szerző:
f1-live/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Honda ugyan a jövő évet tesztelésekkel tölti el, és csak 2015-től lesz hivatalosan a McLaren partnere, de a radikális motorszabály-változások miatt így olcsón, és viszonylag könnyen juthat majd fontos információkhoz - hiszen az istálló 2014-ben még a Mercedes erőforrásait használja. El is indult a találgatás, ki nyerhet vagy veszthet rajta többet.

Ahogyan az f1-live.hu beszámolt róla, nehéz diót kell megtörniük a feleknek, mert a Mercedesnek jövőre muzsikálnia kell, a McLarennek pedis azt a látszatot kell fenntartania mindenki fleé,hogy a Hondatőle nem tud meg semmit. Az Auto Motor und Sport mindeközben kiadta a hírt: a japánok máris a megfelelő helyet egy brit főhadiszállás számára.

A hivatalos tájékoztatás udvarias és diplomatikus, de az adott szó aligha lesz elegendő annak biztosítátához, hogy a Mercedes motorok adatait cég bizalmasan kezeli. A 2014-ben érvénybe lépő szabály szerint ajelenelgi 2,4 literes motorokat 1,6 literes turbók váltják, márpedig egy olyanátmeneti év, mint a jövő évi, alapvető fontosságú a motorgyártók számára. (Mint ismeretes, a motorok fejesztése lényegében évek óta teljesen leállt - nem volna meglepő, ha ez lépne érvénybe a kisebb hengerűrtartalmú erőforrások esetében is.)

A név marad, a gond új
W8
Innen nézve egyáltalán nem mindegy, hogy a Honda miként tudjamajd ledolgozni az egy év hátrányát, és esetleg mi az a könnyebb út, amivel a saját és a McLaren hírnevét is újrafényezhetné. Az Auto Motor und Sport azt írja: "A technika annyira új, hogy minden információ értékes" (...) így nem volna meglepő, hogy "a Honda hamarosan tudni fogja, milyen hosszú, széles, és magas a Mercedes-motor, milyen nehéz, hogyan néz ki a kipufogója, milyen mértékű hűtésre van szükség, milyen volumenű az akkumulátor, a generátor, és a teljesítménnyel kapcsolatos elektronika. És természetesen minden egyes építőelem súlyát”.

A kémjátszma és az információtranszferes bujócska nem idegen a Forma 1-től, volt már nagy lebukás is, épp a McLarennek került közel 100 millió dollárjába - és van, aki szerint a 2007-es évivilágbajnoki címbe is. De a mostanihoz hasonlóan éles helyzetbe az utóbbi években egyetlen, a versenysorozatban meghatározó tényezőnek tekinthető csapat és szállító sem került.

„Szinte lehetetlen mindent elrejteni a csapatok elől. Állítólag már most alaptábort vertek a Honda mérnökei a McLaren-gyárban” - írja Michael Schmidt. A japánok még nem találták meg a megfelelő központot a szigetországban, de az könnyen meglehet, hogy asorozatból az év végén kivonuló Cosworth központjában hamarosan felbukkannak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!