Ebből a filmből kiderül az igazság a fanszőrzetről
A magyarul Csajok bosszújának fordított, fekáliás poénoktól sem kímélő vígjátékában majdnem mindenki viccesebb, mint a főszereplő, Cameron Diaz. Megnéztük, és Leslie Mannak hála, szétröhögtük magunkat.
Cameron Diaz már nem húszéves, és úgy döntöt, úgy öregszik meg a filmvásznon, mint Goldie Hawn. Jókedvvel, csak kevesebb botoxszal. A magyarul Csajok bosszújának fordított vígjátékban viszont nem ő viszi a pálmát, hanem egy másik negyvenes, Leslie Mann (Megint 17, 40 és annyi, Testcsere, Lopom a sztárom). A két, Hollywoodban veszélyeztetett korúnak (42) számító nő duettje hasonlít a kilencvenes évek Jól áll neki a halál című remekből Hawn és Streep párosára.
Ugyanúgy ütik-vágják egymást, a különbség: 22 filmtörténeti év, és hogy Diaz sajnos nem tud annyira hiteles lenni a szerencsétlenkedésben, mint Hawn, Streep, vagy akár Mann. Utóbbi ebben a filmben a megcsalt feleséget játsza, és az első jelenettől az utolsóig röhögni kell rajta: a mimikáján, a nyivákolásán, a bömbölésén, a bábfigurás mozgáskultúráján. Diaz mintha csak asszisztálna, még szerencse, hogy a kemény ügyvédnőt játszó érett bombázó mellé harmadiknak egy modellt választottak. Kate Upton így csak mellbőségével ver rá, butuska poénjain kívül, nem kell sokkal többet nyújtania, mint egy naptejreklámban.
A filmtől sem kell mély tartalmakat várni, a plakátokra citált kritikákban bizonyára fergetegesnek titulált, tipikus amerikai vígjátékot nézve csak néhány pillanatra kell belegondolni, hogy valójában ugyanolyan kegyetlen sors vár a korosodó feleségekre, mint a karrierista nőkre. A komolykodást elnyomja az Adam Sandler óta valamiért kötelező kakis poén, de ebben a filmben még kiegészül büfizéssel, hányással, mellbimbó-pödréssel és még egyéb naturalizmusokkal. Ennek ellenére, ha szeretnének 109 percet önfeledt röhögéssel tölteni, kötelező a móka. Főleg nőknek.
A történet Carlyval (Diaz) kezdődik, akire végre rátalált a szerelem. A törtető, maszkulin világban tökéletesen érvényesülő és férfifaló nőt hirtelen ellepi a romantika, és bedől egy házas pasinak. Annak, akinek az esetlen és eszetlen feleség már évek óta bedől, s észre sem veszi, hogy kertvárosi életét egy csalóval osztja meg: ezért gondolkodás nélkül pisil a jelenlétében, és nem szőrtelenít rendszeresen.
Egyszercsak beállít a házába meglepiből Carly überszexi és ultrakurc vízszerelő szerkóban. Az egymásratalálás után veszi át a főszerepet Mann, a feleség, akit nem tud levakarni magáról a csalódott amazon: kénytelen szárnyai alá venni a hebehurgya asszonyt, és többek között felvilágosítani a fanszőrzetgyepálás fontosságáról, és módszertanáról: egy fügefalevélnyit elég hagyni. Már majdnem megszakad a barinős enyelgés, amikor felmerül a gyanú, hogy Carly annak ellenére kavar a férjjel, hogy közben hallgatja a feleség bánatát, és okos tanácsokat ad neki a válás előkészítéséhez.
Aztén feltűnik Kate Upton a harmadik „másik nő” (The other woman a film angol címe), így már kész is a csipet csapat, el lehet kezdeni bosszút állni a férfin, akivel azért még mindegyik szívesen kufircolna, merthogy kedves, és mindig megdicséri a ruhájukat. A férj amúgy a Trónok harcában is gonoszat játszó dán Nikolaj-Coster Waldau, de ő szóra sem érdemes, ugyanis Carly apját alakító Don Johnson lopja a show-t, még úgy is, hogy összesen kb. két egyperces jelenet jut rá.
A másfél órás röhögőgörcs után jön a sablonos happy end: a nők összefogása révén győz az ösztrogénos igazság, a gonosz nem csak megbűnhődik, de még a kábrióját is elszállítja a közlekedés-felügyeleti szerv. Don Johnsonnak pedig jut egy bögyös maca.
A filmet ajánlatos feliratosan megnézni, a magyar szinkron által ugyanis elvész a lényeg: például az ügyvédnő titkárát játszó, gereblyeszempillájú kufferbomba, Nicki Minaj rapbe illő életbölcsességei.