szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Ericsson olyan virtuális valóságon alapuló 3D-technológiát fejlesztett a sportközvetítések számára, amelyet a BBC már tesztel is. Látványos lesz, az biztos.

Az Ericsson egy olyan virtuális valóságon alapuló rendszert fejlesztett, amely a meccsek előtt, közben és után a tévéstúdiók műsorát teszik szórakoztatóbbá és látványosabbá. A Piero Augmented Reality a sportközvetítések új irányát mutatja.

Lehet ugyanis egy játékos hőtérképét elemezni egy sima grafikonról is, de mennyivel jobb, ha a szakértő a stúdióba varázsolt 3D-s focipályán mutathatja, hogy egy játékos hol fordult elő a leggyakrabban és ebből milyen következtetést lehet levonni.

Ericsson

A cég közleménye szerint 3D-ben lehet modellezni és ismételni a helyzeteket és gólokat, a hőtérkép mellett a passzok gyakoriságát, helyét és irányát is látványosan lehet bemutatni. Az akciók felépítése is illusztrálható, illetve azt is egy 3D-s kapun mutathatják - adott esetben egy tizenegyespárbaj előtt -, hogy ki hogyan szokta elvégezni a büntetőket.

Ericsson

A futballszurkolók szórakoztatásának új formájához rengeteg adat is szükséges, ezt természetesen a legismertebb sportstatisztikai cég, az Opta biztosítja. A BBC már teszteli is a technológiát, ha pedig beválik, akkor legendás fociműsora, a Match of The Day próbálhatja ki először. Nem lepődnénk meg, ha a nyári labdarúgó Európa-bajnokságon is bevetnék a rendszert.

A sportközvetítések egyébként nem csak a stúdiókban használhatják ki a virtuális valóságot: a Microsoft nemrég bemutatta elképesztő koncepcióját arról, hogyan is nézhetünk majd meccseket az otthonunkban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!