Olyan hirdetéseket tesztel a Spotify, amelyekkel "beszélgetni" is lehet
A Spotify fejlesztői egy olyan hirdetési formával rukkoltak elő, amelynél ha kimondjuk a "varázsszavakat", az ahhoz tartozó tartalomhoz ugrik a lejátszó.
hvg.hu
Különleges hirdetésekkel kezdett kísérletezni a világ egyik legismertebb zenei streaming szolgáltatása, a Spotify. A cég fejlesztői egy olyan formátumot találtak ki, amellyel a felhasználók interakcióba léphetnek: ha kimondják a megfelelő szavakat, azt parancsként értelmezi a szolgáltatás algoritmusa – írja a TechCrunch.
A beszámoló szerint arról van szó, hogy ha egy ilyen típusú hirdetést hall a felhasználó, akkor a
play now
szavak kiejtésével rögtön a reklámhoz kapcsolódó releváns tartalomhoz ugrik a lejátszó. Jelenleg két ilyet tesztelnek: egy Axe reklámot, valamint a Spotify saját podcastját, a Stay Free: The Story of the Clash-t népszerűsítik így. Ha ezeket hallva valaki kimondja, hogy "play now", a program automatikusan az Axe adott lejátszási listájához, vagy a Spotify podcastjához ugrik.
A fejlesztők szerint a dolog teljesen biztonságos, a lejátszáshoz használt készülék (okostelefon) mikrofonja ugyanis csak akkor kapcsol be, ha egy ilyen hirdetés elindul, és azonnal kikapcsol, ha a "play now" parancson kívül bármilyen más szöveget meghall.
Aki nem szeretne ilyesmibe belefutni, annak egyelőre nem kell aggódnia, jelenleg ugyanis csak az Egyesült Államok területén tesztelik a funkciót. De az ígéret szerint ezeket a hirdetéseket le lehet majd tiltani, így még csak egy hangfoszlány erejéig sem fog "hallgatózni" a mikrofon.
A nők szerepét igyekszik erősíteni egy igencsak férfias szakmában Carolina Vergnano, aki négy éve áll a család nevét viselő olasz kávémanufaktúra élén.