szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A GKI Digital ötödik éve publikálja a legnagyobb forgalmú webáruházak rangsorát, melynek élén 4 év után változás történt: a magyar online vásárlók 2018-ban már nem az Extreme Digitalnál költötték a legtöbbet.

A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről. Míg az elmúlt években az összesítések alapján az Extreme Digital örülhetett az elsőségnek, a 2018-as online forgalmi adatok alapján úgy néz ki, letaszították a céget a trónjáról. Magyarország legnagyobb webáruháza az eMAG lett, míg a harmadik helyen a Media Markt végzett.

Az eMAG a toplista első helyét négy év után vette át az eddigi listavezető Extreme Digitaltól. A két legnagyobb online áruház a tavalyi eredményük alapján helyet cserélt egymással, ugyanakkor nyitott a kérdés, hogy a néhány hónapja bejelentett fúziójuk miként alakítja majd át a piaci erőviszonyokat.

A GKI Digital e-toplistáján szereplő első 10 webáruház a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat realizált online értékesítésből. Ehhez a bevételhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult. A top 10-es ranglista, valamint az őket követő további hat áruház versenye az alábbiak szerint alakult:

©

A GKI Digital által nyilvántartott több mint 5000 webáruház közül az első 10 piaci súlya 35 százalék volt 2018-ban, ami 2 százalékpontos csökkenést mutat az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A legnagyobb webáruházak esetében a növekedés alacsonyabb a piaci átlagnál: az első 10 összesített forgalma csupán 11 százalékkal nőtt egy év alatt, miközben a hazai online kiskereskedelem 17 százalékot bővült.

Az elmúlt években egyértelművé vált, hogy a 10 legnagyobb forgalmú webáruház közé nem könnyű bejutni. Ez a tavalyi listához hasonlóan idén is csak egy szereplőnek sikerült: 2018-as online értékesítési eredményei alapján a lista 7. helyére került a Magyar Telekom online shopja. Az összesített 7. pozíció mellett egyben a Telekom a legnagyobb forgalmú online mobiltelefon- és tabletértékesítő is a mezőnyben.

A GKI Digital felmérése szerint a magyar vásárlók igénylik az üzletek fizikai jelenlétét, így semmiképp nem lehet azt mondani, hogy az online értékesítés jelenti a kereskedelem jövőjét, és hogy nem lesz szükség hagyományos boltokra, bevásárlóközpontokra – sokkal inkább az online és hagyományos csatornák kombinálása, a két megoldás előnyeinek ötvözése testesítheti meg az új irányt.

Ha kíváncsi, miként alakul tovább a webáruházak erősorrendje, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
2008 óta nem volt ilyen nagymértékű erdőirtás Amazóniában

2008 óta nem volt ilyen nagymértékű erdőirtás Amazóniában

Színház és vállalkozás: így még nem láthattuk Shakespeare műveit

Színház és vállalkozás: így még nem láthattuk Shakespeare műveit

Eltűnt a titokzatos fémoszlop a utahi sivatagból

Eltűnt a titokzatos fémoszlop a utahi sivatagból