szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hazai taxitársaságok közül elsőként a Főtaxinál érhető el a robotdiszpécser-szolgáltatás. A cég közlése szerint az új informatikai megoldás főként azoknak az utasoknak jelent segítséget, akik csúcsidőszakban szeretnének telefonon taxit rendelni.

A Főtaxi fejlesztésének köszönhetően a társaság utasai taxirendelésüket – az ismert telefonszám felhívása után – az automatizált rendszer segítségével is leadhatják, így elkerülhető a különösen a csúcsidőszakokra jellemző várakozás. A robotdiszpécser ezért külön telefonszámot is kapott: a cég közlése szerint az új szolgáltatás a megszokott, +36 1 222 2222 szám mellett a +36 1 422 2253-as közvetlen telefonszámon is elérhető. A rendelésfelvételt segíti, hogy a gépi ügyintéző visszaolvassa a megrendelést, illetve azonnal tájékoztat a megrendelt autó érkezési idejéről is.

A Főtaxi taxirendelő applikációjához hasonlóan hamarosan a robotdiszpécseren keresztül is jelezhetők lesznek a speciális igények, például ha kombi, egyterű vagy állatszállításra is alkalmas gépjárműre lenne szükségünk.

A taxitársaság közleményében hangsúlyozza: a robotdiszpécser bevezetését széles körű kutatás és az interaktív válaszadó rendszer utasok segítségével végzett tesztelése előzte meg. A tesztelők gyorsnak, hatékonynak és gördülékenynek írták le a robotdiszpécser használatát. A megkérdezettek kétharmada szerint a Főtaxi robotdiszpécsere gyorsan, érthetően kommunikált, az emberi hangot kiválóan megértette, sőt, többek számára még a gép hangja is tetszetősen csengett.

A Főtaxi által közölt adatok szerint november közepén már az összes taxirendelés több mint 50 százalékát digitális csatornákon, vagyis a taxirendelő alkalmazáson és az új robotdiszpécseren keresztül kezelték.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!