szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Elkezdik tesztelni a reklámok megjelenítését a Threads felületén is, így nagyjából másfél év után véget érhet a platform reklámmentes létezése.

A Meta még 2023 júliusában indította el legújabb, Twitter-riválisnak szánt közösségi oldalát Threads néven. (Az Európai Unióban csak 2023 decemberében indult el.) A felület egy mikroblog-platformra hasonlít, elsősorban szöveges tartalmakra van kihegyezve, de fotókat is közzé lehet tenni rajta.

A Threads pedig igencsak sikeres, de eddig reklámmentes. Ám, mint azt a mondás is tartja: nincs ingyenebéd, egy ilyen oldal üzemeltetése pedig rettentő költséges. És persze a Meta is egy nyereségorientált vállalat; a Facebook és az Instagram is tele van reklámokkal.

Mindezek miatt csak idő kérdése, hogy megjelenjenek a reklámok a Threadsen is. Ez már többször is felmerült, de a Meta hárított, hogy még nincs itt az ideje, a prioritás, hogy nőjön a felhasználói bázis. Leginkább a ténylegesen aktív felhasználóké – és csak utána jöhetnek a reklámok.

Blokkolta a politikai hashtageket az Instagram

A Meta szóvivője, Andy Stone szerint egy meg nem nevezett hiba miatt váltak elérhetetlenné a politikai hashtagek az Instagramon, a cég pedig már dolgozik a probléma elhárításán. Rövid időn belül ez már a második ilyen korlátozás.

Úgy tűnik, most jött el az idő, a Meta ugyanis „a felhasználók kis százalékánál” tesztelni kezdi a reklámok elhelyezését a Threadsben. Jó hír, hogy ebből az újításból egyelőre a magyarok kimaradnak: csak az amerikai és a japán piacon fognak megjelenni, közölte az Engadget szerint Adam Mosseri, az Instagram vezetője.

A hirdetések képes formátumban fognak megjelenni a hírfolyamban, és Mosseri szerint már számtalan márka érdeklődik a teszt iránt. A vezető nem felejtette el megemlíteni azt sem, hogy rengeteg visszajelzésre számítanak, hogyan kellene kinézniük a reklámoknak, és arra is figyelni fognak, hogy „relevánsnak és érdekesnek” tűnjenek ezek. Más kérdés, mi lesz ebből a gyakorlatban – a szintén a Metához tartozó Facebook például az elmúlt időszakban tökéletes táptalaja a gombamód szaporodó álhíreknek és átveréseknek, melyeket fizetett hirdetésekben terjesztenek.

Hirdetői oldalról nem lesz újdonság a Threads azok számára, akik eddig is használták a Meta rendszereit: egy blogbejegyzés szerint a más platformokon futó kampányokat is ki lehet majd terjeszteni a Threadsre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!