A málló sárkányfogak, egy Kreml-közeli klán és persze Putyin – miért halhatott meg az orosz miniszter?
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
Az SNS törvényjavaslata szerint a civileket lobbistáknak minősítenék és átláthatósági jelentést kellene leadniuk.
Több ezren tüntettek Pozsonyban csütörtök este, miután a szlovák parlament napirendjére felkerült egy a civil szervezeteket érintő törvényjavaslat, amely értelmében bizonyos egyesületeket „lobbistának” bélyegeznének és az Oroszország külföldi ügynöktörvényéhez hasonlítottak.
A Paraméter cikke szerint a Békét Ukrajnának csoport – akik a tüntetést szervezték – azt közölte, a kormány meg akarja semmisíteni a civil társadalmat. „Ez a törvény az autoriter rezsim irányába tett lépés. Ha elfogadják azt, a civil társadalom az állam ellenségévé válik. Ezt mi nem hagyjuk!” – mondták.
Lucia Stasselová, a csoport egyik tagja szerint a jogszabály egy eszköz a civil társadalom szisztematikus lebontására. „Ezt a törvényt Oroszországból másolták, ahol hasonló jogszabályokat alkalmaztak független szervezetek megsemmisítésére, ellenzékiek bebörtönzésére, és a média elhallgattatására. Nem engedjük, hogy Szlovákia ezt az utat járja” – mondta. A törvényjavaslatot a kormányzó SNS frakciójának képviselői nyújtották be.
A Politico szerint átmegy a javaslat, akkor a módosítás lobbistáknak minősítené a politikusokat közvetlenül vagy közvetve befolyásoló nem kormányzati szervezeteket, és átláthatósági jelentést kellene készíteniük, amelyben beszámolnak arról, ki ajándékozta őket több mint 5 ezer euróval egy évben.
Számos civil szervezet, köztük az Amnesty International is elítélte a törvényjavaslatot.
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
A kolónia egyre nő, megoldás még nincs.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Több programmal, több hullámban telepítenek elektromosautó-töltő pontokat Magyarországra, ám a legszűkebben ellátott régiókba csak évek múlva érnek el.