szerző:
LA
Tetszett a cikk?

Csíkos rövidnadrág zöld sliccel, makramé, nyakék, klumpa. Tudjuk, hogy Audrey Hepburn a filmes dívák dívája, de rajta kívül is vannak olyanok, akik hétköznapi, tramplinak is csúfolt viseletből csináltak legendát.

Matilda makraméja. Natalie Portman első szerepében egy szobanövénnyel a hóna alatt hódította meg nem csak a Jean Reno által zseniálisan megformált Leon, a profi szívét. A kicsi Portman – azóta sem nőtt sokkal nagyobbra – filmbéli öltözete felejthetetlen: bakancs fehér zoknival, csíkos rövidnadrág zöld sliccel, fehér horgolt kardigánkával és a medál. A 12 éves gyerek vadócságával ötvözött ártatlanságát a sokat látott növénnyel együtt Sting Shape Of My Heart dallamára temette el az internátus kertjében. Azt nem tudjuk, hogy kerülte el Luc Besson, hogy pedofilnak könyveljék el.

Betty Blue kertésznadrágja. Ha egy filmben sok a szex, akkor minden, de minden, ami a filmben szerepel, megfertőződik. Betty Blue óta a lakásfelújítás alapfelszerelései nyertek többletjelentést, a festőhengertől a faltörő kalapácson át addig a bizonyos kantáros nadrágig, mely alá fehér trikót húzott Béatrice Dalle.

handout

Pedig volt két másik, önmagában szexi ruha a filmben, egy piros, lecsúszott vállal és egy kék, kantáros rövid ruci, melyet melltartó nélkül hordott Betty, a szomorú lány. Mégis a festékpettyekkel teliszórt öltözéke maradt meg leginkább a köztudatban. Miért? Mert még a szedett-vedett frizurával párosítva sem tud trampli lenni.

Vianne Rocher kardigánja. Kurt Cobainé az öngyilkosságot juttatja eszünkbe, Juliette Binoche Csokoládéban látott kék kardigánja azonban az érzékiséget. Pedig a kardigán (ahogy a Cardigans együttes aranyoska Lovefool dala is) az unalmas háziasszonyok ruhatárának kötelező, reklámokban is előszeretettel ábrázolt, vendégváráshoz előkészített darabja, melyhez grátisz jár a Tiszta udvar, rendes ház plakettje a városházán (és amit Orbánné is szívesen ölt magára, ahogy ezt megírtuk a magyar first ladyk nagy átöltöztetésében). Nem úgy Binoche, aki persze francia, tehát erotikus génekkel van megáldva, és a takaros holmit magára öltve (a piros ingujjat ráhajtva) összefut a nyál a szánkban. A csoki miatt. Pavlovi reflex.

Juliette Binoche a Csokoládéban és kardigánban
handout

Jackie Brown nadrágkosztümje. Quentin Tarantino tudja, mitől döglik a légy, és tökéletesen éleszti újjá a kiöregedett szexszimbólumokat (úgy Travoltát, mint Pam Griert) a filmjeiben. Az ötvenes nő hosszú, loboncos hajával, vörös körmeivel és a szajrécserés jelenetben felöltött fekete nadrágkosztümjével teljesíti ki - női - szerepét. Tarantino használta már a Jackie Brown előtt is a jelmezt, Uma Thurmanen a Ponyvaregényben. Rajta is szexi volt.

Linda klumpája. Ki nem volt szerelmes a karatés rendőrlányba? Pedig nem volt bögyös, sőt, túl sokat volt rajta sárga esőkabát, alatta meg a korántsem dögösen berregő Babetta. De a sok-sok nőietlen kiegészítő közül a klumpa vitte a prímet. A fetisiszták mégis elaléltak a Híjááá és a súlyos papucs eltávolítása között lejátszódó izgalmas másodpercek alatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Lukács Andrea Plázs

Hét dolog, ami már nem számít ribancosnak

A feministák először ingben, nyakkendőben, majd melltartó nélkül harcoltak a nők elismeréséért a nyugati félteke férfiuralta társadalmaiban, aztán jött Madonna, és a kamerába dugta a hónaljszőrzetét. Íme hét dolog, ami a popdíva jóvoltából elfogadott hétköznapi viseletté vált, de legalábbis nem küldik máglyára érte a nőket.