Egy igazi klasszikus nem köt kompromisszumot

Az idén bemutatott, teljesen elektromos Ford Mustang Mach-E minden korcsoport számára kínál valamit.

  • Ford KKE Kft. Ford KKE Kft.
Egy igazi klasszikus nem köt kompromisszumot

Bátor lépésre szánta el magát az amerikai autógyártó, amikor eldöntötte, hogy az egyik legikonikusabb modelljére építi első, széles körben is reklámozott elektromos autóját. Bátor, mert a Mustang egy valódi autóipari legenda. Nézzük meg, hogyan alakult át egy ennyire jellegzetes modell egy négyajtós SUV-vá, amit garantáltan imádni fog mindenki, nemcsak az autórajongók.

Ízig-vérig Mustang

A márka régi rajongói, különös tekintettel a Mustang-megszállottakra, elsőre bizonyára furának tartják majd az alaposan átalakult kedvencet. Habár a Ford továbbra is gyártja majd a performance sportkocsit, azonban a Mustang Mach-E megjelenésével már a jövőre készülnek: az autóhoz vadonatúj elektromos platformot gyártottak, ami annyit jelent, hosszú távra terveznek a konstrukcióval, amelyre várhatóan többféle modellt is építenek majd az előttünk álló években.

A recept tehát új, de azért ismerős „ízeket” is érezhetünk benne. A Mustang márkanévre jellemző minőséget és dinamizmust tökéletesen sikerült átültetni egy, a modell lényegétől – vagyis a bivalyerős benzinmotoros sportautótól – jelentősen eltérő vadonatúj modellbe. A Mach-E 351 lóerős motorja ugyanis, az elektromos autókra jellemző nyomatékmentes gyorsulással együtt ugyanis komoly fegyvertény: ezt az autót egyetlen belső égésű motorral szerelt jármű sem fogja tudni lenyomni, még a nagynevű előd sem. A tesztelők gyakran kiemelik az autó által nyújtott vezetési élményt, amely annak ellenére – vagy éppen azért – bizonyul kiemelkedőnek, hogy itt már nem halljuk a lóerők dübörgését, csupán a közel hangtalan elektromos suhanás során érzékelhetjük az erőforrás 580 newtonméteres nyomatékát. Ez valószínűleg azoknak a „benzinvérű” autósoknak is megdobogtatja majd a szívét, akik elsősorban a kompromisszummentes teljesítményt keresik egy performance-autóban.

Minőségből oktatja a konkurenciát

A Ford nem egészen másfél év múlva ünnepli alapításának 120. jubileumát, így kijelenthető, hogy az autógyártók között is kiemelkedő mennyiségű tapasztalatot gyűjthettek össze ennyi idő alatt. Ez pedig bizony nagyon érződik a Mustang Mach-E kialakításán, a benne működő technika, illetve a kül- és beltér minőségén. A márka nem véletlenül várt eddig az elektromos autók piacára való belépéssel. Míg más gyártók az elsőséget szem előtt tartva fejlesztették a modelljeiket, itt a tervezése során nem csak az volt a szempont, hogy villanymotor hajtsa, hanem az is, hogy a Ford hírnevéhez, és kiváltképp a Mustang legendájához méltó jármű gördüljön ki a gyárból.

Aki beül egy Ford Mustang Mach-E egyik ülésébe, azonnal érzékeli majd, hogy milyen kiváló munkát végeztek a tervezés és az összeszerelés során. Az autó belterében csupa minőségi anyaggal találkozunk, nyoma sincs hézagos, zörgős illesztéseknek, de még a műanyag felületek érintésén is érződik, hogy komolyan adtak a minőségre. Az ülések kényelmesek – különösen, ha a masszírozó funkciót is bekapcsoljuk – és még a hátul ülő utasok sem fognak panaszkodni a lábtérre. A kárpitozás elsőrangú, és végre egy autómárka, amelynek a tervezői rájöttek, hogy a középkonzol hatalmas érintőképernyőjét nem vízszintesen, hanem függőlegesen elhelyezve sokat javul a felhasználói élmény. A tűéles kijelzőn ugyanis így a sofőr számára sokkal logikusabban és hatékonyabban lehet megjeleníteni a fontos információkat, a navigációs szoftver útmutatásaitól a klímaberendezésen vagy épp az autó különféle beállításain át a remekül szóló B&O hangrendszerig. Mindezek miatt a Ford Mustang Mach-E tökéletes választás azoknak, akik a kényelmet és a minőséget tartják szem előtt új autó vásárlásakor.

Ford

Szolgál és véd

Nemrégiben megjelent hír, hogy a brit rendőrség Mustang Mach-E járőrautók beszerzését tervezi – ha ez megtörténik, nem lennénk egyetlen gyorsulási bajnok tuninghuszár helyében sem – a fenti szlogen tökéletesen megállja a helyét, ha az autó technológiai és biztonsági rendszereit említjük. A Ford Mustang Mach-E ugyanis egy űrhajót megszégyenítő fedélzeti számítógéppel van felszerelve, amelyen keresztül a sofőr folyamatosan megkapja a különféle vezetéstámogató rendszerek – holttérfigyelő, adaptív tempómat, sávtartó asszisztens, 360 fokos kamerarendszer – visszajelzéseit. A kamerák segítségével a legszűkebb helyre is gyerekjáték beparkolni, a keresztirányú forgalom figyelésére kifejlesztett riasztórendszer pedig már akkor is jelez, ha egy gyalogos közelít a tolató autó felé, nem beszélve egy, az utcában érkező másik járműről.

A tempómat és a sávtartó asszisztens autópályán szinte már az önvezető autók világába repítik a sofőrt (akinek azért a kormányon kell tartania a kezét), míg a balesetmegelőzést szolgáló, úgynevezett pre-collision figyelmeztető rendszer időben riasztja a vezetőt, ha valamilyen akadályt érzékel az úton, szükség esetén pedig rásegít a fékezésre, hogy biztonságosan meg lehessen állni, elkerülve egy esetleges ütközést, balesetet.

A gyártó itt mutatta be teljesen felújított és újrafejlesztett SNCY 4 rendszerét is, amelyen keresztül gyorsan és stabilan lehet a telefonunkat csatlakoztatni a kocsihoz, emellett azonban rengeteg további online funkcióval bővült a lehetőségek tárháza. Ahogy már korábban is írtuk, ezt az autót már abszolút a jövő járművének szánja a Ford, így nem csoda, hogy az okostelefonokra letölthető Ford Pass applikáción keresztül is egy sor kényelmi és biztonsági funkció is működtethető. Az elektromos Mustang Mach-E-t így akár távolról is kinyithatjuk, bezárhatjuk, de akár be is indíthatjuk, sőt, a klímaberendezéssel is „meg tudjuk beszélni”, hány fokos belső térrel várjon minket az autónk a forró nyári napsütésben, vagy épp a farkasordító téli hidegben.

Az applikáció lehetővé teszi, hogy a telefonunkon keresett úticélokat is átküldjük az autó navigációs rendszerébe, míg a FordPass Guide-tól bármikor kérhetünk útbaigazítást, az AskFord opción keresztül pedig a gyártó szakértőitől kaphatunk azonnali segítséget.

Mint látható, a digitális eszközök és funkciók tervezésekor is a minőséget és a megbízhatóságot tartották szem előtt a Ford mérnökei, így biztosak vagyunk benne, hogy a Mustang Mach-E egyaránt népszerű lesz a technológiai újdonságokat kereső fiatalabb, és a biztonságos közlekedést szem előtt tartó idősebb vezetők körében is.

A világ végére is elmegy, az egész családdal

A végére hagytuk a Ford Mustang Mach-E egyik legnagyobb erősségét, a hatótávját. A gyári adatok szerint 600 kilométeres hatótáv kiemelkedő ebben a kategóriában, amelyet egy 68, vagy egy 88 kWh hasznos teljesítményű akkumulátor-csomag tesz lehetővé. Előbbi a hátsókerék meghajtású alapmodellben, utóbbi a négykerekes csúcsmodellben teljesít szolgálatot. Ezzel már igazán nem gond egy balatoni hétvégét végig csinálni, akár töltés nélkül is, de a Bécs-Budapest táv oda-vissza megtétele sem lehetetlen. Ha ehhez hozzátesszük, hogy hátul egy remekül pakolható, 402 literes, de állítható padlómélységű csomagtartó, illetve az orr részben egy 80 literes, több tárolórekeszre osztható csomagtartó lapul a karosszéria alatt, egyből látni fogjuk, miért lehet ideális választás a Ford Mustang Mach-E a családosok számára is, akik szeretik hétvégén összenyalábolni a gyerekeket és elindulni felfedezni az országot.

Ford

Ez az új, teljesen elektromos SUV tehát összességében kiváló választás, különösen, ha azt nézzük, hogy a hasonló kaliberű prémium elektromos autók árfekvése jóval e felett helyezkedik el. Ideális Mustang-rajongóknak, azoknak, akik a biztonságot keresik egy autóban, de azoknak is, akiknek az a fontos, hogy a család minden tagja kényelmesen elférjen benne, akár egy hosszabb nyaralás alatt is.

A Ford Motor Company képviseletét Magyarországon és a közép-kelet-európai régióban a Ford Közép- és Kelet-Európai Kft. látja el. 38 hivatalos Ford márkakereskedőjével teljeskörű értékesítési, szerviz és vevőszolgálati tevékenységgel, alkatrész forgalmazással és a Ford Credit révén teljeskörű finanszírozással áll a magyar vásárlóközönség rendelkezésére.