Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4d938de2-c93f-41c2-9ef4-018f7e329f41","c_author":"Jungheinrich","category":"brandchannel","description":"A logisztikai, intralogisztikai ipar egyik jelentős seregszemléje a stuttgarti LogiMAT szakvásár. ","shortLead":"A logisztikai, intralogisztikai ipar egyik jelentős seregszemléje a stuttgarti LogiMAT szakvásár. ","id":"20250407_Legujabb-iparagi-fejlesztesek-logisztika-intralogisztika-Jungheinrich-LogiMAT-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d938de2-c93f-41c2-9ef4-018f7e329f41.jpg","index":0,"item":"46cb6271-0515-460f-a321-3dcd47c4e676","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250407_Legujabb-iparagi-fejlesztesek-logisztika-intralogisztika-Jungheinrich-LogiMAT-podcast","timestamp":"2025. május. 01. 19:30","title":"Ezek a legújabb iparági fejlesztések: nemzetközi trendek és innovációk egy helyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Jungheinrich Hungária Kft.","c_partnerlogo":"2b5681f7-2be2-41a2-b449-eafef36cad80","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"e6d5854d-1fff-4613-949b-d30044dc6480","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A javaslattal előálló Ian Bryne maga is Liverpool-szurkoló, szerinte azonban a munkásosztálybeli fiatalok kiárazódtak a mérkőzésekről.","shortLead":"A javaslattal előálló Ian Bryne maga is Liverpool-szurkoló, szerinte azonban a munkásosztálybeli fiatalok kiárazódtak...","id":"20250430_anglia-premier-league-liverpool-foci-meccs-jegy-jegyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6d5854d-1fff-4613-949b-d30044dc6480.jpg","index":0,"item":"e09ab5e9-f145-42a6-89f0-7fe0ec945c96","keywords":null,"link":"/elet/20250430_anglia-premier-league-liverpool-foci-meccs-jegy-jegyar","timestamp":"2025. április. 30. 14:07","title":"Ársapkát húzna a focimeccsek jegyeire egy liverpooli képviselő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4989493-5b79-42a3-a738-4296020c6b84","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összesen 23 hiba volt az Apple több rendszerében is, de a jó hír, hogy már befutott a javítás – csak telepíteni kell.","shortLead":"Összesen 23 hiba volt az Apple több rendszerében is, de a jó hír, hogy már befutott a javítás – csak telepíteni kell.","id":"20250430_apple-airplay-biztonsagi-resek-sebezhetoseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4989493-5b79-42a3-a738-4296020c6b84.jpg","index":0,"item":"5393a842-aec0-43ab-b762-6a1fbd2b7572","keywords":null,"link":"/tudomany/20250430_apple-airplay-biztonsagi-resek-sebezhetoseg","timestamp":"2025. április. 30. 17:03","title":"Súlyos hibákat találtak az Apple eszközeiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25dbd73b-c27e-403f-8f0d-1dba2e4f1c52","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A kisebb esőzések miatt elkezdtek kifejlődni a kártevők lárvái, ezért van szükség közbelépésre. ","shortLead":"A kisebb esőzések miatt elkezdtek kifejlődni a kártevők lárvái, ezért van szükség közbelépésre. ","id":"20250430_Tisza-to-szunyogirtas-Katasztrofavedelem-kartevo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25dbd73b-c27e-403f-8f0d-1dba2e4f1c52.jpg","index":0,"item":"98908488-265b-4f7d-a57a-7e126256db42","keywords":null,"link":"/elet/20250430_Tisza-to-szunyogirtas-Katasztrofavedelem-kartevo","timestamp":"2025. április. 30. 09:42","title":"A Tiszánál kezdi a szúnyogirtást a Katasztrófavédelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce43a4d1-4842-485e-b5ca-80ccb503640d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Már két góllal is vezettek az olaszok, végül 3–3 lett a barcelonai odavágó. ","shortLead":"Már két góllal is vezettek az olaszok, végül 3–3 lett a barcelonai odavágó. ","id":"20250501_bajnokok-ligaja-fc-barcelona-internazionale-elodonto-odavago-osszefoglalo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce43a4d1-4842-485e-b5ca-80ccb503640d.jpg","index":0,"item":"1d7e5b53-e026-47ef-8774-315732dbdf3e","keywords":null,"link":"/sport/20250501_bajnokok-ligaja-fc-barcelona-internazionale-elodonto-odavago-osszefoglalo-ebx","timestamp":"2025. május. 01. 08:17","title":"Hatgólos őrület: a sírból hozta vissza az Inter elleni BL-elődöntőt a Barcelona","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4f08b8c-4e60-42c8-9e11-ab45ad57294c","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Donald Trump a jelek szerint az orosz–ukrán háború azon szereplőjének az érveit fogadja el, akit utoljára hall. Miután találkozott Volodimir Zelenszkijjel, Vlagyimir Putyin került a szégyenpadra.","shortLead":"Donald Trump a jelek szerint az orosz–ukrán háború azon szereplőjének az érveit fogadja el, akit utoljára hall. Miután...","id":"20250430_hvg-ukrajna-oroszorszag-usa-haboru-beke-foldgaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4f08b8c-4e60-42c8-9e11-ab45ad57294c.jpg","index":0,"item":"ca476156-3e77-4617-af1d-85779de4a775","keywords":null,"link":"/360/20250430_hvg-ukrajna-oroszorszag-usa-haboru-beke-foldgaz","timestamp":"2025. április. 30. 15:30","title":"Trump csak szeretne békecsináló lenni, a dörzsölt Putyinnal nem bír","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e372df4-6337-4d53-8c31-9d7e59805594","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Radics Bélán a megemlékezés után számon kérték, hogy ebből a kérdésből is politikai ügyet csinált.","shortLead":"Radics Bélán a megemlékezés után számon kérték, hogy ebből a kérdésből is politikai ügyet csinált.","id":"20250430_Fovarosi-Kozgyules-Ferenc-papa-halala-Radics-Bela-Szaniszlo-Sandor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e372df4-6337-4d53-8c31-9d7e59805594.jpg","index":0,"item":"01bccacf-cda6-4d35-877e-e0fcc2abebcd","keywords":null,"link":"/itthon/20250430_Fovarosi-Kozgyules-Ferenc-papa-halala-Radics-Bela-Szaniszlo-Sandor","timestamp":"2025. április. 30. 09:37","title":"Vallásgyalázást emlegetve kért egyperces csendet a közgyűlésben a fideszes képviselő Ferenc pápa emlékére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"Nem tudom, létezik-e valamiféle kölcsönös segítségnyújtási szerződés Európa korrupt politikusai között, de ha igen, akkor nagyon is úgy kéne működnie, mint Milorad Dodikkal. Mindez tisztán jelzi előre, hogy az elvesztett 2026-os választás éjszakáján szlovák vagy szerb egységek lépik át a magyar határt, hogy kimenekítsék Orbánt. Vélemény.","shortLead":"Nem tudom, létezik-e valamiféle kölcsönös segítségnyújtási szerződés Európa korrupt politikusai között, de ha igen...","id":"20250501_Para-Kovacs-Imre-publicisztika-orban-dodik-korrupt-politikusok-kimenekites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13.jpg","index":0,"item":"7715b3ae-5c6d-40b7-b1d2-9ff757b3b607","keywords":null,"link":"/360/20250501_Para-Kovacs-Imre-publicisztika-orban-dodik-korrupt-politikusok-kimenekites","timestamp":"2025. május. 01. 10:00","title":"Para-Kovács Imre: A haza nem lehet előzetesben!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha már előrelátóan lefoglalta a repülőjegyet, azt se felejtse el, hogy a repülőtérről be kell jutnia a városba. Megtakarítási matek előrelátóknak és pazarlóknak, két főre, londoni példákkal.
Tegyük fel, hogy Londonba utazik párjával, munkatársával, barátjával, lényeg: ketten indulnak kalandra. Mehetnek easyJettel, WizzAirrel és Ryanairrel, takarékos és előrelátó utazóként 2 hónappal előre lefoglalhatják a jegyeiket.
Megérkezhetnek a Lutonra vagy a Stanstedre. Ezek a repülőterek azonban jócskán a városon kívül esnek, és alaposan befürödhetünk, ha nem terveztünk az út második felével is. Az angol közlekedés rendkívül drága, és könnyen előfordulhat, hogy többet költünk el Stansted és a belváros között, mint Magyarország és Anglia között.
Stiller Ákos
Előfordulhat, de nem szükségszerű. Ahogy a repülőjegyek ára is jóval alacsonyabb, ha előre lekötjük, úgy a busz vagy vonat transzfer is megoldható takarékosan. Két hónappal előre gondolkodva sok ezer forintot spórolhatunk - s bár a konkrét példa a ködös Albionba visz, az általános metódus alkalmazható bármely országban. (Az alábbi kalkulációk 357 forint / 1 GBP esetén érvényesek.)
Megtakarítások a repülőtértől és a szállás között, oda-vissza úton (2 főre, forintban)
Transzfer a repülőtér és a belváros között
minimum: 6 780
maximum: 8 562
Városi közlekedés az utazás napjain
3 280
Összesen
minimum: 10 060
maximum: 11 842
357 HUF / 1 GBP árfolyam esetén
Busz a reptér és a város között: 6 780-8 562 forint megtakarítás
Ha a helyszínen és rögtön az indulás előtt vesszük a jegyet, egy út 3 568 forint / fő / út. Ezt az utat ketten és kétszer tesszük meg, mivel retúr jegyet veszünk, amire rárakódik a pénzváltás és a bankkártya használat költsége, nagyjából 714 forint, összesen: 14 986 forint. Mennyit tudunk ebből megtakarítani?
Fapados transzferek: legolcsóbb megoldás
A fapados társaságok saját buszokat működtetnek, egyik-másik hatalmas betűkkel még hatalmasabb ígéretet tesz: „repülőtértől a belvárosig, akár 2 font(-tól).” Ez nem érhető el mindenkinek, hiszen az egyik feltétel az éjjeli indulás itthonról, Budapestről, majd a hajnali érkezés Londonba. A legolcsóbb buszok ugyanis reggel 5 körül hagyják el repülőtéri állomásokat, ehhez Budapestről aligha találunk repülőjáratot.
Maradnak tehát a későbbiek, amelyek legalább 4 fontba, vagyis 1 427 forintba kerülnek fejenként, egy útra – de még ez is igen alacsony költség ha Lutonról vagy Stanstedről szeretnénk bejutni a londoni belvárosba.
A legolcsóbb jegyet akkor kapjuk meg, ha a korai foglalás mellett minden indulási dátum rögzített, azaz nem szeretnénk fenntartani a változtatás jogát, és retúrjegyet váltunk. Így kettőnknek, két útra, bankkártya és valutaváltási költséggel együtt 6 424 forint a végegyenlegünk – megspóroltunk 8 562 forintot.
A fapados transzferek okos választás, több okból. Először is a szervezés gyorsabb, hiszen nem több cégtől válogatjuk össze az ajánlatokat, hanem ugyanazon a honlapon töltjük az időt, amelyen a repülőjegyet foglaltuk.
Ami még fontosabb: az átszállások biztonsága. Ha egy fapados járat késik, és mi ezért maradunk le az előre foglalt buszról, könnyen számon kérhetjük az easyJet vagy a Wizzair szolgáltatókon, hiszen a repülőt és a buszt is ugyanaz a cég futtatja. Ha azonban más működteti a légijáratot mint a busztársaságot, akkor az utóbbinak nem kell felelősséget vállalnia a kései landolásért. Ez utóbbi akár fájdalmas is lehet, hiszen ott helyben, drágán, új jegyet kell vennünk.
Forgalomtól és repülőtértől függően 1-2 óra alatt jutunk el a belvárosba, ahol átszállhatunk más tömegközlekedési eszközre – ennek költségeiről alább.
National Express járatok: ha nem elég rugalmas a fapados
Az angol szolgáltató már drágább és hosszabb utat kínál. Miért választanánk ezeket a járatokat? Azért, mert alakulhat úgy, hogy a nap derekán landolunk, és a diszkont társaságok ekkor éppen a drágább buszokat indítják el. Ilyenkor alakulhat úgy, hogy a National Express kínálja az aktuálisan legolcsóbb utat.
A National Express árképzése és foglalási logikája követi a többiekét: rögzített dátumokkal és retúrjeggyel 8 206 forintot költöttünk, amivel 6 780 forintot takarítottunk meg.
First Great Western: vonat csak Londonon kívül éri meg
Ez már drágább, mint bármely más megoldás, ha London belvárosába utaznánk. Az oda-vissza út két főre legalább 21 408 forint. Nem is sokkal gyorsabb, mint a busz, összességében Londonba nem érdemes vonattal közlekedni.
Nagyobb távolságokra azonban már annál inkább. Ha Wales-be vagy Skóciába szeretnénk eljutni, akkor az időben megvett vonatjegy 8 000-10 000 forintba kerül nagyjából, vagyis a távoli vidékre ketten 32 000-40 000 forintért jutunk el (benne a bankkártya használat és valuta váltás költségei).
Ezt a távolságot persze busszal is megtehetjük, de az hasonló árban fut. A busz sokkal kényelmetlenebb, hiszen 5-7 órát is a szűk üléssorok közé préselődve szenvedünk, míg a vonaton asztalnál is ülhetünk, és 2-3 óra alatt célhoz érünk.
Megtakarítások a repülőtértől és a szállás között, oda-vissza úton (2 főre, forintban)
Transzfer a repülőtér és a belváros között
minimum: 6 780
maximum: 8 562
Városi közlekedés az utazás napjain
3 280
Összesen
minimum: 10 060
maximum: 11 842
357 HUF / 1 GBP árfolyam esetén
Térjünk vissza a londoni utazáshoz. Azzal, hogy bejutottunk a belvárosba, még nem érkeztünk meg a szállásunkra. A városi közlekedés meglehetősen költséges, de itt is kezelhetjük ügyesen pénzügyeinket.
Az első lépés nem más, mint hogy amint leszálltunk a repülőtéri transzferről, máris a teljes üdülés idejére kiváltjuk a bérletünket. Ez a javaslat már-már banálisnak tűnhet, de idézzük csak fel, hányszor éreztük úgy, hogy amíg nem tettük le a bőröndünket a szálláson, addig nem váltunk városi jegyeket. Mintha ez egy teljesen önálló utazási szakasz lenne, melynek lezárása előtt nem költhetünk tömegközlekedésre…
Amint meglátjuk az első lehetőséget rá, váltsunk bérletet: a kék színű Oyster kátyát. Ha két belvárosi pont között utazunk, például a Victoria-ról a King’s Cross-ra, 1 428 forintot költünk el, és máris 3 280 forinttal olcsóbban vásároltunk. Nagyobb távolságon még többet takarítunk meg.
(Az Oyster Card úgy működik, mint egy hitelkártya. Kiváltjuk és feltöltjük pénzzel, amely számláról minden utazás megkezdésével egységnyi díjat levon a Transport for London.)
Vehetünk napi jegyet is. Ez 3 000 forint fejenként, 6 000 forint kettőnknek. Ha követjük a korábbi elvünket, vagyis minden utazást kétszer teszünk meg, akkor 12 000 forintot költöttünk. Vagyis a napijegy megoldás csak akkor éri meg, ha ezen a két napon az Oyster kártyával amúgy többet költenénk, mint 12 000 forint.
Vehetnénk napijegyet is, ami nagyjából 3 000 forintba kerül. Ez azonban nem éri meg az Oysterrel szemben, hiszen legalább 4 átszállással térül csak meg az ára. Erre pedig még Londonban is kicsi az esély.