Tetszett a cikk?

Beckham és aranylábú társai, Henry, Ronaldinho, Fabregras, Messi és Lampard szerepel abban az új kampányban, amelyben a Pepsi globális méretű, interaktív társalgásba kezd a fogyasztókkal. Ebben debütál az új társasági weboldal, a Youniverse, amely új kommunikációt ígér, az úgynevezett vizuális, képalapú DNS-sel (VisualDNA), és közben adatokat gyűjt a felhasználókról.

A reklámfilmben magában az aranylábú focisták passzolgatják a labdát a föld egyik egzotikus helyéről a másikra, mígnem egy távoli paradicsomi szigeten kötnek ki. Az üzenet nyilvánvaló: az egész világ összetartozik, és nem csak a Pepsi miatt – sugallja szerényen, egyben rafináltan a Pepsi. A Youniverse-hez csatlakozók a vizuális DNS-ük megadásával globális méretekben kommunikálhatnak egymással képeken keresztül. A felhasználó által kiválasztott képek szerint a weboldal kialakít egy pszihografikus profilt, ami közvetíti az illető ízlését, preferenciáit emberekkel, helyekkel és tárgyakkal kapcsolatban. Ez az illető vizuális DNS-e, amelyet ezután összehasonlíthat másokéval és a módszerrel az emberek barátra, élettársra lelhetnek. Sőt! Azt is megnézhetik, hogy kedvenc sztárjaik mennyire hasonlóak hozzájuk, és hogy éppen miket és kiket kedvelnek. A gyanútlan felhasználók számára játékos szórakozásnak tűnő képválogatás valójában ennél sokkal több, hiszen aki ezeket a profilokat ismeri, felbecsülhetetlen adatbázishoz és a vizuális befolyásolás egy teljesen új módszeréhez jut.

Az első kampányt a Pepsi focistákkal indította a weboldalán, magyarul focirajongókra hajt. De a weboldal rövidesen zenészekkel bővül majd „Reményeink és álmaink” címmel. Az oldalon néhány kép kiválasztása után a látogató megtudhatja, melyik rajongó típusba tartozik, és eszerint a „DNS” szerint összehasonlíthatja magát a fent említett focistákkal. Az oldalon exkluzív képek is láthatóak, na meg extra információk is letölthetőek a regisztráló fiataloknak. Aki tag, az a választásai szerint összehasonlíthatja magát más, hasonló gondolkodású nemzetközi tagokkal is.

A VizuálisDNS-t (VisualDNATM) az Imagini Holding találta ki, és a társaság alapította a Youniverse-t is, amely először adott lehetőséget a weboldalain, hogy a felhasználók ne szavakkal, hanem képekkel reprezentálják az érzelmeiket, motivációikat és a természetüket. Az alkotók szerint a reklám aspektus csak azután jött, miután a társaság felfedezett kapcsolatokat életstílusok, típusok és termékek között. Hatmillió fogyasztó harapott rá vizuális DNS-re. A dolog annyira sikeresnek bizonyult, hogy a Pepsi szeretné ezt a módszert marketingcélokra használni, és a tagok számát a többszörösére növelni.

A módszer újdonságát és etikusságát sokan vitatják. A képekkel vagy szavakkal történő kommunikáció szembeállítása nem új keletű jelenség, nem hiába a klisé, hogy egy kép száz szóval is felér. Meglehet, a nyelvi határok elmosódhatnak, de a kulturálisok vagy társadalmiak nem, és a Pepsi „kínálta kommunikációban” az kerül „nyerő helyzetbe”, aki a konzum termékek kritikátlan fogyasztója. Az adatvédelem szakemberei pedig élesen ellenzik, hogy a „korszerű kommunikáció” mézesmadzagával a vállalatóriások könnyedén szerezhetik meg a gyanútlan felhasználók adatait szokásaikról és jellemükről, és alkothatnak belőle profilokat, amelyek révén új ajánlataikkal bombázzák a fogyasztókat.

Krisztina O'Brien

Gazdaság

Pepsi-előzés a kólaháborúban

Évszázados rivalizálás után a PepsiCo tőzsdei értéke először haladja meg a Coca-Coláét. A piac azt értékelte, hogy a Pepsi szélesítette kínálatát, a Coca-Cola viszont még mindig a kólától függ.

hvg.hu Gazdaság

Közös akcióban a Pepsi és a Coca-Cola

Összeáll a két rivális üdítőital-gyártó cég, és közösen kampányolnak termékeik mellett Indiában - írja a New York Times. A Coca-Cola és a Pepsi hosszú reklámkampányba kezdett, miután az indiai bíróság kötelezte őket, hogy fedjék fel az üdítők pontos összetételét.

Gazdaság

Törzstőkecsökkentő magyar Pepsi-cég

A korábbi veszteségek rendezése érdekében 1,2 milliárd forintról 3 millió forintra csökkentette a társaság törzstőkéjét az S.V.E. Hungary Kft. kizárólagos tulajdonosa, a Pepsico Investments Europe I.B.V.

MTI Gazdaság

A Kofola lenyomja a Pepsit

A szlovák hazai üdítőital, a "Kofola" - a csehszlovák idők kedvelt nosztalgiaitala - piaci részesedését tekintve komoly vetélytársa lett az amerikai Coca-Colának és a Pepsi Colának Szlovákiában.

Egészséges a kisbaba, de az anyuka jól van? Testi-lelki felépülés a szülés után

Egészséges a kisbaba, de az anyuka jól van? Testi-lelki felépülés a szülés után

Svédországban holtan találtak egy magas rangú diplomatát, akit korábban kémkedés gyanújával vettek őrizetbe

Svédországban holtan találtak egy magas rangú diplomatát, akit korábban kémkedés gyanújával vettek őrizetbe

Így deríthetjük ki, hogy kimerült-e a talaj, javítanunk kell-e kertünk földjét

Így deríthetjük ki, hogy kimerült-e a talaj, javítanunk kell-e kertünk földjét

A kormány annyira pörgeti az ukrán EU-tagságról szóló szavazást, hogy már a meccsközvetítés alatt is az villódzik a képernyőn

A kormány annyira pörgeti az ukrán EU-tagságról szóló szavazást, hogy már a meccsközvetítés alatt is az villódzik a képernyőn