A Vanity Fair magazin listájában viszonylag érthető, hogy a hölgyek közül Charlotte Gainsbourg francia színésznő az első, az ő stílusérzéke igazán nyilvánvaló – itthon talán a Zefirelli-féle Jane Eyre főszerepéből emlékezhetnek rá a filmrajongók. Barack Obama felesége, Michelle viszont szerintünk semmi különös, az a gyanúnk, hogy szerepeltetése inkább egyfajta előrehozott kampányeszköz csupán. Renée Zellweger persze csinos, de már kicsit unalmas a tagadhatatlanul elegáns Carolina Herrera ruhákban és hát Tilda Swintont ugyan színésznőként mélységesen tiszteljük, de az öltözködése minimum megosztónak nevezhető. De leginkább azért vagyunk megsértődve, mert országos kedvencünket, Cate Blanchett-et teljességgel lehagyták a listáról, pedig a színésznő szinte soha nem nyúl mellé, elegáns, mégis egyedi és a kísérletezéstől sem riad vissza. De persze minket senki nem kérdezett.
A férfiaknál Lanny Kravitz meglehetősen furcsa választásnak tűnik. Mióta és melyik univerzumban számítanak a rojtok és a bőrszerkó ízlésesnek? Szintén meglepetés Nicolas Sarkozy jelenléte, bár tény, hogy az új francia államfő jól öltözik, de az innováció, amit egy ilyen listán való részvételhez elengedhetetlen tartunk, aránylag távol áll tőle. Azt sem gondoltuk volna, hogy valaha megérjük, a stílusos pároknál a Beckham házaspár vezesse a sort, ha már muszáj lenne ebből a körből valakit, akkor inkább Tom Cruise-ék, de nekik most biztos kisebb a reklámértékük. Victoria mindenesetre boldog lehet, egy boldog robot.
Igaz, hogy jó néhány divattervező legszívesebben megtiltaná Bekchamnének, hogy a nyilvánosan viselje ruháikat, de erről a Vanity Fair bizonyára nem hallott még. Ja, el ne felejtsük Ashton Kutchert és Demi Moore-t, a stylistjuk néha valóban kitesz magáért, de ha egyedül öltöznek fel, jobb rájuk se nézni. Brad Pitt és Angelina Jolie kiválasztásával viszont egyetértünk, még ha a legegyszerűbb, legolcsóbb holmi is van rajtuk (mint múltkor Jolie-n egy 26 dolláros használtruha) olyankor is elegánsnak, összeszedettnek tűnnek, tudják, van ez a kisugárzás dolog, amit szoktak emlegetni.
Az örökkévalóságnak készülő Hall of Fame, azaz a hírnév csarnoka is bővül néhány hosszabb távon jólöltözöttnek gondolt hírességgel. George Clooney stílusa megkérdőjelezhetetlen, ahogy Jemima Khan tervezőt is sok éve a legcsinosabb nők között tartják nyilván mindenhol. Anna Piaggi, az olasz divat ikon ruháinak és feltűnő kalapjainak megítélése talán nem feltétlenül egyértelmű, de egyedisége annál inkább. Egy aránylag fiatal hölgy, Sofia Coppola filmrendező és a nagy Coppola lánya is bebocsátást nyert idén a örökös nevek közé, az Elveszett jelentésért kapott rendezői Oscar-díj után ez egy újabb, bár nagyon különböző elismerése a hölgy művészetének. Érdekes, mert Sofia éveken keresztül arról volt nevezetes, hogy szinte mániákusan ugyanolyan fekete-sötétkék ruhákban jelent meg mindig, azokat ugyanolyan fekete-sötétkék lapossarkú cipőkkel kombinálva. Tény, hogy filmjeivel párhuzamosan (a Marie-Antoinette-re gondolunk) öltözködése is komolyan megváltozott, de talán még kicsit fiatalka ehhez a nagy megtiszteltetéshez. Azért Audrey Hepburnhöz és Estée Lauderhez nem könnyű felnőni.