Tetszett a cikk?

Beckham és aranylábú társai, Henry, Ronaldinho, Fabregras, Messi és Lampard szerepel abban az új kampányban, amelyben a Pepsi globális méretű, interaktív társalgásba kezd a fogyasztókkal. Ebben debütál az új társasági weboldal, a Youniverse, amely új kommunikációt ígér, az úgynevezett vizuális, képalapú DNS-sel (VisualDNA), és közben adatokat gyűjt a felhasználókról.

A reklámfilmben magában az aranylábú focisták passzolgatják a labdát a föld egyik egzotikus helyéről a másikra, mígnem egy távoli paradicsomi szigeten kötnek ki. Az üzenet nyilvánvaló: az egész világ összetartozik, és nem csak a Pepsi miatt – sugallja szerényen, egyben rafináltan a Pepsi. A Youniverse-hez csatlakozók a vizuális DNS-ük megadásával globális méretekben kommunikálhatnak egymással képeken keresztül. A felhasználó által kiválasztott képek szerint a weboldal kialakít egy pszihografikus profilt, ami közvetíti az illető ízlését, preferenciáit emberekkel, helyekkel és tárgyakkal kapcsolatban. Ez az illető vizuális DNS-e, amelyet ezután összehasonlíthat másokéval és a módszerrel az emberek barátra, élettársra lelhetnek. Sőt! Azt is megnézhetik, hogy kedvenc sztárjaik mennyire hasonlóak hozzájuk, és hogy éppen miket és kiket kedvelnek. A gyanútlan felhasználók számára játékos szórakozásnak tűnő képválogatás valójában ennél sokkal több, hiszen aki ezeket a profilokat ismeri, felbecsülhetetlen adatbázishoz és a vizuális befolyásolás egy teljesen új módszeréhez jut.

Az első kampányt a Pepsi focistákkal indította a weboldalán, magyarul focirajongókra hajt. De a weboldal rövidesen zenészekkel bővül majd „Reményeink és álmaink” címmel. Az oldalon néhány kép kiválasztása után a látogató megtudhatja, melyik rajongó típusba tartozik, és eszerint a „DNS” szerint összehasonlíthatja magát a fent említett focistákkal. Az oldalon exkluzív képek is láthatóak, na meg extra információk is letölthetőek a regisztráló fiataloknak. Aki tag, az a választásai szerint összehasonlíthatja magát más, hasonló gondolkodású nemzetközi tagokkal is.

A VizuálisDNS-t (VisualDNATM) az Imagini Holding találta ki, és a társaság alapította a Youniverse-t is, amely először adott lehetőséget a weboldalain, hogy a felhasználók ne szavakkal, hanem képekkel reprezentálják az érzelmeiket, motivációikat és a természetüket. Az alkotók szerint a reklám aspektus csak azután jött, miután a társaság felfedezett kapcsolatokat életstílusok, típusok és termékek között. Hatmillió fogyasztó harapott rá vizuális DNS-re. A dolog annyira sikeresnek bizonyult, hogy a Pepsi szeretné ezt a módszert marketingcélokra használni, és a tagok számát a többszörösére növelni.

A módszer újdonságát és etikusságát sokan vitatják. A képekkel vagy szavakkal történő kommunikáció szembeállítása nem új keletű jelenség, nem hiába a klisé, hogy egy kép száz szóval is felér. Meglehet, a nyelvi határok elmosódhatnak, de a kulturálisok vagy társadalmiak nem, és a Pepsi „kínálta kommunikációban” az kerül „nyerő helyzetbe”, aki a konzum termékek kritikátlan fogyasztója. Az adatvédelem szakemberei pedig élesen ellenzik, hogy a „korszerű kommunikáció” mézesmadzagával a vállalatóriások könnyedén szerezhetik meg a gyanútlan felhasználók adatait szokásaikról és jellemükről, és alkothatnak belőle profilokat, amelyek révén új ajánlataikkal bombázzák a fogyasztókat.

Krisztina O'Brien

Gazdaság

Pepsi-előzés a kólaháborúban

Évszázados rivalizálás után a PepsiCo tőzsdei értéke először haladja meg a Coca-Coláét. A piac azt értékelte, hogy a Pepsi szélesítette kínálatát, a Coca-Cola viszont még mindig a kólától függ.

hvg.hu Gazdaság

Közös akcióban a Pepsi és a Coca-Cola

Összeáll a két rivális üdítőital-gyártó cég, és közösen kampányolnak termékeik mellett Indiában - írja a New York Times. A Coca-Cola és a Pepsi hosszú reklámkampányba kezdett, miután az indiai bíróság kötelezte őket, hogy fedjék fel az üdítők pontos összetételét.

Gazdaság

Törzstőkecsökkentő magyar Pepsi-cég

A korábbi veszteségek rendezése érdekében 1,2 milliárd forintról 3 millió forintra csökkentette a társaság törzstőkéjét az S.V.E. Hungary Kft. kizárólagos tulajdonosa, a Pepsico Investments Europe I.B.V.

MTI Gazdaság

A Kofola lenyomja a Pepsit

A szlovák hazai üdítőital, a "Kofola" - a csehszlovák idők kedvelt nosztalgiaitala - piaci részesedését tekintve komoly vetélytársa lett az amerikai Coca-Colának és a Pepsi Colának Szlovákiában.

Baljós adatok: 1100 páciensből 64 százaléknak kell további vizsgálatokra mennie a magas koleszterinszint miatt

Baljós adatok: 1100 páciensből 64 százaléknak kell további vizsgálatokra mennie a magas koleszterinszint miatt

A Tisza Párt szerint egy főpolgármester-helyettes is elég lehet, Kiss Ambrust biztosan nem szavaznák meg

A Tisza Párt szerint egy főpolgármester-helyettes is elég lehet, Kiss Ambrust biztosan nem szavaznák meg

FT-vendégkommentár: Az illiberális Kelet-Európa ki akarja játszani a Trump-kártyát

FT-vendégkommentár: Az illiberális Kelet-Európa ki akarja játszani a Trump-kártyát

Franciaország megindokolta, miért nem tartóztatná le Netajahut az elfogatóparancs ellenére sem

Franciaország megindokolta, miért nem tartóztatná le Netajahut az elfogatóparancs ellenére sem