Bankbotrány: kétmillió kártyaszámlát nyitottak az ügyfeleknek, csakhogy azok nem tudtak róla
Nagy volt a bónusz miatti kényszer, és mivel az ügyfelek kártyaszámláinak száma nem emelkedett a kellő dinamikával, a dolgozók nyitottak néhány új számlát, konkrétan kétmilliót.
A Wells Fargo dolgozói az utóbbi öt évben kétmillió betéti és hitelkártyaszámlát létesítettek ügyfeleiknek, anélkül hogy azok tudtak volna erről – írja a Világgazdaság. Az ok végtelenül egyszerű volt, a cég az eladott termékek után fizetett bónuszt. Így a meglévő ügyfeleknek keresztértékesítésben adtak el banki termékeket, és ha nagy szükség volt rá, még számlaforgalmat is generáltak hozzá.
Az „akció” annyira jól sikerült, hogy a bank májusig fejenként átlag 6,27 banki terméket értékesített a folyószámlával rendelkező ügyfelei részére, hozzájárult a bank piaci kapitalizációjának 250 milliárd dollárra duzzadásához, amivel a legértékesebb bank lett a világon.
A csalássorozatot végül az amerikai fogyasztóvédelmi pénzügyi felügyelet leplezte le, az ügyfelek ugyanis panaszkodni kezdtek a hatóságnál a túl magas banki költségek miatt. A Wells Fargo vezérigazgatója, John Stumpf mégsem hajlandó lemondani, bár felelősnek érzi magát.
Nem a Wells Fargo nyitott kártyaszámlákat azért, hogy gyarapítsa a bevételeit, hanem a bank munkavállalói, hogy teljesítményüket nagyobbnak láttassák – jelentette ki a hitelintézet pénzügyi igazgatója, John Shrewsberry a Barclay’s konferenciáján.
A bank 2011 óta mintegy 5300 alkalmazottat bocsátott el, de közülük csak több százan voltak, akik illegálisan nyitottak számlát.
A csalások miatt a Wells Fargónak 185 millió dolláros bírságot kell fizetnie, ekkora pénzbüntetést az USA fogyasztóvédelmi hatósága még soha nem szabott ki. További 5 millió dollárt pedig a bankház az ügyfelek kártalanítására különített el.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!