Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban. Miért lehet nehezebb a nőknek hitelt felvenni, megtakarítani?","shortLead":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban...","id":"20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3.jpg","index":0,"item":"bd5315fa-836b-49c0-94d6-8e1a07bcede3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","timestamp":"2025. március. 08. 09:35","title":"Milliókban mérhető - mennyivel nehezebb ma egy nőnek hitelt felvenni Magyarországon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3aee5ebd-492f-4d82-be0c-80a0aa82cc3b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy fiókteleppel jelzik további szándékaikat a nagyszombati mérnökök.","shortLead":"Egy fiókteleppel jelzik további szándékaikat a nagyszombati mérnökök.","id":"20250308_hvg-szlovak-nuklearis-ipar-paksi-atomeromu-Vuje-Takacs-Zoltan-MVM","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3aee5ebd-492f-4d82-be0c-80a0aa82cc3b.jpg","index":0,"item":"83e5a99c-cbb9-4715-83aa-feff322f8c7f","keywords":null,"link":"/360/20250308_hvg-szlovak-nuklearis-ipar-paksi-atomeromu-Vuje-Takacs-Zoltan-MVM","timestamp":"2025. március. 08. 08:00","title":"Erősíti magyarországi jelenlétét a paksi atomerőmű szlovák beszállítója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 08. 15:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"5473e04d-f080-4937-b6e3-e9765cd04c00","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"A patriarchális állam a nőket egyfajta tartalékseregként kezeli; minél rosszabb helyzetben van egy nő, annál kiszolgáltatottabb a „terelgetésnek”. A láthatatlan munka, a foglalkoztatási szegregáció, az állami szociális politika visszásságai mind hozzájárulnak a nők kiszolgáltatottságához, és növelik az elszegényedésük veszélyét, az egyedülálló anyáknak szociális védőháló híján pedig kifejezetten kétségbeejtő a helyzete. ","shortLead":"A patriarchális állam a nőket egyfajta tartalékseregként kezeli; minél rosszabb helyzetben van egy nő, annál...","id":"20250308_Noi-szegenyseg-tarsadalmi-mobilitas-magyar-szocialpolitika-rejtett-hajlektalansag-lathatatlan-munka-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5473e04d-f080-4937-b6e3-e9765cd04c00.jpg","index":0,"item":"49b04809-8044-428f-a3e0-f0aca119f32c","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Noi-szegenyseg-tarsadalmi-mobilitas-magyar-szocialpolitika-rejtett-hajlektalansag-lathatatlan-munka-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 15:00","title":"„Bevett magyar szokás, hogy a hatalom minden válságnál megpróbálja visszatolni a konyhába a nőket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","shortLead":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","id":"20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1.jpg","index":0,"item":"5b781567-1ca3-479d-a406-a9b29ddd35f5","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","timestamp":"2025. március. 09. 11:34","title":"Két kutyájával együtt halt meg egy férfi Pest megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","shortLead":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","id":"20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6.jpg","index":0,"item":"fe4d31f7-2147-4489-a836-3d4cd0f786a9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","timestamp":"2025. március. 09. 10:03","title":"43 súlyos hibát találtak az Androidban – most javították őket, de van, amit a már a hatóságok is kihasználtak telefonok feltörésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"167b728f-e152-4b15-b25c-4a5840f00ae0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az, hogy egy jelszókezelő önmagában jól titkosított, még nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetünk a számítógépezéshez kapcsolódó óvatosságról. Egy amerikai szoftvermérnök esete mindezt jól példázza: nagyon bízott a 1Password jelszókezelőben, azután fölöttébb kellemetlen meglepetés érte.","shortLead":"Az, hogy egy jelszókezelő önmagában jól titkosított, még nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetünk a számítógépezéshez...","id":"20250308_disney-kiberbiztonsag-szoftvermernok-1password-jelszokezelo-feltorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/167b728f-e152-4b15-b25c-4a5840f00ae0.jpg","index":0,"item":"1a206b31-7553-4eab-a301-2c84124cc692","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_disney-kiberbiztonsag-szoftvermernok-1password-jelszokezelo-feltorese","timestamp":"2025. március. 08. 18:03","title":"Rémálom-forgatókönyvet emlegetnek a Disneynél, csak ez most nem mese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","shortLead":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","id":"20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"1efbcaa4-9297-4be4-94ed-a3361708fa44","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","timestamp":"2025. március. 08. 14:44","title":"Kaphatnak-e magyar nyugdíjat átköltöző ukrán nyugdíjasok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha már előrelátóan lefoglalta a repülőjegyet, azt se felejtse el, hogy a repülőtérről be kell jutnia a városba. Megtakarítási matek előrelátóknak és pazarlóknak, két főre, londoni példákkal.
Tegyük fel, hogy Londonba utazik párjával, munkatársával, barátjával, lényeg: ketten indulnak kalandra. Mehetnek easyJettel, WizzAirrel és Ryanairrel, takarékos és előrelátó utazóként 2 hónappal előre lefoglalhatják a jegyeiket.
Megérkezhetnek a Lutonra vagy a Stanstedre. Ezek a repülőterek azonban jócskán a városon kívül esnek, és alaposan befürödhetünk, ha nem terveztünk az út második felével is. Az angol közlekedés rendkívül drága, és könnyen előfordulhat, hogy többet költünk el Stansted és a belváros között, mint Magyarország és Anglia között.
Stiller Ákos
Előfordulhat, de nem szükségszerű. Ahogy a repülőjegyek ára is jóval alacsonyabb, ha előre lekötjük, úgy a busz vagy vonat transzfer is megoldható takarékosan. Két hónappal előre gondolkodva sok ezer forintot spórolhatunk - s bár a konkrét példa a ködös Albionba visz, az általános metódus alkalmazható bármely országban. (Az alábbi kalkulációk 357 forint / 1 GBP esetén érvényesek.)
Megtakarítások a repülőtértől és a szállás között, oda-vissza úton (2 főre, forintban)
Transzfer a repülőtér és a belváros között
minimum: 6 780
maximum: 8 562
Városi közlekedés az utazás napjain
3 280
Összesen
minimum: 10 060
maximum: 11 842
357 HUF / 1 GBP árfolyam esetén
Busz a reptér és a város között: 6 780-8 562 forint megtakarítás
Ha a helyszínen és rögtön az indulás előtt vesszük a jegyet, egy út 3 568 forint / fő / út. Ezt az utat ketten és kétszer tesszük meg, mivel retúr jegyet veszünk, amire rárakódik a pénzváltás és a bankkártya használat költsége, nagyjából 714 forint, összesen: 14 986 forint. Mennyit tudunk ebből megtakarítani?
Fapados transzferek: legolcsóbb megoldás
A fapados társaságok saját buszokat működtetnek, egyik-másik hatalmas betűkkel még hatalmasabb ígéretet tesz: „repülőtértől a belvárosig, akár 2 font(-tól).” Ez nem érhető el mindenkinek, hiszen az egyik feltétel az éjjeli indulás itthonról, Budapestről, majd a hajnali érkezés Londonba. A legolcsóbb buszok ugyanis reggel 5 körül hagyják el repülőtéri állomásokat, ehhez Budapestről aligha találunk repülőjáratot.
Maradnak tehát a későbbiek, amelyek legalább 4 fontba, vagyis 1 427 forintba kerülnek fejenként, egy útra – de még ez is igen alacsony költség ha Lutonról vagy Stanstedről szeretnénk bejutni a londoni belvárosba.
A legolcsóbb jegyet akkor kapjuk meg, ha a korai foglalás mellett minden indulási dátum rögzített, azaz nem szeretnénk fenntartani a változtatás jogát, és retúrjegyet váltunk. Így kettőnknek, két útra, bankkártya és valutaváltási költséggel együtt 6 424 forint a végegyenlegünk – megspóroltunk 8 562 forintot.
A fapados transzferek okos választás, több okból. Először is a szervezés gyorsabb, hiszen nem több cégtől válogatjuk össze az ajánlatokat, hanem ugyanazon a honlapon töltjük az időt, amelyen a repülőjegyet foglaltuk.
Ami még fontosabb: az átszállások biztonsága. Ha egy fapados járat késik, és mi ezért maradunk le az előre foglalt buszról, könnyen számon kérhetjük az easyJet vagy a Wizzair szolgáltatókon, hiszen a repülőt és a buszt is ugyanaz a cég futtatja. Ha azonban más működteti a légijáratot mint a busztársaságot, akkor az utóbbinak nem kell felelősséget vállalnia a kései landolásért. Ez utóbbi akár fájdalmas is lehet, hiszen ott helyben, drágán, új jegyet kell vennünk.
Forgalomtól és repülőtértől függően 1-2 óra alatt jutunk el a belvárosba, ahol átszállhatunk más tömegközlekedési eszközre – ennek költségeiről alább.
National Express járatok: ha nem elég rugalmas a fapados
Az angol szolgáltató már drágább és hosszabb utat kínál. Miért választanánk ezeket a járatokat? Azért, mert alakulhat úgy, hogy a nap derekán landolunk, és a diszkont társaságok ekkor éppen a drágább buszokat indítják el. Ilyenkor alakulhat úgy, hogy a National Express kínálja az aktuálisan legolcsóbb utat.
A National Express árképzése és foglalási logikája követi a többiekét: rögzített dátumokkal és retúrjeggyel 8 206 forintot költöttünk, amivel 6 780 forintot takarítottunk meg.
First Great Western: vonat csak Londonon kívül éri meg
Ez már drágább, mint bármely más megoldás, ha London belvárosába utaznánk. Az oda-vissza út két főre legalább 21 408 forint. Nem is sokkal gyorsabb, mint a busz, összességében Londonba nem érdemes vonattal közlekedni.
Nagyobb távolságokra azonban már annál inkább. Ha Wales-be vagy Skóciába szeretnénk eljutni, akkor az időben megvett vonatjegy 8 000-10 000 forintba kerül nagyjából, vagyis a távoli vidékre ketten 32 000-40 000 forintért jutunk el (benne a bankkártya használat és valuta váltás költségei).
Ezt a távolságot persze busszal is megtehetjük, de az hasonló árban fut. A busz sokkal kényelmetlenebb, hiszen 5-7 órát is a szűk üléssorok közé préselődve szenvedünk, míg a vonaton asztalnál is ülhetünk, és 2-3 óra alatt célhoz érünk.
Megtakarítások a repülőtértől és a szállás között, oda-vissza úton (2 főre, forintban)
Transzfer a repülőtér és a belváros között
minimum: 6 780
maximum: 8 562
Városi közlekedés az utazás napjain
3 280
Összesen
minimum: 10 060
maximum: 11 842
357 HUF / 1 GBP árfolyam esetén
Térjünk vissza a londoni utazáshoz. Azzal, hogy bejutottunk a belvárosba, még nem érkeztünk meg a szállásunkra. A városi közlekedés meglehetősen költséges, de itt is kezelhetjük ügyesen pénzügyeinket.
Az első lépés nem más, mint hogy amint leszálltunk a repülőtéri transzferről, máris a teljes üdülés idejére kiváltjuk a bérletünket. Ez a javaslat már-már banálisnak tűnhet, de idézzük csak fel, hányszor éreztük úgy, hogy amíg nem tettük le a bőröndünket a szálláson, addig nem váltunk városi jegyeket. Mintha ez egy teljesen önálló utazási szakasz lenne, melynek lezárása előtt nem költhetünk tömegközlekedésre…
Amint meglátjuk az első lehetőséget rá, váltsunk bérletet: a kék színű Oyster kátyát. Ha két belvárosi pont között utazunk, például a Victoria-ról a King’s Cross-ra, 1 428 forintot költünk el, és máris 3 280 forinttal olcsóbban vásároltunk. Nagyobb távolságon még többet takarítunk meg.
(Az Oyster Card úgy működik, mint egy hitelkártya. Kiváltjuk és feltöltjük pénzzel, amely számláról minden utazás megkezdésével egységnyi díjat levon a Transport for London.)
Vehetünk napi jegyet is. Ez 3 000 forint fejenként, 6 000 forint kettőnknek. Ha követjük a korábbi elvünket, vagyis minden utazást kétszer teszünk meg, akkor 12 000 forintot költöttünk. Vagyis a napijegy megoldás csak akkor éri meg, ha ezen a két napon az Oyster kártyával amúgy többet költenénk, mint 12 000 forint.
Vehetnénk napijegyet is, ami nagyjából 3 000 forintba kerül. Ez azonban nem éri meg az Oysterrel szemben, hiszen legalább 4 átszállással térül csak meg az ára. Erre pedig még Londonban is kicsi az esély.
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.