Tetszett a cikk?

Senki ne mondja, hogy nem érdemes írni közéleti dolgokról, hogy az egész ország csak egy következmények nélküli Fricz...

Senki ne mondja, hogy nem érdemes írni közéleti dolgokról, hogy az egész ország csak egy következmények nélküli Fricz Tamás. Nem. Vannak cégek, ezen belül egész monopóliumok, amelyek végzik a dolgukat, és ha úgy látják, hogy homokszem kerül a közgépbe, azonnal lépnek, hibaelhárítanak - csak éppen minden lépésük azt igazolja, hogy ők maguk a hiba.

Történt hogy pár hete szóvá tettem, miért is tarthat ott a magyar lapterjesztés, ahol éppen tart: mert az érintett MédiaLOG inkompetensnek bizonyult, ugyanis olyan alvállalkozókkal szerződött, akik totál tönkrevághatják a céget. "Mivel a korábbi vállalkozók – a szerződést szegést követően – a kapukódokat és kulcsokat nem adták át a terjesztő cég részére, ezért sok helyen a bejutás gondot okoz. (...) Valamennyi előfizetőnek a kimaradt lappéldányokat jóváírjuk." 2012-ben tehát a kapukulcs- és a kódkérdés dönthet a lakosság informáltsági szintjéről, ezt azért jól jegyezzük meg.

A cikk megjelenése óta (attól persze függetlenül) kaptam pár levelet a napilap kiadójától, amelyben elnézést kérnek a kialakult helyzetért, de hát meg vannak ők áldva a terjesztő céggel, lesz jóváírás, minden, ilyeneket írtak, amúgy valóban profin, tele jó szándékkal, így kell kezelni általuk kezelhetetlen helyzeteket. Aztán jött egy formalevél, amely ezt némileg felülírta.

"Tisztelt Előfizetőnk! Sajnálattal vettük tudomásul, hogy Ön 2012 április 30-val megszüntette a (...) újságra szóló előfizetését" - írták név, ügyintéző, mailcím nélkül nekem, aki egy lépést se tett azért, hogy lemondjam a lapot, épp ellenkezőleg. "Tisztában vagyunk azzal, hogy lemondásában nagy valószínűséggel közrejátszhattak az elmúlt hetekben tapasztalt kézbesítési hiányosságok", úgyhogy nagyon sajnálják, de egyrészt "az a döntés született, hogy egy hónapon keresztül ingyenesen továbbra is meg fogja kapni az újságját", másrészt ha bármi észrevételem van, hívjam a két megadott számon az ügyfélszolgálatot.

Túl azon, hogy kiváncsi lennék, hány polgártársam hatályos lapelőfizetését mondta le a MediaLOG, majd írta nekik nagyvonalúan, hogy ingyen még megkaphatják egy hónapig, azt is tudni szeretném, mit gondol a cég az előfizető szociológiájáról, olvasási szokásairól.

Csak a magam nevében beszélhetek: nekem a napilap reggeli, éspedig hajnali napilapot jelent, tudják, az az, amikor nagyon korán van, a kakas épp hogy kelti a többi állatot, az első villamos már elindul felénk, ilyenek, szóval én ilyenkor kapom ki a lapomat a levélládából és futom át az első kávé mellett. Késő délelőtt már kicsit elavultnak tűnik a dolog, ellenben délben, ill. kora délután, amikor de facto megkapom a nagyvonalúan bedobott újságot, már nemigen tudom értékelni.

De még ez sem stimmel. A MediaLog honlapján rákeresek az utcám, házam "kézbesítési információira", és azt kapom, hogy "Elnézését kérjük a kézbesítés várhatóan 09.-00-ra fejeződik be." Na most ez mit jelent? Melyik nap 9 óráját? És ha jól értem, hogy elnézést kérnek, amiért még ez is késő, akkor miért nem dobják be hamarabb azt a lapot? És miért emlékeztet engem ez az egész 1983-ra, amikor az egész ország ilyen volt?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!