szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai cég új partnerekkel lép a kínai internetes játékpiacra – a Facebook nélkül.

A Zynga a kínai piacot vette célba a Businessinsider.com híre szerint: a Tencent kínai webes céggel helyezik piacra a CityVille új verzióját.

AP/Paul Sakuma

A Zynga első kiugróan népszerű játéka a FarmVille volt, amivel már több tízmillióan játszottak havonta, később a  CityVille a százmilliós határt is átlépte.

A kínai verziót kezdetben Tencent kisebbik, 100 millió tagot számláló, Pengyou nevű közösségi oldalon terjesztik, és később a tervek szerint a nagyobb,  Qzone névre keresztelt közösségi hálón, amely 500 millió taggal rendelkezik.

A Zynga számára ez minden bizonnyal óriási előrelépés – főleg, hogy így már nincsenek a Facebookhoz láncolva.

Kína hatalmas, virágzó  internetes piacot jelent. Közel félmilliárd kínai internetezik -, de kevesebb, mint egy ezrelék használja a Facebookot.  A szám tájékoztató jellegű, csak becslés, mert a cenzúra és a cenzúra megkerülésének különböző módjai természetesen torzítják az adatokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Online játékok a világűrben

Mintha csak a South Park valamelyik epizódjából lenne a következő jelent: a kanadai asztronauta, Chris Hadfield egy hagyományosan megrendezett Q&A alkalmával panaszkodik a nemzetközi űrállomáson található net sebességére. Annyira lassú ugyanis, hogy nem lehet vele online játékokat játszani.

techline.hu Tech

Így játszhat népszerű DOS-játékokkal, telepítés nélkül

Bár a DOS-os időkre már csak hírből emlékezünk, azért a régi játékok még sokak szívét megdobogtatják. Szerencsére nem kell DOS-t telepítenünk a gépünkre ahhoz, hogy a gyakorlatban is nosztalgiázhassunk ezekkel a különleges játékokkal.

MTI Új technológiák

Padlón az amerikai videojáték-piac

A négy és fél évvel ezelőtti szintre süllyedt a videojáték- és játékkonzol eladások száma a múlt hónapban, miután májusban az előző hónaphoz képest 14 százalékkal, 743 millió dollárra (136 milliárd forintra) csökkent e piaci szegmens bevétele.