Super Bowl: a tévék maguk alá gyűrték az amerikaiakat
Megvannak az adatok, hogy hányan nézték meg a legnépszerűbb sporteseményt az Egyesült Államokban: a Nielsen Media...
Megvannak az adatok, hogy hányan nézték meg a legnépszerűbb sporteseményt az Egyesült Államokban: a Nielsen Media Research kimutatásai szerint 111,3 millióan ültek le a képernyők elé, hogy lássák a New York Giants és a New England Patriots összecsapását, amelyet előbbi csapat nyert meg. Sőt, a rendkívül izgalmas találkozó utolsó fél órájára mintha már azok is kidugták volna a fejüket, akiket amúgy nem érdekelt volna, ekkor ugyanis már 117,7 millióan tapadtak a képernyőre.
Számoljunk csak kicsit, hogy ez az utóbbi számadat mennyi embert jelent, íme egy kis matek tőlünk:
- Ez csak kicsivel kevesebb, mint az USA teljes lakosságának harmada
- 121-szer többen nézték végig, mint itthon a szupernézettségű Eurovíziós elődöntőt
- Ha az Index számítását vesszük alapul, akkor 244 Kossuth tér kéne ahhoz, hogy ennyi ember majdnem kényelmesen elférjen egymás mellett.
Egyébként az NFL honlapján olvasható, hogy a Super Bowl sorozatban harmadik alkalommal dönti meg a nézettségi rekordot. Tavaly a Green Bay Packer-Pittsburgh Steelers találkozót 111 millióan, előtte egy évvel a New Orleans Saints-Indianapolis Colts finálét pedig 106,5 millióan nézték. A dobogóról így lecsúszott a MASH című tv-sorozat 1983-as záróepizódja, amely 105,97 millió nézőt ültetett a képernyők elé.