szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A 112-es telefonszám üzemeltetője gyors intézkedést ígért.

Lekezelően és ellenségesen beszélt egy fiatal magyar lánnyal a romániai 112-es segélyhívó diszpécsere, mert magyarul kért segítséget – írja a Transtelex. A segélyhívó rendszert üzemeltető Különleges Távközlési Szolgálat elismerte, hogy munkatársuk megszegte az előírásokat, és gyors intézkedést ígért.

Mint írják, a lány két hete Marosvásárhelyről hívta a 112-t, mert rosszul lett és szédült. A diszpécser, bár beszélt magyarul, lekezelően és ellenségesen bánt vele, és azt kiabálta:

Már azzal szívességet tettem, hogy megszólaltam magyarul! Romániában élsz, ha nem tetszik, menj Magyarországra! Mert ha én Magyarországra megyek, ott kérjem a kenyeret románul? Még azt mondod nekem, hogy legyek kedves, amikor az országban, ahol élsz, nem tudsz megszólalni a nyelven? Örülj, hogy magyarul válaszoltam!

A panaszos szerint egyébként a diszpécser tökéletesen beszélt magyarul, de nem is figyelt oda arra, hogy mi a probléma, csak a címet kérte, mire a lány azt mondta, nem biztos abban, hogy szüksége van mentőre, csak tanácstalan, mert rosszul érzi magát, és lehet, hogy néhány másodpercre el is ájult a hívás közben. Csak arra emlékszik, hogy a diszpécser lekezelően beszélt, és amikor kérte, hogy legyen kedvesebb, elkezdett nagyon durván kiabálni.

A Különleges Távközlési Szolgálat szóvivője közölte: világos előírások vannak arra, hogy a 112-n több nyelven, különösen a nemzeti kisebbségek nyelvén is fogadják a segélyhívásokat. Ahol nagyobb számban élnek magyarok, ott vannak magyarul beszélő diszpécserek, de a hívásokat az ország bármely pontjáról átadhatják az adott nyelvet beszélő munkatársnak. A szolgálat vezetője pedig közölte: megállapították, hogy bár a szabályzatban előírt kérdések elhangzottak a hívás során, a diszpécser nem tartotta be a szakmai és minőségi előírásokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!