szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A YouTube szerint a felhasználókat idegesíti, ha egy hosszabb videót reklám zavar meg, ezért csökkentik ezek számát. Helyette viszont duplán kell majd kattintani a videó elején.

A kereskedelmi tévék kétségtelenül legidegesítőbb tulajdonsága, hogy egy szimpla másfél órás filmet is képesek több mint 2 órásra elnyújtani azzal, hogy reklámokkal szakítják meg azt. Hasonlóan idegesítő tendenciával találkozhatunk a YouTube-on is akkor, amikor egy hosszabb (= bőven több mint 10 perces) tartalmat nézünk. A videót ugyanis bizonyos időközönként reklámok szakítják meg, és bár ez nem növeli radikálisan a videó hosszát, a megszakítás mégis rendkívül idegesítő. Éppen ezért változtatnának ezen.

A YouTube szerdán a hivatalos blogján jelentette be, hogy a felhasználói visszajelzések alapján módosítják az eddigi eljárást, és kevesebb reklámot ékelnének be a videókba. A fejlesztők ehelyett a videó elejére tennének két átugorható reklámot, a megoldást pedig hamarosan el is kezdik tesztelni.

YouTube

Mindez azt jelenti, hogy kevesebb hirdetés bukkan majd fel a videók nézése közben, igaz, ez nem egyenlő azzal, hogy teljesen eltűnnének. A változás azonban így is szembeötlő lesz, a fejlesztők számítása szerint 40 százalékkal kevesebb alkalommal szakítja majd meg reklám a videót.

A változást elsőként a YouTube asztali böngészős változatában tapasztalhatjuk majd (ezt még az idei évben elkezdik tesztelni), jövőre pedig érkezik a mobilos, majd a televíziós változatba is. A megoldással nemcsak a felhasználók járnak jól, a hirdetők elérése a számítások szerint 8-11 százalékkal növekedhet.

A YouTube az idei évben már változtatott egyszer a videóknál megjelenő hirdetések formáin: augusztusban megérkeztek a YouTube-videók elé azok a 15-20 mp-es reklámok, melyeket kötelező végignézni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Vesztésre áll a YouTube az EU elleni harcban

Bár folyamatosan zajlanak a tárgyalások, egyelőre úgy tűnik, a szerzői jogi irányelv a legkevésbé sem "puhult fel", a tartalomszolgáltatókat (például a YouTube-ot) pedig igen nehéz helyzetbe hozza.