493e-a3de-d191b69c0f26","keywords":null,"link":"/cegauto/20250407_Orszagos-sebessegellenorzes-indul-vadasznak-a-gyorshajtokra","timestamp":"2025. április. 07. 10:16","title":"Fokozott ellenőrzés az utakon: egy hétig vadásznak a gyorshajtókra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48a35a22-82dd-493b-ac82-0e217c25c101","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: öntörvény, indulatvezér, vámokfutás, ítéletnap, vesztegzár.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250406_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48a35a22-82dd-493b-ac82-0e217c25c101.jpg","index":0,"item":"b6cdc507-b44f-4417-ab0e-88f08e5a21c8","keywords":null,"link":"/360/20250406_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. április. 06. 17:30","title":"Hogyan kúráljuk a hírundort cseresznyevirággal? Az én hetem Krusovszky Dénessel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fec7baa7-9e9b-4806-bfe8-2c3c74e224ab","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Donald Trump azoknak az erősembereknek az élén áll, akiket a hatalmi ágak szétválasztása. Erről beszélt a bécsi Kuriernak Wolfgang Merkel német demokráciakutató, aki régóta úgy véli, hogy a „demokrácia hanyatlik”.","shortLead":"Donald Trump azoknak az erősembereknek az élén áll, akiket a hatalmi ágak szétválasztása. Erről beszélt a bécsi...","id":"20250407_Wolfgang-Merkel-Kurier-Trump-sikere-utanzasra-osztokeli-az-autokratakat-a-vilagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fec7baa7-9e9b-4806-bfe8-2c3c74e224ab.jpg","index":0,"item":"fa56742d-21b2-47ea-9222-e066a3364957","keywords":null,"link":"/360/20250407_Wolfgang-Merkel-Kurier-Trump-sikere-utanzasra-osztokeli-az-autokratakat-a-vilagban","timestamp":"2025. április. 07. 07:15","title":"Német demokrácia-szakértő: Trump sikere utánzásra ösztökéli az autokratákat a világban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e48348fa-6f81-4da4-b216-d49611707b8e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Színében és tartalmában is megújul a Windows 11 leggyűlöltebb képernyője, mellyel soha, senki nem szeretne találkozni.","shortLead":"Színében és tartalmában is megújul a Windows 11 leggyűlöltebb képernyője, mellyel soha, senki nem szeretne találkozni.","id":"20250407_microsoft-windows-11-kek-halal-kepernyo-valtozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e48348fa-6f81-4da4-b216-d49611707b8e.jpg","index":0,"item":"14a36c6c-8048-4ae1-bf35-80f04a7f2a9a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250407_microsoft-windows-11-kek-halal-kepernyo-valtozas","timestamp":"2025. április. 07. 08:03","title":"Rá sem fog ismerni a Windows legidegesítőbb képernyőjére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40c7a3d0-2f27-403c-8781-6bd2e99fd18c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Három új funkciót is tesztel már a WhatsApp az alkalmazás beta változatában, amelyek hamarosan a fő verzióba is bekerülhetnek.","shortLead":"Három új funkciót is tesztel már a WhatsApp az alkalmazás beta változatában, amelyek hamarosan a fő verzióba is...","id":"20250407_whatsapp-hivasok-fogadasa-videohivas-kamera-tiltasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40c7a3d0-2f27-403c-8781-6bd2e99fd18c.jpg","index":0,"item":"f544c4c4-2d78-495a-824b-f262f79bab48","keywords":null,"link":"/tudomany/20250407_whatsapp-hivasok-fogadasa-videohivas-kamera-tiltasa","timestamp":"2025. április. 07. 16:03","title":"Új funkciók jönnek a WhatsAppba, az egyik nagyon hasznos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7811692c-8136-4111-8ade-06ff2ed530c7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Lehet, hogy valójában ez Trump célja?","shortLead":"Lehet, hogy valójában ez Trump célja?","id":"20250406_vam-donald-trump-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7811692c-8136-4111-8ade-06ff2ed530c7.jpg","index":0,"item":"3e408113-5ff6-4862-98fc-20e1f5cb0618","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250406_vam-donald-trump-targyalas","timestamp":"2025. április. 06. 19:51","title":"Legalább ötven ország alkudozna Washingtonnal a büntetővámok csökkentése érdekében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Száguldás a világ leghosszabb vasútvonalán - videók
szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Azt meg még kimondani is elképesztő, hogy Kína, a náluk még érvényben lévő ötéves tervben, közel hét ezer kilométer...
Azt meg még kimondani is elképesztő, hogy Kína, a náluk még érvényben lévő ötéves tervben, közel hét ezer kilométer nagysebességű vasútvonalat szándékozik megépíteni. Éppen ezért senki nem lepődött meg, amikor a költséges Csinghaj-Tibet (Qinghai-Tibet) vonal (29 millió jüan kilométerenként) után tavaly decemberben átadták a kilométerenként 60 millió jüanba kerülő Jicsang-Vancsou (Wanzhou) vonalat. A vasútvonal gondolata már 1903-ban, a Csing-dinasztia (Qing) idején, megfogalmazódott, de a háborúk és a pénzhiány miatt a terepfelmérés sok évig tolódva csak 1994-ben kezdődhetett meg. Az építési munkálatok pedig csak kilenc év után, 2003 végén kaptak zöld utat. A Jünnan-Kujcsou (Yunnan-Guizhou) fennsík keleti területének hegyes vidékén húzódó vasúti pálya (legnagyobb lejtése 18%), 2010 decemberében átadott vonalának, forgalmi rend szerinti személyszállító közlekedése várhatóan idén január harmadik hetében startol és az eddigi 22 óra buszozást 5 óra vonatozásra csökkenti le.
Az új vasútvonal és vele együtt épült 159 alagút (54 kétsávos) és 253 híd közel ötvenezer ember, nehéz terepviszonyok közötti, hét évig tartó munkájának eredménye. A vonal tervek szerinti 39 megállójából 29-et újonnan kellett megépíteni a kivitelezőknek, így a beruházás teljes költsége 720 milliárd forintnak felel meg. A hat jelenlegi nagysebességű vonalon D (több mint 200 km/h) és G (átlag 300 km/h) kategóriájú vonatok közlekednek, aminek szerelvényei első és másodosztályúak, légkondicionáltak, üléseik állíthatóak, padlójukon szőnyeg van. A mellékhelyiségek vízöblítésesek, bennük hideg-meleg víz áll rendelkezésre és a nők, a férfiak, a fogyatékkal élők és a gyerekek számára pedig külön WC-k vannak. A büfé és bárkocsin kívül még mosókonyha is van.
Kína nagysebességű vasútvonalai számtalan rekorddal büszkélkedhetnek. Itt van a világ legnagyobb nagysebességű vasútvonal-hálózata, a világ leghosszabb vonala és leggyorsabb vonata is (360 km/h), de itt közlekedik a világ egyetlen közforgalmú Maglev vonata is. Náluk közlekedtek először nagysebességű hálókocsis szerelvények és a kínaiaké a legmagasabban fekvő vasútvonal is. Legújabb szenzációjuk a legdrágább vasútvonal keresztezi a Jangce folyót, végállomása Csungking (Chongqing) szomszédságában van és 377 kilométernyi teljes hosszából 288 km alagútban vagy hídon halad át. Ennek egyik oka, hogy a lehető legkevesebb mezőgazdasági területet kívánták feláldozni a vasútért. A mérnökök és a szakemberek leginkább a karsztkövek által létrehozott terepviszonyok miatt aggódtak, de a körülmények összetettsége, veszélyessége és egyedisége miatt a legnehezebb feladatot mégis egy alagút kialakítása okozta a Csijüe (Qiyue) hegységben. Az építőknek hat évbe telt, mire végeztek vele.
A beruházás költségessége ellenére elmondható, hogy a kínai vasúti közlekedés az egyik legolcsóbb utazási lehetőség az országban. Az új vonattal csak 30 jüanba (950 forint) kerül az utazás, míg a közel egy napos buszútért 100 jüant (3100 forint) kellett fizetnie az utasoknak a két város között. Ám ha valaki külföldi létére vasúttal szeretne közlekedni, jól teszi, ha 10-20 nappal előre lefoglalja jegyét, helyjegyét és gyakorolja a kínai írásjelek gyors felismerését, mert sem a vonatok, sem a vasútállomások személyzete nem nagyon beszél angolul, ráadásul korlátozott az angol nyelvű feliratok száma is. Kína teljes vasúti hálózata (a világ legforgalmasabb hálózata) ugyan közel 161 ezer km hosszú, ebből rendszeresen csupán csak 80 ezer km-t használnak utasok szállítására. Az új vasúttól a kínai szakemberek mégis azt remélik, hogy az érintett vidékek mezőgazdasági, ipari, kereskedelmi és turisztikai területe fejlődik, bevételeik növekszenek majd.
Maroš Šefčovič kereskedelemért felelős uniós biztos szerint a Donald Trump által bejelentett vámok 380 milliárd euró értékű európai exportot érintenek.