Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8cb4290e-1ef3-47dd-a938-9ea84f7dca65","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Szerepet kapott korábbi államtitkár, és olimpiai bajnok is. Volt, aki 3 millióért sem akarta elfogadni a posztot.","shortLead":"Szerepet kapott korábbi államtitkár, és olimpiai bajnok is. Volt, aki 3 millióért sem akarta elfogadni a posztot.","id":"20250521_mnb-ingatlan-kft-varga-mihaly-vezetovaltas-udud-zsolt-ugyvezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cb4290e-1ef3-47dd-a938-9ea84f7dca65.jpg","index":0,"item":"426d393a-8ac8-4e50-8052-1132f4a47f05","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_mnb-ingatlan-kft-varga-mihaly-vezetovaltas-udud-zsolt-ugyvezeto","timestamp":"2025. május. 21. 07:57","title":"Varga Mihály lecserélte az MNB ingatlanos cégének vezetőit, de nem minden jelölt volt odáig a 3 milliós fizetésért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d96c9aeb-c081-4bf7-805e-71c5ab35f95b","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A testület egyhangú döntést hozott.","shortLead":"A testület egyhangú döntést hozott.","id":"20250522_george-simion-nicusor-dan-roman-elnokvalasztas-alkotmanybirosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d96c9aeb-c081-4bf7-805e-71c5ab35f95b.jpg","index":0,"item":"e1e4a5d9-a2db-4de0-a57b-6c680fcbe48d","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_george-simion-nicusor-dan-roman-elnokvalasztas-alkotmanybirosag","timestamp":"2025. május. 22. 11:34","title":"Hiába nyújtott be óvást Simion, a román alkotmánybíróság szerint Dan az új elnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3d354be-c8c1-484a-b609-6a6557a30d74","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 93 éves rendező egészségi állapota miatt döntött így.","shortLead":"A 93 éves rendező egészségi állapota miatt döntött így.","id":"20250521_Egyre-gyengulok-Szinetar-Miklos-nem-vallal-mar-uj-rendezest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3d354be-c8c1-484a-b609-6a6557a30d74.jpg","index":0,"item":"53e50ed3-37b5-4986-b2e8-c71a125c708a","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Egyre-gyengulok-Szinetar-Miklos-nem-vallal-mar-uj-rendezest","timestamp":"2025. május. 21. 09:25","title":"„Egyre gyengülök”– Szinetár Miklós nem vállal új rendezést és inkább autót sem vezet már","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fd4cfa6-5ce8-4222-8f20-339849ee9281","c_author":"Kovács Bálint","category":"360","description":"Tizenöt éve kormányoznak kétharmaddal, nincs törvény, amit ne alakíthatnának vagy hághatnának át kedvükre, még az ország alkotmánya sem jelent számukra semmiféle visszatartó erőt, mégis azt állítják: folyamatosan támadás alatt állnak és védekezniük kell. Legújabban a Harcosok Klubjával: muszáj harcnak nevezni, mert az igazság kiábrándító lenne.","shortLead":"Tizenöt éve kormányoznak kétharmaddal, nincs törvény, amit ne alakíthatnának vagy hághatnának át kedvükre, még...","id":"20250521_Kovacs-Balint-Harcosok-Klubja-Orwell-1984-Vidnyanszky-Attila-Toth-Gabi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fd4cfa6-5ce8-4222-8f20-339849ee9281.jpg","index":0,"item":"52694cb8-8183-49b2-a3bc-631e986645b4","keywords":null,"link":"/360/20250521_Kovacs-Balint-Harcosok-Klubja-Orwell-1984-Vidnyanszky-Attila-Toth-Gabi","timestamp":"2025. május. 21. 15:00","title":"Kovács Bálint: Csapataink a Harcosok Klubjában állnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fd76db0-b984-4b7c-b90f-2e9057bb3d96","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem csak nálunk látni érdekességeket az utakon. ","shortLead":"Nem csak nálunk látni érdekességeket az utakon. ","id":"20250521_horrorvontatvanyok-nemet-diszpeldany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fd76db0-b984-4b7c-b90f-2e9057bb3d96.jpg","index":0,"item":"c41755ec-6827-4063-9201-e18530fa1d21","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_horrorvontatvanyok-nemet-diszpeldany","timestamp":"2025. május. 21. 08:38","title":"Keresztül ment fél Európán ez a horrorvontatvány, amit Németországban kaptak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között, mi pedig összehasonlítottuk a MÁV, illetve az ÖBB vonataival. Mind az árakon, mind a színvonalon meglepődtünk, pedig a MÁV-nak sem lenne lehetetlen adaptálni mindazt, amit a cseheknek már évekkel ezelőtt sikerült.","shortLead":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között...","id":"20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5.jpg","index":0,"item":"3f246b2b-4481-4884-8756-5703e6c7f77a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","timestamp":"2025. május. 22. 05:01","title":"Vonattal Budapestről Bécsbe: a cseh magánvasút nemcsak a MÁV-ot, de a Railjetet is lemosta a pályáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb4c03cc-e23b-42cc-bb87-bd312d33873d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A rossz gazdasági helyzet miatt a dolgozók nincsenek annyira erős pozícióban, jó tisztában lenni a munkajogi szabályokkal. Egyebek mellett azzal, milyen lehetőségei vannak a munkáltatónak és a munkavállalónak, ha a dolgozó alkalmatlannak bizonyul az üzemorvosi vizsgálaton. Milyen feltételekkel lehet kirúgni egy dolgozót? Hogyan oszthatja be a munkáltató a munkavállaló munkaidejét? Ezekről a témákról is szó lesz a HVG Munkajog konferenciáján.","shortLead":"A rossz gazdasági helyzet miatt a dolgozók nincsenek annyira erős pozícióban, jó tisztában lenni a munkajogi...","id":"20250520_Megteveszto-az-alacsony-munkanelkuliseg-a-dolgozok-egyre-kiszolgaltatottabbak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb4c03cc-e23b-42cc-bb87-bd312d33873d.jpg","index":0,"item":"1945eb0d-a258-453c-a55b-14fc2b2675cf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_Megteveszto-az-alacsony-munkanelkuliseg-a-dolgozok-egyre-kiszolgaltatottabbak","timestamp":"2025. május. 21. 09:10","title":"Megtévesztő az alacsony munkanélküliség, a dolgozók egyre kiszolgáltatottabbak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba2abae1-922c-47e8-9aa3-1e05d382d9c4","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Kocsis Máté szerint a magyar elhárítás régóta tudott a kémkedéssel gyanúsított és le is tartóztatott ukrán férfiról, de a Fidesz még régebben tudhatott róla, hiszen évekkel ezelőtt közös biznisze volt a NER gazdasági elitjével. Közös thaimasszázs-cégük nyert el a Covid-járvány idején milliárdos állami megbízást, azóta pedig felszívódott.","shortLead":"Kocsis Máté szerint a magyar elhárítás régóta tudott a kémkedéssel gyanúsított és le is tartóztatott ukrán férfiról, de...","id":"20250522_A-Fidesz-altal-leleplezett-kemgyanus-ukran-Hollo-Istvan-nemreg-meg-a-Fidesz-gazdasagi-elitjevel-uzletelt-allami-milliardokhoz-jutva-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba2abae1-922c-47e8-9aa3-1e05d382d9c4.jpg","index":0,"item":"5dd96481-ec66-445f-9078-32a7cc758f25","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_A-Fidesz-altal-leleplezett-kemgyanus-ukran-Hollo-Istvan-nemreg-meg-a-Fidesz-gazdasagi-elitjevel-uzletelt-allami-milliardokhoz-jutva-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 09:26","title":"A Fidesz által leleplezett kémgyanús ukrán Holló István nemrég még a Fidesz gazdasági elitjével üzletelt, milliárdos állami megbízáshoz jutva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha már előrelátóan lefoglalta a repülőjegyet, azt se felejtse el, hogy a repülőtérről be kell jutnia a városba. Megtakarítási matek előrelátóknak és pazarlóknak, két főre, londoni példákkal.
Tegyük fel, hogy Londonba utazik párjával, munkatársával, barátjával, lényeg: ketten indulnak kalandra. Mehetnek easyJettel, WizzAirrel és Ryanairrel, takarékos és előrelátó utazóként 2 hónappal előre lefoglalhatják a jegyeiket.
Megérkezhetnek a Lutonra vagy a Stanstedre. Ezek a repülőterek azonban jócskán a városon kívül esnek, és alaposan befürödhetünk, ha nem terveztünk az út második felével is. Az angol közlekedés rendkívül drága, és könnyen előfordulhat, hogy többet költünk el Stansted és a belváros között, mint Magyarország és Anglia között.
Stiller Ákos
Előfordulhat, de nem szükségszerű. Ahogy a repülőjegyek ára is jóval alacsonyabb, ha előre lekötjük, úgy a busz vagy vonat transzfer is megoldható takarékosan. Két hónappal előre gondolkodva sok ezer forintot spórolhatunk - s bár a konkrét példa a ködös Albionba visz, az általános metódus alkalmazható bármely országban. (Az alábbi kalkulációk 357 forint / 1 GBP esetén érvényesek.)
Megtakarítások a repülőtértől és a szállás között, oda-vissza úton (2 főre, forintban)
Transzfer a repülőtér és a belváros között
minimum: 6 780
maximum: 8 562
Városi közlekedés az utazás napjain
3 280
Összesen
minimum: 10 060
maximum: 11 842
357 HUF / 1 GBP árfolyam esetén
Busz a reptér és a város között: 6 780-8 562 forint megtakarítás
Ha a helyszínen és rögtön az indulás előtt vesszük a jegyet, egy út 3 568 forint / fő / út. Ezt az utat ketten és kétszer tesszük meg, mivel retúr jegyet veszünk, amire rárakódik a pénzváltás és a bankkártya használat költsége, nagyjából 714 forint, összesen: 14 986 forint. Mennyit tudunk ebből megtakarítani?
Fapados transzferek: legolcsóbb megoldás
A fapados társaságok saját buszokat működtetnek, egyik-másik hatalmas betűkkel még hatalmasabb ígéretet tesz: „repülőtértől a belvárosig, akár 2 font(-tól).” Ez nem érhető el mindenkinek, hiszen az egyik feltétel az éjjeli indulás itthonról, Budapestről, majd a hajnali érkezés Londonba. A legolcsóbb buszok ugyanis reggel 5 körül hagyják el repülőtéri állomásokat, ehhez Budapestről aligha találunk repülőjáratot.
Maradnak tehát a későbbiek, amelyek legalább 4 fontba, vagyis 1 427 forintba kerülnek fejenként, egy útra – de még ez is igen alacsony költség ha Lutonról vagy Stanstedről szeretnénk bejutni a londoni belvárosba.
A legolcsóbb jegyet akkor kapjuk meg, ha a korai foglalás mellett minden indulási dátum rögzített, azaz nem szeretnénk fenntartani a változtatás jogát, és retúrjegyet váltunk. Így kettőnknek, két útra, bankkártya és valutaváltási költséggel együtt 6 424 forint a végegyenlegünk – megspóroltunk 8 562 forintot.
A fapados transzferek okos választás, több okból. Először is a szervezés gyorsabb, hiszen nem több cégtől válogatjuk össze az ajánlatokat, hanem ugyanazon a honlapon töltjük az időt, amelyen a repülőjegyet foglaltuk.
Ami még fontosabb: az átszállások biztonsága. Ha egy fapados járat késik, és mi ezért maradunk le az előre foglalt buszról, könnyen számon kérhetjük az easyJet vagy a Wizzair szolgáltatókon, hiszen a repülőt és a buszt is ugyanaz a cég futtatja. Ha azonban más működteti a légijáratot mint a busztársaságot, akkor az utóbbinak nem kell felelősséget vállalnia a kései landolásért. Ez utóbbi akár fájdalmas is lehet, hiszen ott helyben, drágán, új jegyet kell vennünk.
Forgalomtól és repülőtértől függően 1-2 óra alatt jutunk el a belvárosba, ahol átszállhatunk más tömegközlekedési eszközre – ennek költségeiről alább.
National Express járatok: ha nem elég rugalmas a fapados
Az angol szolgáltató már drágább és hosszabb utat kínál. Miért választanánk ezeket a járatokat? Azért, mert alakulhat úgy, hogy a nap derekán landolunk, és a diszkont társaságok ekkor éppen a drágább buszokat indítják el. Ilyenkor alakulhat úgy, hogy a National Express kínálja az aktuálisan legolcsóbb utat.
A National Express árképzése és foglalási logikája követi a többiekét: rögzített dátumokkal és retúrjeggyel 8 206 forintot költöttünk, amivel 6 780 forintot takarítottunk meg.
First Great Western: vonat csak Londonon kívül éri meg
Ez már drágább, mint bármely más megoldás, ha London belvárosába utaznánk. Az oda-vissza út két főre legalább 21 408 forint. Nem is sokkal gyorsabb, mint a busz, összességében Londonba nem érdemes vonattal közlekedni.
Nagyobb távolságokra azonban már annál inkább. Ha Wales-be vagy Skóciába szeretnénk eljutni, akkor az időben megvett vonatjegy 8 000-10 000 forintba kerül nagyjából, vagyis a távoli vidékre ketten 32 000-40 000 forintért jutunk el (benne a bankkártya használat és valuta váltás költségei).
Ezt a távolságot persze busszal is megtehetjük, de az hasonló árban fut. A busz sokkal kényelmetlenebb, hiszen 5-7 órát is a szűk üléssorok közé préselődve szenvedünk, míg a vonaton asztalnál is ülhetünk, és 2-3 óra alatt célhoz érünk.
Megtakarítások a repülőtértől és a szállás között, oda-vissza úton (2 főre, forintban)
Transzfer a repülőtér és a belváros között
minimum: 6 780
maximum: 8 562
Városi közlekedés az utazás napjain
3 280
Összesen
minimum: 10 060
maximum: 11 842
357 HUF / 1 GBP árfolyam esetén
Térjünk vissza a londoni utazáshoz. Azzal, hogy bejutottunk a belvárosba, még nem érkeztünk meg a szállásunkra. A városi közlekedés meglehetősen költséges, de itt is kezelhetjük ügyesen pénzügyeinket.
Az első lépés nem más, mint hogy amint leszálltunk a repülőtéri transzferről, máris a teljes üdülés idejére kiváltjuk a bérletünket. Ez a javaslat már-már banálisnak tűnhet, de idézzük csak fel, hányszor éreztük úgy, hogy amíg nem tettük le a bőröndünket a szálláson, addig nem váltunk városi jegyeket. Mintha ez egy teljesen önálló utazási szakasz lenne, melynek lezárása előtt nem költhetünk tömegközlekedésre…
Amint meglátjuk az első lehetőséget rá, váltsunk bérletet: a kék színű Oyster kátyát. Ha két belvárosi pont között utazunk, például a Victoria-ról a King’s Cross-ra, 1 428 forintot költünk el, és máris 3 280 forinttal olcsóbban vásároltunk. Nagyobb távolságon még többet takarítunk meg.
(Az Oyster Card úgy működik, mint egy hitelkártya. Kiváltjuk és feltöltjük pénzzel, amely számláról minden utazás megkezdésével egységnyi díjat levon a Transport for London.)
Vehetünk napi jegyet is. Ez 3 000 forint fejenként, 6 000 forint kettőnknek. Ha követjük a korábbi elvünket, vagyis minden utazást kétszer teszünk meg, akkor 12 000 forintot költöttünk. Vagyis a napijegy megoldás csak akkor éri meg, ha ezen a két napon az Oyster kártyával amúgy többet költenénk, mint 12 000 forint.
Vehetnénk napijegyet is, ami nagyjából 3 000 forintba kerül. Ez azonban nem éri meg az Oysterrel szemben, hiszen legalább 4 átszállással térül csak meg az ára. Erre pedig még Londonban is kicsi az esély.