szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Google egykori alkalmazottja egy kitalált cégről írt könyvet. A pikáns titkokat rejtő vállalat megszólalásig hasonlít a korábbi munkahelyére.

Januárban jelent meg a The Show című könyv, amit a Goolge egy volt alkalmazottja, az egykor kereskedelmi vezetőként dolgozó Filip Syta jegyez. A történet a férfi szerint egy kitalált cégről szól, aminek a székhelye San Franciscóban található. A vállalat egy rakás 20 éves, tehetséges fiatalt alkalmaz, akik rengeteg pénzt keresnek a cégnek, a munkahelyi stresszt viszont rengeteg itallal, orgiákkal, és nem utolsósorban kokainnal vezetik le.

Filip Syta

A Business Insider megszerezte a könyv egy korai kiadását, amit végigolvasva az az érzésük támadt, hogy a könyv kifejezetten a Google-ről szól – annak ellenére, hogy a cégre egyetlen betűvel sem utal a szerző. Ugyanakkor már a könyv borítója is igen árulkodó, az ugyanis a híresen jó munkakörülményeiről ismert Google színeit használja, a történet főszereplőjének élete pedig megszólalásig hasonlít Syta életére. Victor munkát kap a Show nevű cég kereskedelmi részlegén, idővel azonban a pénz ellenére depresszióssá válik, amit féktelen bulizással és orgiákkal igyekszik feloldani, miközben egy másik alkalmazott, Maggie figyelmét is szeretné felkelteni.

A lap szerint a könyv legérdekesebb része a drug lordok, azaz drogbárók bemutatása, akik a cégen belül terítik a kokaint, valamint az, ahogyan az értékesítési vezetők egyszerűen hazudtak az ügyfeleknek a statisztikákról. A Business Insider a meglehetősen feltűnő hasonlóságok miatt felkereste a Google-t is, a cég még nem reagált.

Absurdoodles

Ez utóbbi talán azért is meglepő, mert Syta arra a kérdésre, hogy mennyire inspirálták megtörtént események a könyvet, azt válaszolta, nagyjából 90 százalékban. A könyvről beszélgetve az Google exalkalmazottja elmondta, a cégnél mindenféle drogot be lehetett szerezni, de a kokain volt a legnépszerűbb. „Persze ez nem azt jelenti, hogy mindenki fogyasztott, az emberek többsége nem, de pont elegen ahhoz, hogy ne lehessen megmondani, hányan voltak” – hangsúlyozta Syta.

A férfi szerint azonban – és itt már a Google-ről beszél – a cég direkt túlképzett embereket vett fel, mert a márkanév erős volt, emiatt viszont ezek az alkalmazottak unatkozni kezdtek, ezért más kalandok után néztek. Egy idő után azonban már nem érdekelte őket semmi, mert tudták, a Google ott van a hátuk mögött.

Hogy mi lesz az ügyből, azt egyelőre még nem lehet tudni, de a történelemben pereltek már be kevesebbért is embereket.

Ha érdeklik a fejlemények, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!