Még mielőtt megjelent volna Madonna új lemeze, a Hard Candy, máris arról szóltak a hírek, hogy több dal is milliókért kelt el különböző hirdetések háttér zenéjeként, így mind a szakma, mind a közönség nagy várakozással nézett elébe a közel 50 éves előadóművész legfrissebb albuma premierjének. Madonnát az egyik legnagyobb túlélő művésznek tartják, aki az elmúlt évtizedekben a legügyesebben dolgozta fel az aktuális divathullámokat a saját szája íze szerint, s az esetek többségében a stílus valódi művelőinél jóval több pénzt keresett a reciklálással. Így volt ez a legutóbbi lemezével is, ezért csak az volt a kérdés, hogy ezúttal vajon mivel áll elő a popdíva. Az idei nyertes a hip-hop műfaja lett, de ez legfeljebb attól hathat újdonságnak a legtöbb szakértő elmondása szerint, hogy most éppen Madonna adja elő.
A nagy titkolózással előkészített lemez bemutató kampány keretében Madonna számos újság címlapján előadta szokásos pózát, a tárogatást, amely az új album címlapján is visszaköszön és néhány közös megjelenés keretében fogdosták egymást Justin Timberlake-kel, aki több szerepben is közreműködött az alkotás során.
Bár a kereskedelmi siker szinte garantálható, a kritikusok mosolya nem egyértelműen őszinte. A Variety például nem vonja kétségbe, hogy az album "fiatalosnak hangzik", de ez ugye nem egyenértékű a fiatalsággal és a kritika írója némi izzadságszagot vélt felfedezni. "De az album nagy részét elönti a ragadozó kétségbeesés, ami egyetlen életkorban sem csinos. Annyira feszes és mesterkéletlen, mint a valóságshowk résztvevőinek botoxolt arca" - adja meg a végső döfést a Variety.
A The Washington Post szerint Madonna későn érkezett erre a hip-hop nevű partira, "ami azt sugallja, hogy lelassulhatott előrehaladott kora miatt". De hogy ne csak rosszat idézzünk, a kritikus szerint Madge "még mindig képes rá, hogy tökéletesen otthon érezze magát a hip-hop világában".
A CNN és az Entertainment Weekly közös kritikája is a sztár korával viccelődik, szerintük mindenkiben felmerül, hogy "vajon mennyire súlyos ez a középkorúak krízise", a szakértők szerint eléggé. A brit Guardian sem alélt el a boldogságtól, pedig szegény Madge mennyit gyakorolta azt a jó kis sznob kiejtést. "Inkább a gyökerekről szól, mint az emlékezetes dalokról és Madonna egyszerűen nem elég meggyőző soul dívaként" - írta a kritikus.
A leginkább szakmabelinek számító Rolling Stone kritikusa pedig alantas indulatokkal vádolja a nagyasszonyt az egyik szám, a Spanish Lesson kapcsán. A szöveg alapján arra következtetnek, hogy a dal egyfajta negatív utalás Britney Spearsre, ami már csak azért is felesleges, mert szegény Brit már jóideje a földre került, nem elegáns még egyet belerúgni. Különösen nem, hogy a Hard Candyt Madonna olyan zenészekkel készítette el, akik már mind “megvoltak” Britney-nek, bár legtöbbjükkel csak szakmailag működött együtt, nem úgy, mint Justin Timberlake-kel.