A Gossip Girl rögtön feléledt téli álmából és a sorozat új részekkel jelentkezik, ami önmagában még nem lenne hír, de az a felhajtás, amit az amerikai média csap körülötte, meglepő. A terepet a sorozat fiúszereplői készítették elő egy címlappal, amit most a Nylon és a New York Magazine követett, mindkét lapban sok oldalas hozsannázó cikkel.
New York Magazine |
A tinisorozatok ugyan a tévézés kezdete óta népszerűek, de általában az elsődleges célcsoportot szögezik csak a képernyő elé, a felnőtteknek "komolyabb" sztorikat készítenek a csatornák. A Gossip Girl viszont, a magazinok reakciói alapján, áttörte ezt a határvonalat és a tinik mellett számos idősebb rajongót is szerzett magának, sokan köztük az interneten is vállalják furcsa kedvtelésüket.
Régebben a tinisorozatokban forgatókönyvében olyan dolgok történtek, amivel az átlag tizenéves is azonosulni tudott, az igazi komoly drámák megmaradtak a "nagyoknak" szóló szappanoperáknak. A főleg hipergazdag magániskolás lányokról és fiúkról szóló új sztoriban azonban nincsenek ilyen jellegű megszorítások, a húsz alatti kölykök, köszönhetően társadalmi és anyagi státuszuknak, bármit megtehetnek valódi következmények nélkül. Az első 13 epizódba például belezsúfoltak a szokásos párkapcsolati problémákon kívül egy terhességi frászt, egy leánykérést, egy nemi erőszak kísérletet, egy majdnem halálos balesetet, egy válást, egy öngyilkossági kísérletet, számos lopást, zsarolást, drog addikciót, egy édeshármast és egy evési rendellenességet – ezek némelyike természetesen folyamatosan jelen van a történetben.
Az annak idején “erkölcstelenséért” oly sokat kritizált Szex és New York sorozatban több év alatt nem történt ennyi deviáns, veszélyes és drámai dolog a szereplőkkel. Ne felejtsük el, tizenévesekről van szó, akik ráadásul a felsoroltak ellenére továbbra is extracsinosak és hiperboldogok, látszólag a fülükön folyik ki a sok szépség és jóság, senki nem megy kórházba és/vagy diliházba.
A tévésorozat alapja egy azonos című könysorozat Cecily von Ziegesar tollából, amely a maga nemében szintén sikeres, nem csak a tinédzserek körében. Ahogy erről már egy
korábbi cikkünkben beszámoltunk, még olyan, korábban kifejezetten felnőtteknek író szerzők is magasztalták az ilyen típusú tinikönyveket, mint a brit Nick Hornby. A könyvsorozat angolul már a 11. résznél tart, három spinoffal és egy előzménnyel kibővítve, de magyarul is a negyedik rész jelent meg nemrégiben az Ulpius-ház kiadónál. Az Ulpius annyira komolyan veszi a sorozatot és annak rajongóit, amely egyébként a meglehetősen zavaros
Bad Girl címet viseli itthon, hogy különleges, általában csak komoly könyveknek kijáró díszdobozos kiadást is megkockáztatott. A saját weboldal mellett pedig még egy
promóciós blogot is létrehoztak, amely a könyvek “szellemiségének” megfelelő tartalommal frissül.
Hogy ne csak a levegőbe beszéljünk, átrágtuk magunkat Gossip/Bad Girl kalandjainak egyik részén, de továbbra sem értjük a felhajtást és a felnőtt rajongókat. Ebben a sztoriban gyakorlatilag mindenki folyton szerencsétlen és boldogtalan, minél több pénze van, annál inkább – a szülők önzők és érdektelenek, a gyerekek elhanyagoltak és elkényeztetettek, a legtöbben különösebben értelmesnek sem mondhatóak. Mindenkin cimkék és márkajelzések hada lengedez, amit az író ijesztő primitívséggel minden bekezdésbe beleerőltet.
Hogy akkor mégis mitől annyira nagy szám ez a sorozat? Egyelőre nem tudjuk, de állítólag folynak a tárgyalások a magyarországi bemutatóról és akkor majd kiderül, nálunk mire elég a tagadhatatlanul csinos főszereplők remek ruhatára.