A Giphy eladására kényszeríti a Metát a brit versenyhatóság

A konkurenciára gyakorolt hatása miatt a hatóság arra utasította az immáron Metának nevezett Facebookot, hogy táncoljon vissza a Giphy megvásárlásától.

  • hvg.hu hvg.hu
A Giphy eladására kényszeríti a Metát a brit versenyhatóság

A brit versenyhatóság kedden jelentette be, hogy a népszerű GIF-motor Meta általi megszerzése rontja a versenyt a közösségi médiaplatformok között, és eleve ki is ütött egy potenciális riválist a hirdetőpiacról, mivel a megszerzés pillanatában felmondta a Giphy fizetett hirdetésekkel kapcsolatos együttműködéseit.

A korábban Facebookként ismert Meta 400 millió dollárért vásárolta meg a Giphyt még 2020-ban. A cég eredeti szándéka az volt, hogy összeolvasztaná az alkalmazást az Instagrammal, megkönnyítendő, hogy a felhasználók rátaláljanak a történeteik és üzeneteik szempontjából releváns GIF-ekre.

A Meta eredetileg azt ígérte ugyan, hogy a Giphy tartalmaihoz ugyanúgy hozzáférést biztosít harmadik feleknek, mint amivel korábban rendelkeztek, ám a brit versenyhatóságot ez nem győzte meg, és a vizsgálatuk végén arra jutottak, hogy az lesz a legjobb, ha Mark Zuckerberg cége eladja a Giphyt egy előre jóváhagyott vevőnek.

A techóriás kedden bejelentette, hogy nem ért egyet a hatóság döntésével, és minden lehetőséget megvizsgál, köztük a jogi útra terelés opcióját is.

A még augusztusban nyilvánosságra hozott vizsgálati anyagában a hatóság arról írt, hogy a Facebook ellenőrzése a Giphy fölött lehetőséget biztosítana a cég számára, hogy megakadályozza más közösségi médiaplatformok hozzáférését a szolgáltatáshoz. A Giphy felületét jelenleg olyan Metától független szolgáltatók használják, mint a Twitter, a Snapchat az Apple-féle iMessage és a Slack.

Ugyan ez nem a legbombább üzlet, amit a Meta eddigi pályafutása során kötött, ám az tény, hogy ez az első olyan nagyértékű ügylete, amitől egy állami hatóság felszólítására el kell állnia.