Hogyan éljük túl a légi szerencsétlenséget?
2007 fekete év a légibemutatók kalendáriumában
Nem zárt jó évet 2007-ben a légibemutató-iparág. Jóval több nagy baleset kísérte világszerte ezeket az - amúgy nem kis rizikófaktorú - eseményeket, mint a megelőző években, ráadásul a legkülönfélébb okok miatt történtek az emberéleteket követelő malőrök. E balesetek kapcsán felidézzük a legnagyobb katasztrófákat is.
A légitársaságok tíz legbosszantóbb rejtett díja
Jó, ha tudjuk, hogy a légitársaságok mint iparvállalatok nem termelnek pénzt, és ez sajnos így van a Wright-fivérek óta. Talán ezért döntöttek úgy, hogy titokban beépítenek áraikba néhány arcátlan extra költséget is. Cserébe azonban nem adnak olyan színvonalú szolgáltatást, mint amilyet az utasok ezekért az összegekért jogosan várhatnának.
Öt dolog, amit a légitársaságok elhallgatnak a felszolgált ételről
Már a légitársaságok által felszolgált ételek gondolata is erőteljes – gyakran negatív – reakciókat vált ki a legtöbb utasból. Hozzátehetjük azonban a “jó” jelzőt. Vagy ezen még hangosabban nevetnek? Talán nem, mert esetleg már hallottak olyan légitársaságról, amely valóban hajlandó erőfeszítéseket tenni a fedélzeti ételek javítása érdekében.
Fapadossal vagy hagyományossal röpülünk?
A néhány éve még lesajnált fapadosok az utóbbi esztendőkben megsokszorozták forgalmukat és bevételeiket, amivel komoly bajba sodorták a hagyományos légitársaságokat.
Szuperrepülő járt Ferihegyen
Budapesten járt a világ legnagyobb repülője, a Mriya. Neve ukránul álmot jelent, és mint a gép története bizonyítja, a kijevi Antonov Tervezőirodában az 1980-as évek második felében kifejlesztett gép az iroda nagy álma volt és maradt is. Jelenleg egyetlen üzemképes példány van a világon, amely január 18-án Budapestre érkezett szállítmányával; földrengésmérő berendezésekkel. A Travelline a helyszínen készített felvételeket.