Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fcb4ffe0-7939-4c67-928c-03cf10255e05","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"360","description":"Máig Christophe Rocancourt az egyik legismertebb francia Hollywoodban, akinek ünnepelt sztárok, modellek és szépségkirálynők keresték a társaságát – többüket feleségül is vette. Kimagasló színészi képességeit és hihetetlen meggyőző erejét azonban nem a filmvásznon kamatoztatta: hol francia nemesnek, hol a Rockefeller család örökösének vagy Sophia Loren törvénytelen fiának, hol filmproducernek vagy menő bokszpromóternek adta ki magát, hogy a lehető legtöbb pénzt csalja ki áldozataiból. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.","shortLead":"Máig Christophe Rocancourt az egyik legismertebb francia Hollywoodban, akinek ünnepelt sztárok, modellek és...","id":"20250218_Christophe-Rocancourt-nagy-csalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcb4ffe0-7939-4c67-928c-03cf10255e05.jpg","index":0,"item":"273bf6ac-2460-4243-b9cf-69787a4e729c","keywords":null,"link":"/360/20250218_Christophe-Rocancourt-nagy-csalok","timestamp":"2025. február. 18. 19:45","title":"Aki fél Hollywoodot bepalizta: a világ legsármosabb szélhámosa, Christophe Rocancourt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d6c638c-25e6-4d16-8e99-91dc4e45b78e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez a második szakasza annak a projektnek, amelynek keretein belül már felépült egy egymilliárd dolláros adatközpont Lengyelországban.","shortLead":"Ez a második szakasza annak a projektnek, amelynek keretein belül már felépült egy egymilliárd dolláros adatközpont...","id":"20250217_microsoft-lengyelorszag-befektetes-hadsereg-kiberbiztonsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d6c638c-25e6-4d16-8e99-91dc4e45b78e.jpg","index":0,"item":"71b17de7-44b9-4883-bdf1-73c6fbc0f458","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_microsoft-lengyelorszag-befektetes-hadsereg-kiberbiztonsag","timestamp":"2025. február. 17. 12:05","title":"Újabb 700 millió dollárt fektet be a Microsoft Lengyelországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7012672-0188-4128-a20b-22c75514b218","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az egyházfő negyedik kórházban töltött éjszakája nyugodtan telt – közölte a Vatikán.","shortLead":"Az egyházfő negyedik kórházban töltött éjszakája nyugodtan telt – közölte a Vatikán.","id":"20250218_Lemondtak-Ferenc-papa-hetvegi-programjait","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7012672-0188-4128-a20b-22c75514b218.jpg","index":0,"item":"b87a7093-f8dd-430f-8763-834790c0375f","keywords":null,"link":"/elet/20250218_Lemondtak-Ferenc-papa-hetvegi-programjait","timestamp":"2025. február. 18. 13:32","title":"Már Ferenc pápa hétvégi programjait is lemondták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"899f6e37-30e2-41b1-a095-d4780386e2fc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Volt, aki még a mentés után is sokáig remegett. A szerencsétlenség ugyanakkor gyorsan összekovácsolta az utasokat, akik egymásnak segítettek a nehéz helyzetben. ","shortLead":"Volt, aki még a mentés után is sokáig remegett. A szerencsétlenség ugyanakkor gyorsan összekovácsolta az utasokat, akik...","id":"20250218_delta-airlines-baleset-pearson-repuloter-utasok-beszamoloi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/899f6e37-30e2-41b1-a095-d4780386e2fc.jpg","index":0,"item":"279952dc-031c-42af-a4aa-7c7f082bad23","keywords":null,"link":"/elet/20250218_delta-airlines-baleset-pearson-repuloter-utasok-beszamoloi","timestamp":"2025. február. 18. 11:43","title":"„Úristen, épp most éltem túl egy repülőgép-szerencsétlenséget” – így élték meg az utasok a torontói balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49540e55-dcda-4bcc-8467-50f513d156c9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Al Bano szerint a nyár végén, ősz elején lenne a rendezvény, amivel az orosz–ukrán háború végét ünneplik majd. ","shortLead":"Al Bano szerint a nyár végén, ősz elején lenne a rendezvény, amivel az orosz–ukrán háború végét ünneplik majd. ","id":"20250217_Albano-Carrisi-orosz-ukran-haboru-beke-felkeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49540e55-dcda-4bcc-8467-50f513d156c9.jpg","index":0,"item":"7b75122e-3ca8-4ac0-acb1-5800c60e2c97","keywords":null,"link":"/elet/20250217_Albano-Carrisi-orosz-ukran-haboru-beke-felkeres","timestamp":"2025. február. 17. 12:53","title":"Micsoda karrier: Gulyás Gergely esküvője után Moszkvába hívták az orosz–ukrán háború lezárását megünnepelni az olasz énekest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b1aa705-b86b-41e0-94e7-977d24310006","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag.zhvg","description":"Terjeszkedéssel és jelentős beruházásokkal váltana léptéket a megújuló energiával foglalkozó Alteo, amely a regionális fenntarthatósági bajnok címre pályázik. Erősítik a hulladékfeldolgozást, sokszorosára növelnék a megújuló kapacitást, de nem engednék el a földgázt sem. Az euróban is több milliárdos, határokon átnyúló beruházásokkal persze a megújulókat céloznák, a terjeszkedésben fő tulajdonosuk, a régióban otthonosan mozgó Mol segítségére is számítanak.","shortLead":"Terjeszkedéssel és jelentős beruházásokkal váltana léptéket a megújuló energiával foglalkozó Alteo, amely a regionális...","id":"20250218_alteo-strategia-megujulo-energia-regionalis-terjeszkedes-leptekvaltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b1aa705-b86b-41e0-94e7-977d24310006.jpg","index":0,"item":"64648fb3-1919-4cee-acb1-49d0953ceb7b","keywords":null,"link":"/zhvg/20250218_alteo-strategia-megujulo-energia-regionalis-terjeszkedes-leptekvaltas","timestamp":"2025. február. 18. 05:46","title":"Szerbiai szélturbinákra, horvát naperőművekre, szlovákiai vízerőművekre feni a fogát az Alteo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb585865-b64a-45f7-b9c1-87663707eda8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több szempontból is előnyös lenne az a földalatti hálózat, ami a felszíni dugókat mérsékelné Dubajban. Ráadásul önvezető autók járnának benne.","shortLead":"Több szempontból is előnyös lenne az a földalatti hálózat, ami a felszíni dugókat mérsékelné Dubajban. Ráadásul...","id":"20250217_elon-musk-the-boring-company-alagut-dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb585865-b64a-45f7-b9c1-87663707eda8.jpg","index":0,"item":"6a858523-2544-42ac-b942-65d82d395116","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_elon-musk-the-boring-company-alagut-dubaj","timestamp":"2025. február. 17. 12:03","title":"17 km-es alagutat építhet Dubajban Elon Musk vállalata, amelyik csak nevében unalmas","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"Az áldozat hozzátartozói tavaly májusban jelentették be az eltűnését, a gyilkost hónapokkal később kapták el a rendőrök bűntársával együtt.","shortLead":"Az áldozat hozzátartozói tavaly májusban jelentették be az eltűnését, a gyilkost hónapokkal később kapták el a rendőrök...","id":"20250218_Volt-partnere-olt-meg-egy-31-eves-not-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"38ee981e-5807-4934-8751-0ddf2dc9d2ba","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Volt-partnere-olt-meg-egy-31-eves-not-Budapesten","timestamp":"2025. február. 18. 08:38","title":"Volt partnere ölt meg egy 31 éves nőt Budapesten, barátja segített neki eltüntetni a holttestet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Körülményes honlap-navigáció, döcögős tranzakciók, láthatatlan webes csapdák és szakemberhiány – ezek a legjellemzőbb akadályok az online és mobil fogyasztói kapcsolatok építésének útjában. Az IBM Tealeaf és az Econsultancy 2013-as globális felmérésében több mint 500 online szakembert kérdeztek cégük digitális üzleti gyakorlatáról.
2012-ben az online vásárlások világszerte ezermilliárd dolláros csúcsot döntöttek, és volumenük továbbra is gyorsabban növekszik, mint a bolti eladásoké. A webáruházak tulajdonosai hosszú távon a csatornák bővülésére és a forgalom további növekedésére számítanak, de tudják ők is: üzletük csak akkor fog prosperálni, ha digitális platformjaikat a fogyasztói elvárásoknak megfelelően optimalizálják. Az IBM Tealeaf és az Econsultancy 2013-as globális felmérésben több mint ötszáz e-kereskedelemben dolgozó szakembert kérdeztek cégük internetes üzleti gyakorlatáról. A felmérésből kiderül az is, melyek a vásárlásban leggyakrabban zavart okozó problémák.
Tableten böngész, boltban vásárol
A kutatás egyértelműen a mobil eszközök dominanciáját mutatja: a megkérdezettek csaknem 42 százaléka úgy véli, üzleti céljaik eléréséhez nélkülözhetetlen a mobil, 32 százalék szerint pedig kifejezetten fontos technológiáról van szó. Ezzel összhangban csaknem háromnegyedük tervezi, hogy a következő évben a korábbinál több pénzt fektet mobilfejlesztésekbe. Az ilyen fejlesztések persze feltételezik a vásárlói attitűd ismeretét és az online fogyasztási szokások változásainak követését. A megkérdezett szakértők 60 százaléka szerint a vásárlók többsége mobil eszközét inkább csak tájékozódásra használja, a vásárlást később az interneten bonyolítja. 44 százalékuk szerint a vevők a mobilos böngészést követően gyakran offline, tehát az üzletben veszik meg a kiszemelt terméket, 17 százalékuk szerint sok vásárló a boltban is használja okostelefonját vagy tabletjét, amikor az áruk között válogat.
Jobb navigációt, több információt
A cégek többsége tisztában van vele, mely területeken kellene a legtöbbet fejlődnie. Az első helyen a navigáció tökéletesítése áll: a válaszadók csaknem fele szerint weboldalukon kifejezetten nehéz a tájékozódás, biztató viszont, hogy a tavalyihoz képest ez a szám 16 százalékkal csökkent. A második legtöbbször említett probléma az információhiány, amit az űrlapkitöltéssel, regisztrációval és az online fizetéssel kapcsolatos gondok követnek. Érdekes, hogy az IT-biztonság kérdései a lista végén szerepelnek, úgy tűnik ez ügyben jól felkészültnek értékelik magukat a vállalatok.
„A felmérést végző IBM Tealeaf szakemberek szerint nem kérdés, hogy az ilyen problémák hosszú távon az ügyfelek lemorzsolódásához vezetnek, a legtöbb kárt mégis azok okozzák, melyekről a webáruház vagy a céges oldal tulajdonosai nem is tudnak” – mondja Rehus Péter, az IBM Magyarország regionális vezetője, a Tealeaf webes megoldások specialistája. „Egy webes könyvkereskedelemmel foglalkozó cég termékmenedzsere például egyszer arra lett figyelmes, hogy a vevők az online kosár összeállítása közben hirtelen félbeszakítják a tranzakciót és otthagyják az oldalt. A vásárlási folyamatot elemző program segítségével visszajátszva az ügyfél műveleteit fény derült a bakira: ha a vásárló a „szállítási cím egyezik a számlázási címmel” lehetőséget választotta és ugyanakkor a „szállítási cím” részt is kitöltötte, a rendszer megduplázta a megrendelt termékek sürgősségi kiszállítási költségét. Mindezt csak a vevők látták, a cég csak a weboldal szoftveres átfésülésével tudta feltárni a pontos okot.”
A vásárló útja kifürkészhető
Az IBM Tealef kutatása szerint az online ügyekhez a vállalaton belül jellemzően „mindenki ért”: az online csapat mellett leginkább a marketing, a webfejlesztők, az IT és az ügyfélszolgálat felel a fogyasztó megszólításáért, de van ahol a sales csapatot is bevonják a munkába. Más kérdés, hogy mennyire mély és átfogó ez a közös kompetencia. A válaszadók csaknem fele szerint ha a fogyasztói élmény nem teljes, annak oka az elemzésben jártas szakemberek hiánya – miközben 39 százalékban a pénzügyi okokat, 38 százalékban a megfelelő technológia hiányát emelik ki.
Pedig a cégek a legváltozatosabb eszközökkel próbálnak visszajelzést szerezni a vevőktől, hogy a weboldalon történő interakciók mögé lássanak. Digitális analitikát a megkérdezettek háromnegyede, online felméréseket a kétharmada használ, az online űrlapokat 53, a közösségi médiás analitikát 49 százalékuk említette. A listán szerepel még az online hőtérkép (amely az oldal egyes részeinek használati gyakoriságát mutatja), az A/B, illetve többváltozatos tesztelés módszere, valamint az online és offline fókuszcsoportos megkérdezés.
A válaszadók közel száz százaléka gondolja, hogy a fogyasztói élményt romboló problémák kiszűrésére a vásárlási folyamatok visszajátszására is alkalmas digitális eszközök jelentik a megoldást. A webes kereskedelemben és az aktív online jelenlétben érdekelt cégek láthatóan tisztában vannak vele, hogy a konverziós arány és a tranzakció értékének növeléséhez le kell bontani a zavartalan kommunikáció útjában álló akadályokat, és ehhez érdemes a legkorszerűbb technológiát igénybe venni.
Miben előzte meg a korát, miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében a 200 éve született Jókai Mór?