szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem zárt jó évet 2007-ben a légibemutató-iparág. Jóval több nagy baleset kísérte világszerte ezeket az - amúgy nem kis rizikófaktorú - eseményeket, mint a megelőző években, ráadásul a legkülönfélébb okok miatt történtek az emberéleteket követelő malőrök. E balesetek kapcsán felidézzük a legnagyobb katasztrófákat is.

2007. július 27-én Az Egyesült Államok-béli Wisconsinban az Oshkosh légibemutatón a landolás során összeütközött két P-51 Mustang egymotoros vadászgép. Az egyik pilóta a helyszínen meghalt, a másik kisebb sérüléseket szenvedett - írja a Travelline.

Ez az esemény egyébként napra pontosan öt évvel a világ eddig számon tartott legsúlyosabb légibemutató-balesetét követően történt: 2002 július 27-én ugyanis az ukrajnai Sknyliv repülőtéren, ahol az ukrán légierő egyik Su-27-es gépe zuhant le egy akrobatikus mutatványt követően. A cikk folytatását az alábbi linken olvashatja.

Tovább>>
MTI Világ

Súlyos baleset a londoni repülőtéren

Az utóbbi évek legsúlyosabb balesete történt csütörtök délután a londoni Heathrow repülőtéren a British Airways légitársaság egyik óriásgépével.

MTI Világ

Továbbra is rejtély a heathrow-i baleset oka

Az utóbbi évtizedek egyik legrejtélyesebb légi balesetének tartják szakértők azt a súlyos incidenst, amely csütörtökön történt a londoni Heathrow repülőtéren a British Airways egyik óriásgépével, és amelyből a szemtanúk beszámolóiból összeálló kép szerint csak a legnagyobb szerencsének és valószínűleg a pilóták bravúrjának köszönhetően nem lett katasztrófa.

Miért fektetnek cégek egyre több energiát a jövőkutatásba?

Miért fektetnek cégek egyre több energiát a jövőkutatásba?

Öt tanács vállalatvezetőknek, hogy megmenthessük a bolygót

Öt tanács vállalatvezetőknek, hogy megmenthessük a bolygót

Kétoldalú együttműködésről tárgyaltak a „drága barátok”, az orosz és a kínai elnök

Kétoldalú együttműködésről tárgyaltak a „drága barátok”, az orosz és a kínai elnök

Védővámok helyett európai gyárépítésre kéne ösztönözni a kínai autógyártókat a Mercedes vezére szerint

Védővámok helyett európai gyárépítésre kéne ösztönözni a kínai autógyártókat a Mercedes vezére szerint