Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

Kovács Gábor
Szerzőnk

Kovács Gábor

Kovács Gábor Élet+Stílus

Sörevolúció

„...biztos, hogy Dreher Antal nem lenne büszke a nevét viselő sörre. Minden bizonnyal elszörnyülködne, ha megtudná, hogy az tengerigríz és aszkorbinsav felhasználásával készül ” - Maláta, 1994. Negyedszázad múltán az egykori alapító is elégedett lehetne.

Kovács Gábor Gazdaság

Ha Mészáros tényleg Zuckerberg lenne, beteljesíthetné Orbán nagy álmát

Nincs rá reális esély, hogy Magyarország külföldi befektetései utolérjék a külföldi multik magyarországi befektetéseit, ahogy Orbán szeretné. De nem elképzelhetetlen, ehhez a külföldi terjeszkedésre készülő Mészáros Lőrincnek (vagy másnak) csupán csak akkora csodát kellene tennie, mint a Nokia volt Finnországban. Vagy a Facebook az Egyesült Államokban. A magyar multik, élen a Mollal egyébként jól állnak, de méretük legalább egy nagyságrenddel elmarad a magyarországi külföldi multiktól, amelyek valóban rengeteg pénzt talicskáznak ki az országból.

Kovács Gábor Gazdaság

Nekiment a kormány a ferihegyi reptérnek, mi lehet a tét?

Vita van a kormány és a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport között, ennek látványos megnyilvánulásaként pocskondiázott a Budapest-ügyi helyettes államtitkár. Lehet, hogy tényleg a kosz és a csikkek zavarják a kormányt, esetleg a tervezett vasúti kapcsolat miatt vitáznak, vagy amiatt, hogy egy stratégiai cég még nem az államé?

Kovács Gábor Gazdaság

Brüsszel megcsinálta a keleti nyitást Magyarországnak

Február 1-én lép életbe az EU Japánnal kötött szabadkereskedelmi egyezménye, amely jól jön a japán autógyártóknak, az európai élelmiszerfeldolgozóknak, de a magyar gazdaságon is nagyot dobhat. De az Európai Bizottság is nyer, Tokió és Brüsszel egyértelmű üzenetet küldenek vele Donald Trump globalizációellenes kül- és gazdaságpolitikájának.

Kovács Gábor Élet+Stílus

Kocsmai játékok

Nem, most nem arról lesz szó, hogy „gyere ki, ha mersz”. Bár az efféle virtuskodásnak a legrégebbi a hagyománya… Van sok jóval békésebb, már-már elfeledett mulatság is, amiben összemérik magukat a sörissza kocsmajárók.

Kovács Gábor Vállalkozás

Az Audi engedett egy kicsit a bértárgyaláson

Részben már megadná az Audi a sztrájkoló dolgozók követeléseit, de még mindig hatalmas a szakadék a cég ajánlata és a dolgozók követelései között. A szakszervezet üdvözli, hogy legalább már az ajánlat szerkezetét illetően egy lapon vannak. A cég tájékoztatója szerint egy kezdő munkavállaló akár 50 százalékos béremelkedésre számíthat két év alatt, igaz, ebben a már bevezetett emelések és pluszjuttatások is benne vannak.

Kovács Gábor Vállalkozás

Audis szakszervezet: A komplett gyárban megállt a munka

Sztrájkba léptek az Audi Hungária dolgozói, a munkavállalók 18 százalékos béremelést akarnak kiharcolni 2019-re. Ezt a vállalat túlzó követelésnek tartja, a szakszervezet szerint csak azt akarják elérni, hogy a győri fizetések ne legyenek ennyire lemaradva a Volkswagen-csoport más, közép-európai gyárainak béreitől. A sztrájk első óráiban a munkavállalók nem kaptak új ajánlatot az Audi vezetésétől.

Kovács Gábor Gazdaság

Árulkodó kormányzati számok: az oktatás és az egészségügy 2020-ban és 2021-ben sem kap elsőbbséget

Megjelent a 2020-as és 2021-es költségvetés sarokszámait lefektető kormányhatározat. A tervek szerint a kormány lényegében befagyasztja az Emberi Erőforrások Minisztériuma alá tartozó költéseket, és csökkenti a Belügyminisztérium kiadásait. A Miniszterelnökség és a Honvédelmi Minisztérium többet fog költeni. A kormány több adóbevételre számít. Több pénz megy majd nyugdíjakra és egészségbiztosításra. Az államháztartás hiánya egyre kisebb lesz, az államadósság számszerűen kicsit nőni, de GDP-arányosan csökkenni fog.

Kovács Gábor Vállalkozás

14,5 millió forintért szemléz ötéves brit tanulmányt a kormányközeli elemző friss cége

Alighogy céget alapított Törcsi Péter Fidesz-közeli elemző és médiaszemélyiség, máris kapott megrendelést a kormánytól és a kormánypárti frakciótól. A Miniszterelnökség egy 5 éves brit elemzés feldolgozásával bízta meg 14,5 millió forintért. Törcsi az Alapjogokért Központ kutatási igazgatója, az identitás- és hagyományőrzést a zászlajára tűző szervezet 2018-ban 50 millió forint támogatást kapott a Fidesz pártalapítványától.

Kovács Gábor Gazdaság

A BKV-nak innentől kezdve saját zsebből kell költenie a hároméves villamosokra

Hamarosan véget ér a 2015-16-ban Budapesten forgalomba állított spanyol villamosok gyártói karbantartása, a munkát a BKV saját embereinek kell átvenni, ráadásul a közlekedési vállalatnak rengeteg alkatrészt is vásárolnia kell. 600 millió forintból kijött volna még kétévi karbantartás. A BKV-s karbantartók túlterheltek, de nem a CAF-okkal fognak legtöbbet küzdeni.

Kovács Gábor Gazdaság

Két órát dolgozunk azért a pénzért, amiért Ausztriában egyet

A Fidesz szerint azért kell lazítani a túlmunka szabályain, hogy aki többet akar keresni, az többet tudjon túlórázni. Csakhogy a kormánypárti retorikában hivatkozott munkavállalóknak alaposan bele kell húzniuk a túlórázásba, ha tényleg inkább Magyarországon keresnék meg az osztrák fizetést: 2017-ben Magyarországon átlagosan négyórányi munkával lehetett annyit keresni euróban számolva, mint Ausztriában eggyel, de vásárlóerő-paritáson is két magyar munkaóra ért egy osztrák munkaórát. Összeszedtük az adatokat, amikből egyértelmű: alig néhány uniós országban dolgoznak többet az emberek, mint nálunk, közben alig néhány országban keresnek kevesebbet.

Kovács Gábor Élet+Stílus

Sörök a gyümölcsösből

Lehet, hogy merész húzás éppen télen előhuzakodni gyümölcsös sörökkel. De az is meglehet, pont annak örülnek az ilyesmire gerjedő sörisszák, hogy ilyen tájt is számíthatnak újdonságra. A napokban debütált új csatosokat akár a Mikulás is hozhatta volna nekik.

Kovács Gábor Gazdaság

Marad a gányolás a metrópótlók buszsávjában

A budapesti közútkezelő egy éve nem tette rendbe a felmart Bajcsy-Zsilinszky úti buszsávot, és egyelőre nem is fogja, mert meg kell várni, amíg elkezdődik a Podmaniczky tér felújítása. Ami egyébként még lóg a levegőben. A tervek szerint a sávokat újra fogják osztani a Bajcsy-Zsilinszky úton, ha elkezdődik a felújítás. A normál élettartamát már jócskán túllépett burkolatot akkor marták föl, amikor elkezdtek járni rajta a metrópótló buszok, és feltűnt, hogy csúszik.

1
37 38 39 40 41
46