Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Négy év késéssel indult el a hongkongi M+ múzeum, amelynek alapításáról 14 éve, a maihoz képest lényegesen lazább kínai függelmi viszony idején döntöttek.
Nem kevés kockázatot rejt magában, hogy egy múzeum gondolatának megszületése és annak megvalósulása között hosszú évek, akár évtizedek telnek el. Közben változhatnak a velük szembeni szakmai és társadalmi elvárások, vagy épp, mint Hongkong új múzeuma, az M+ esetében, az intézményt körülvevő politikai klíma is. Hongkong, amely hosszú ideig inkább világkereskedelmi központként élt a köztudatban, alig egy évtized alatt felzárkózott a globális művészeti színtér, a nemzetközi műkereskedelem legfontosabb centrumai, New York, London és Párizs mellé.
Jelentősen megnőtt a prémium kategóriában is versenyképes helyi műgyűjtők „népsűrűsége”; megjelentek a vezető nemzetközi aukciósházak, egymás után nyíltak a galériák, köztük a legnagyobb globális játékosok, így a New York-i központú Gagosian vagy a David Zwirner helyi filiáléi; az Art Basel Hong Kong a világ egyik legfontosabb modern és kortárs vásárává nőtte ki magát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.