Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3e5bf3b1-14bc-4f14-aa9b-20fcb9e7ecaa","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Halász János kormánypárti képviselő friss törvényjavaslata kicsinálná a független médiát, ahogy a civil szervezeteket is, ha bármilyen támogatást elfogadnak külföldről. A javaslat ellen civilek szerveztek tüntetést vasárnapra a Kossuth térre, ahonnan Martini Noémi és Földes András jelentkezik. ","shortLead":"Halász János kormánypárti képviselő friss törvényjavaslata kicsinálná a független médiát, ahogy a civil szervezeteket...","id":"20250518_tuntetes-kossuth-ter-elo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e5bf3b1-14bc-4f14-aa9b-20fcb9e7ecaa.jpg","index":0,"item":"805e04fd-4eb7-4a93-8178-3116044d97db","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_tuntetes-kossuth-ter-elo-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 17:37","title":"Megtelt a Kossuth tér - videós közvetítés az üldözési törvény elleni tüntetésről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67ad0438-edcc-495b-9a4e-40c928e2d271","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"A helyzet azonban még igen képlékeny, sokat nyom a latban a külföldön leadott mintegy félmillió szavazat.","shortLead":"A helyzet azonban még igen képlékeny, sokat nyom a latban a külföldön leadott mintegy félmillió szavazat.","id":"20250518_lengyel-elnok-valaszas-exit-poll-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67ad0438-edcc-495b-9a4e-40c928e2d271.jpg","index":0,"item":"5384bebb-7aa4-418d-b191-7ee222386b20","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_lengyel-elnok-valaszas-exit-poll-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 21:46","title":"Donald Tusk jelöltjének győzelmét valószínűsítik az első exit pollok a lengyel elnökválasztás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c041af8f-80f6-498c-88e6-1541af8fe5a4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Orbán Viktornak ki sem kellett mondania, hogy szerinte a Tisza Párt összejátszik Ukrajnával, megtette ezt helyette a TV2 riportere, Gönczi Gábor.","shortLead":"Orbán Viktornak ki sem kellett mondania, hogy szerinte a Tisza Párt összejátszik Ukrajnával, megtette ezt helyette...","id":"20250517_Orban-Tenyek-TV2-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c041af8f-80f6-498c-88e6-1541af8fe5a4.jpg","index":0,"item":"5a7fda90-d083-4b56-b6ea-5cd39a0f2775","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250517_Orban-Tenyek-TV2-interju-ebx","timestamp":"2025. május. 17. 21:45","title":"Orbán a Tényeknek: Merz kancellárral egy rövid mondatban tisztáztuk az ukrán-orosz álláspontunkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95371c67-c091-4a0c-baa3-3756e3199dae","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas hiánya az egyik leggyakoribb nyomelemhiány, nagyjából minden harmadik embert érint világszerte. Komoly hatással van az egészségre: csökkenti az energiaszintet, rontja a kognitív funkciókat és gyengíti az immunrendszert. Ha kiderül, hogy vashiányosak vagyunk, a hatásos vaspótlás mellett a vashiány okait is meg kell találni. Ebben a cikkben összeszedtük, hogy miért fontos ez.","shortLead":"A vas hiánya az egyik leggyakoribb nyomelemhiány, nagyjából minden harmadik embert érint világszerte. Komoly hatással...","id":"20250428_Hatastalan-a-vaspotlas-okok-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95371c67-c091-4a0c-baa3-3756e3199dae.jpg","index":0,"item":"d58f7528-e719-42d9-9bde-92f0594b03b9","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250428_Hatastalan-a-vaspotlas-okok-maltofer","timestamp":"2025. május. 19. 07:30","title":"Hatástalan a vaspótlás? Mutatjuk a lehetséges okokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"bdc8b8b5-b1b5-4137-96a6-94324fbf2cb7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia lehet gazdasági nehézségek ellenszere a topvezetők szerint – ez derül ki az IBM Institute for Business Value legfrissebb globális felméréséből, amely során 33 ország több mint kétezer cégvezetőjét kérdezték meg. A kutatás szerint az instabil gazdasági környezet ellenére a CEO-k 85 százaléka már a következő két évben megtérülést vár az MI-beruházásaitól, ugyanakkor az eredményekhez alapvető szemléletváltásra van szükség a vállalati működésben. A vállalati felsővezetők többsége a versenyelőny érdekében kockáztatni is kész az MI-fejlesztések terén.","shortLead":"A mesterséges intelligencia lehet gazdasági nehézségek ellenszere a topvezetők szerint – ez derül ki az IBM Institute...","id":"20250519_mesterseges-intelligencia-ceo-kutatas-ibm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdc8b8b5-b1b5-4137-96a6-94324fbf2cb7.jpg","index":0,"item":"8b7b205d-1c2e-4c8f-9c97-82f1d291d3a6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_mesterseges-intelligencia-ceo-kutatas-ibm","timestamp":"2025. május. 19. 05:00","title":"2000 CEO válaszolt: ez lehet az ellenszer a gazdaság problémáira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e2b7ae1-e1de-466c-98e2-1e65b30fb00d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A magyarok végre választ kaphatnak arra, hogy tényleg a Partizán miatt hosszúak-e a várólisták.","shortLead":"A magyarok végre választ kaphatnak arra, hogy tényleg a Partizán miatt hosszúak-e a várólisták.","id":"20250519_bodocs-tibor-orban-viktor-nemzeti-konzultacio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e2b7ae1-e1de-466c-98e2-1e65b30fb00d.jpg","index":0,"item":"9121cf10-5b6c-433e-b9c1-ab1446855ce2","keywords":null,"link":"/elet/20250519_bodocs-tibor-orban-viktor-nemzeti-konzultacio-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 16:17","title":"A Vlagyimir mindig kétszer csenget – Bödőcs Tibor személyre szabott nemzeti konzultációt állított össze Orbán Viktornak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"052cedb2-0029-43b0-90f1-968b7f099b9f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A közép-európai térségben Ausztria jutott a legtovább az idegenforgalom fenntarthatóvá tétele felé, de Szlovéniában, Horvátországban és Romániában is jó példákat találhatnak azok, akiknek fontos ez a szempont. A tapasztalatok azt mutatják, egyre többen vannak: a felelősségteljes turizmus üzleti szempontok miatt is jó befektetés.","shortLead":"A közép-európai térségben Ausztria jutott a legtovább az idegenforgalom fenntarthatóvá tétele felé, de Szlovéniában...","id":"20250519_hvg-fenntarthato-turizmus-ausztria_szuksegbol_ereny-romania-horvatorszag-szlovenia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/052cedb2-0029-43b0-90f1-968b7f099b9f.jpg","index":0,"item":"c7969c71-0b81-4052-ab14-8aa781b5cc3b","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-fenntarthato-turizmus-ausztria_szuksegbol_ereny-romania-horvatorszag-szlovenia","timestamp":"2025. május. 19. 18:06","title":"Fenntartható turizmus? Van, ahol rájöttek: üzletileg is megéri erre odafigyelni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5902d1f9-9666-4962-a38d-51f6ecb2cc9a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A fiatal férfi a kordonnak támaszkodott, de az nem tartotta meg, így 5-6 métert zuhant. A mentők fejsérüléssel szállították kórházba, a rendőrség büntetőeljárást indított.","shortLead":"A fiatal férfi a kordonnak támaszkodott, de az nem tartotta meg, így 5-6 métert zuhant. A mentők fejsérüléssel...","id":"20250517_pontoon-lanchid-budapest-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5902d1f9-9666-4962-a38d-51f6ecb2cc9a.jpg","index":0,"item":"60d84521-5013-40ae-b765-6dd7572389a9","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_pontoon-lanchid-budapest-baleset","timestamp":"2025. május. 17. 21:44","title":"Több métert zuhant egy férfi péntek éjjel a pesti rakpartról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
125 éve sínen a BKV, ennek alkalmából egész évben ünnepli a városvezetés Budapest nagyszerű tömegközlekedését. A záróesemény a Futour kiálltás, mely MOME-s formatervezők futurisztikus csodamasináit mutatja be papíron és maketten. Állítólag bármelyikből valóság lehet.
Az egyik 206-os buszon a 16 ezres büntetésre felhívó ragasz helyén egy lelkesítő hirdetés szerepel.
Örömmel tájékoztatjuk TISZTELT UTASAINKAT, hogy saját erőből, az óbudai telephelyen részleges felújításra került a BPO-865 rendszámú IK-280 típusú autóbuszunk. A munkálatokkal alig 1 hét alatt készült el műszaki szolgálatunk. A megkezdett jármű-felújítási programunkat természetesen a jövőben is folytatni kívánjuk.
Kérjük KEDVES UTASAINKAT, hogy kiemelten kísérjék figyelemmel a jármű esztétikai állapotát és tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy az autóbusz jelenlegi megjelenési formája minél tovább fenntartható legyen.
Óbudai Pozitív Hírek - Önökkel együtt Önökért
A busz az a csuklós, kék csotrogány, aminek lépcsősora minden kismama réme, ahogy a jelzőberendezés az iskolásoké és 150 centinél alacsonyabbaké, akik kénytelenek az idősebbek vagy magasabbak segítségét kérni, ha leszállási szándékukat a zötyögő műszerfalon található gomb lenyomásával . Ez a gyerekeknél komoly stresszfaktor: főleg, ha arra nevelték őket, hogy idegenekkel szóba állni tilos. De ennek a bizonyos 206-osnak (BPO-865) egy másik problémája is volt: felszállva olyan érzése támad az embernek, hogy a kipufogót egyenesen az utastérbe vezették. Nos, ez az IK-280 típusú autóbuszunk örvendetes és gyors felújítás ellenére sem szűnt meg.
Éhes disznó makkal álmodik?
Mindeközben csak kicsit távolabb, a BKV Deák téri múzeumában megnyílt a Futour – utazás a jövőbe című kiállítás, ahol MOME-s formatervezők álommasináit lehet megtekinteni, papíron és maketten. A legmegnyerőbb a 16-os busz formatervezői díjat nyert munkája, az IVY névre keresztelt mozgó lugas, cirkulációs térrel, nagy interaktívan nyíló, üvegcsíkokra bontott lamellás felületekkel, melyek épp akkorára nyílnak, amennyi ember fel, vagy le akar szállni. 2025-re akár valósággá is válhatna a tervező, Húnfalvi András buszkoncepciója.
Ez egy busz belülről, úgy hívják IVY
Húnfalvi András
De a 2030-as évek HÉV-ét megálmodó Molnár Ádám vagonjai is mutatósak, állítólag a főváros kontextusában felmerült aktuális problémákra és a következő harminc év kihívásaira. Felhasználó – és környezetbarát, akadálymentesített, és élvezhető utazást biztosít az ő értelmezésében a jármű, és még a színe sem olyan rondazöld.
Az új HÉV, ami 2030-ra lehente sínen
Molnár Ádám
A tárlat alapanyaga nem a BKV felkérésére készült, a művek részben végzős diákok diplomamunkái, avagy gyakorlati idejük alatt készült projektek, melyeket a MOME-nek csak csokorba kellett fognia. Koós Pál a MOME Formatervező Tanszék docense a hvg.hu kérdésére elmondta, hogy több mű a Mercedes-gyárral fennálló tíz éves együttműködés eredménye. „Diákjaink a Mercedes Stuttgart melletti központjában gyakornokoskodhatnak, a végén pedig egy ilyen kész darabbal tér haza” – mutat IVY-re.
Stiller Ákos
A megnyitó beszédében mind Koós, mind a BKV vezérigazgatója, Bolla Tibor hangsúlyozta: nem álom, hanem hamarosan valóság is lehet a csodabusz, az újszerű helyi érdekeltségű vasút, vagy a többi tömegközlekedési eszköz. Fenntarthatóság, környezettudatosság, Budapest egységes városképe, és az utazóbarátság fogalmai repkedtek a levegőben. Ráncoljuk a szemöldökünket, de azért rákérdezünk a kreatív fiataloknál, ők hogy vélekednek a futurisztikus projektek átültetéséről a hepe-hupa Nagykörútra, de ők is bizakodók voltak.
Lenkei Balázs például azért, mert ő épp egy olyan Intercity-projekten dolgozik, melynek két prototípus kocsija jövő tavasszal kerül sínre. "A közlekedésben a következő 15-20 évben nagy változások lesznek, az energiagazdálkodás miatt. Biztos, hogy fejlődni fog a tömegközlekedés is az egyéni közlekedés rovására. Persze nem valósulhat meg minden, ez függ a társadalmi, gazdasági, energetikai változásoktól" - véli Lenkei, aki szerint lesz majd a sok tervből egy-egy olyan változat, ami megvalósul.
Ez a 7-es busz
Stiller Ákos
Márcsak azért is kívánatos a fiús álmok realizálása, mert a tömegközlekedés járművei az hazai iparban is legyárhatók lennének. Több olyan magyar gépgyár van Koós elmondása szerint, melynek lenne kapacitása a BKV kiszolgálására, de adott esetben akár többezer munkahelyet is biztosítana.
Second-hand policy
Ehhez képest az utóbbi évek, sőt hónapok BKV beszerzéseit a second-hand határozta meg. A Budapesti Közlekedési Központ november közepén közölte, hogy két tenderen összesen 70 darab alacsonypadlós használt buszt vásárolna, de a nagykörúti villamosfelújítás idején ideiglenesen forgalomba állított, Hollandiából beszerzett használt Volvo 7700-as szóló buszok várhatóan az év végén, a jövő év elején újra, most már véglegesen forgalomba állnak. A 38 db Volvo 7700 típusú szóló autóbuszt egyenként 55.000 EUR (azaz kb. 16,3 millió forintos) áron kerültek a BKK tulajdonába.
Mindeközben György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint a BKV 800 milliárdos belső eladósodottsága már nemzetgazdasági méretű probléma. Fővárosi Közgyűlés gazdasági bizottsága is foglalkozott a problematikával minap, miután Tarlós István főpolgármester - aki, a Futour kiállítás védnöke is - kérte Hutiray Gyulát, a bizottság elnökét, a testület foglaljon állást a Budapesti Közlekedési Központ legutóbbi busztendere, amit a Mercedes nyert a VT-Transman járműveivel.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta, hogy jelenleg 230 forgalomképtelen busz van, és ha nem kezelik a helyzetet, ez a szám jövőre 500 fölé emelkedhet.
Mercedes midibusz: 2013 tavasztól a fővárosi utakon