szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az előírások szerint 2050-re kellene karbonsemlegessé tenni a polgári légiközlekedést, ami nagy kihívás elé állítja a gyártókat. A Boeing most úgy látja, 2030-ra nagy előrelépést tehet az ügy érdekében.

A polgári légiközlekedés jövőjét nagy mértékben határozza majd meg az, mennyire sikerül a légitársaságoknak kizöldíteniük repülőgépek "működését": vagyis azt, hogy az útjuk során ne szennyezzék a környezetet. Az elmúlt években láthattunk már példát arra, miként lehet ezt elképzelni: olyan elektromos repülőgépekkel, amelyeket vagy árammal töltenek fel, vagy hidrogént tankolnak beléjük, amit ha a hajtómű eléget, szintén elektromos áram – és víz – keletkezik.

De ezek mellett is van még olyan módszer, ami segíthet csökkenteni a károsanyag kibocsátást. Nemrég például az Oxfordi Egyetem kutatói készítettek szén-dioxidból üzemanyagot, ami igen ígéretes technológiának tűnik. A Boeing eközben más irányból közelítették meg a problémát.

Már építik a megállót, ahonnan utasokat visz majd a 300 km/h-val repesztő légi taxi

A tervek szerint 2025-től szállít majd utasokat a német Lilium Aviation elektromos repülő taxija, a Lilium Jet. Az első megállóját Floridában építik meg.

A vállalat 2030-ig elérné, hogy a repülőgépeit 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal tankolják meg. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy azt olyan alapanyagokból állítanák elő, mint a növényi olaj, az állati eredetű zsír, a különféle mezőgazdasági és erdészeti hulladékok, valamint a nem újrahasznosítható háztartási hulladékok. A cég szerint ezzel elérhető, hogy 100 százalékban csökkenjen a repülőgépek szén-dioxid kibocsátása.

A cégnek van már olyan gépe, amelyik 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal repült: a FedEx egyik 777-es teherszállítója volt az, ami arra is rámutatott, hogy biztonságosan lehet közlekedni az újfajta hajtóanyaggal is.

Megvan az engedély, európai közutakon tesztelhetik az első igazi repülő autót

A holland PAL-V által fejlesztett jármű, a Liberty a tervek szerint kisegíti majd a tulajdonost, hogy ne kelljen a dugóban araszolnia.

A jelenlegi szabályozás szerint a tankoláskor betöltött anyagnak fele-fele arányban kell tartalmaznia a hagyományos és a fenntartható üzemanyagot. A Boeing – és más légitársaságok közös – célja az, hogy a hatóságoknak megmutassák, nem veszélyesebb az újfajta üzemanyag, mint például a kerozin.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Magyarázkodnak a vírust terjesztő androidos alkalmazás miatt

Magyarázkodnak a vírust terjesztő androidos alkalmazás miatt

Felfüggesztett börtönre ítélte a bíróság Donáth Lászlót tárgyalás nélkül

Felfüggesztett börtönre ítélte a bíróság Donáth Lászlót tárgyalás nélkül

Ezzel az Instagram-filterrel ön is ott lehet a Marson a Perseverance-szel

Ezzel az Instagram-filterrel ön is ott lehet a Marson a Perseverance-szel