szerző:
Lukács Andrea
Tetszett a cikk?

A Design Terminal július 1-én nyitja meg kapuit az Erzsébet tér régi Volánbusz-pályaudvarának épületében. A hat éve húzódó projekt végére a Közigazgatási Minisztérium tett pontot, és a Gombold újra! a nemzeti divat kormányzati pályázata szolgál indítóprogramként a magyar dizájntér debütálásaként. De vajon hogyan fog a Gödör Klub és nyüzsgő park közösségébe beilleszkedni a kreatív csücsök?

Gyöngyösi Renáta díjnyertes metallic-folklór ruhája feketéllik a Design Terminal kellős közepén, körülötte pedig karikásostorcsapás-irányban a többi döntős pályamunka, mely újragombolta a magyar nemzeti viseletet és momés nyelvezetre fordította a matyót.

Fazekas István
Gombold újra!
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium égisze alatt, a Design Terminal Nonprofit Kft. (DT) pénzügyi és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem szakmai lebonyolításával februárban meghirdetett Gombold újra! pályázaton több mint négyszáz divattervező tett tanúbizonyságot arról, hogy van élet a paszományon és a szélsőjobb- és jobboldal által kisajátított bocskain és atillán túl.

A május 8-ai divatbemutatóról a HVG hasábjain is beszámoltunk, a Szépművészeti Múzeumban akkoriban élő modellekre igazított kreációk azóta bábukra kerültek, céljuk pedig, hogy életet leheljenek a régi Volán buszpályaudvar belsejébe, melynek már hat éve a magyar dizájn főhadiszállásának kellene lennie.

Hosszas huzavona után ugyanis csak most kapta meg a Design Terminal Nonprofit Kft. (DT) a használatbavételi engedélyt a teret átszelő épületre, így július 1-étől megnyithatja végre kapuit a központ, melynek missziója összefogni a hazai dizájnszakmát.

A rendteremtési láz elérte hát az Erzsébet teret, melynek pezsgésében eddig igen kevés szerepe volt a mindenkori kormánynak, inkább csak lezülléséhez járult hozzá az V. kerület középpontjában fekvő kusza politikai helyzet. A kerület-főváros-vagyonkezelő közötti tisztázatlan tulajdonosi viszonyok közepette például a Gödör Klub évek óta felemás szerződési feltételek mellett próbálja felszínen tartani a föld alá nyúló kulturális teret, tegyük hozzá: nem kis sikerrel.

Július 1-én nyílik újra a buszpályaudvar
Fazekas István
Pénzügyileg azonban korántsem ilyen derűs a helyzet. Filep Ákos, a Gödör Klub igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy sem a koncertek, sem a bárpultok forgalma nem termeli ki a Gödör fenntartási költségeit, nem beszélve arról a négyszázmillió forintról, amire szükség lenne, hogy végre kijavítsák a téren keletkezett építési-építészeti hibákat, továbbá folyamatos gondozással, őrzéssel az Erzsébet tér egészének kulturáltságát is biztosítsák.

E világba csöppen bele a kormányzati dizájntér, aminek Filep is örül. Nincsenek ellenérdekek, sőt. Az igazgató elárulta, hogy a DT valamelyest függ is a Gödörtől, ugyanis, mint a terület üzemeltetőinek, Filepék kezében van a fűtőház kulcsa, tehát ha hűsre, vagy némi melegségre vágynak a dizájnbarátok, akkor a Gödörrel kell jóban lenni.

A Gödör kreatív lankája
Bánkuti András

Englert Róbert, a DT képviselője szeretné, ha hamar önfenntartóvá válna a most még KIM-pénzből gazdálkodó nonprofit szervezet. Ezért - a november közepéig betáblázott kiállítási naptár konkrétuma mellett - a tervek között szerepel egy étterem megnyitása is, mely közép-felsőkategóriás vendéglátó-egységként várná a dizájnos környezetre és egyéb csemegékre éhezőket.

Englert Róbert, a Design Terminal igazgatója
Fazekas István
 
Napfény és vitalitás: miért fontos a D-vitamin?

Napfény és vitalitás: miért fontos a D-vitamin?

Sofőr nélkül közlekedő BMW-k a debreceni gyárban

Sofőr nélkül közlekedő BMW-k a debreceni gyárban

Belátta a kormány, hogy nem működik az eddigi lakáspolitika, a kereslet helyett a kínálatra kerülhet a fókusz

Belátta a kormány, hogy nem működik az eddigi lakáspolitika, a kereslet helyett a kínálatra kerülhet a fókusz

Új Ford Kuga: miért jó döntés egy full-hibrid?

Új Ford Kuga: miért jó döntés egy full-hibrid?