Telekom
Telekom

Babzsák, csocsóasztal, színes zsinórokon lógó égők, bringatároló a falon, és már kész is a trendi munkahely? Bár a kreatív folyamatokat, a tervezést valóban segíthetik a színes nagy terek és a jó hangulatú sarkok, de bármilyen jók, inspirálók legyenek is a munkakörülmények, a vállalat tevékenysége, belső filozófiája, képviselt értékei és etikai alapállása legalább ennyit számít.

A kényelmes, támogató munkahelyi környezet, a dolgozók igényeinek felmérése és kiszolgálása egyre erősebb szempont a cégek számára. Főleg, hogy a városi, fiatal, jól képzett munkavállalók egyre tudatosabbak: nem elég önmagában, ha a munkavégzés környezete modern, a vállalat filozófiája, morálja is sokat nyom a latban. És mindez nem kizárólag a piaci tevékenységre vonatkozik, hanem arra is, hogy a cég mennyire igyekszik a társadalomba bekapcsolódni, illetve hogy a dolgozóit mennyire tekinti társadalmi szereplőnek. Mutatunk öt példát, amely segít megválaszolni a kérdést: milyen a menő munkahely?

1. Legyen családbarát!

Az ma már nem kérdés, hogy egy mentálisan is kiegyensúlyozott ember hosszú távon hatékonyabb munkát végez, kreatívabb, megbízhatóbb. A kiegyensúlyozottsághoz pedig elengedhetetlen a munka és a magánélet összeegyeztethetősége. A rugalmas munkarend, a részmunkaidős állások és a távmunka lehetősége támogatja, hogy a munkatárs összeegyeztethesse a munkahelyi és családi teendőit, így tervezhetőbbé válnak a mindennapok, ami növeli a hatékonyságot.

A home-office lehetővé teszi, hogy a már aktívan dolgozó szülők és a még aktívan dolgozó nagyszülők sikeresen igazítsák egymáshoz a családi és munkavállalói szerepüket. Fontos továbbá, hogy a vállalat nyitott legyen a gyermekvállalás előtt álló, illetve kisgyermekes jelöltek foglalkoztatására és megtartására, illetve kidolgozott program keretében támogassa a kismamák visszailleszkedését a vállalati folyamatokba.

A munkahely ezen felül kiveheti a részét munkatársai szabadidős programjaiból is, valamint jelentősen növelheti a vonzerőt az is, ha gyerekbarát az iroda, esetleg van munkahelyi bölcsőde és óvoda, vagy ha nincs, akkor a vállalat egy külső partnerrel szerződve nyújt ilyen jellegű segítséget a szülőknek. A sor folytatható lenne, és szerencsére egyre több cégnél folytatják is.

2. Fordítson kiemelt figyelmet a környezet védelmére!

Egy vállalat sok területen aktívan részt vállalhat a klímavédelemben (ld. keretes), sőt elvárás is ez a munkavállalók irányából. Ahogy a háztartásokban, úgy szervezeti oldalon is több szintje van a környezettudatos működésnek. Pozitív, ha egy vállalatnál megvalósul a szelektív hulladékgyűjtés, illetve a kollégák minimalizálják a papírfelhasználást, azáltal hogy valóban csak azt nyomtatják ki, amit feltétlenül kell, de ez még csak a belépő szint.

A megújuló energia használata, illetve az energiahatékonyság növelése olyan hosszú távú befektetés a vállalat életében, amely nem csupán a fenntartható működést támogatja, de pénzügyi megtérüléssel a növekedéshez is hozzájárul. Ugyancsak piaci hatással rendelkezik, ha az egyre növekvő ügyféligényeknek megfelelően fenntartható termékekkel és szolgáltatásokkal színesítik portfóliójukat, zöld alternatívát ajánlva a tudatos vásárlók számára.

Egy fenntartható vállalat, amellett, hogy folyamatosan figyelemmel kíséri saját károsanyag-kibocsátását és azon dolgozik, hogy minimalizálja, esetleg semlegesítse azt, lépéseket tesz a munkavállalók, a partnerek és beszállítók, valamint az ügyfelek tudatformálására is. Erre példa többek között a környezettudatos utazás, így a zöld rendszámos autók használatának, illetve a telekocsizásnak a támogatása, vagy éppen a videókonferencia megoldások használata. Ezeknek köszönhetően évente több tonna szén-dioxid-kibocsátástól tudja megkímélni a környezetet egy-egy vállalat.

3. Legyen sokszínű és befogadó!

A kreatív és hatékony munkavégzést nemcsak a színes környezet, hanem a sokszínű munkatársi közeg is támogatja. A nyitott és befogadó munkahely kialakításához a vállalatoknak biztonságos légkört kell teremteniük, ahol háttértől függetlenül mindenki önmaga lehet.

Ehhez mindenekelőtt hiteles, esélyegyenlőségi alapú és értékvezérelt belső irányelvekre, illetve ezek beépítésére van szükség. A bizalmon és átláthatóságon alapuló működés jobb munkahelyi hangulatot, közvetlenebb munkatársi kapcsolatokat eredményez, ami az innovációt is támogatja.

Mivel mindannyian rendelkezünk előítéletekkel, így a vállalatoknak törekedniük kell arra, hogy a diverzitásból fakadó értéket a munkavállalóknak a lehető legközvetlenebb csatornákon közvetítsék, akár választható képzés formájában elmélyítsék.

4. Támogassa a fejlődést és az innovációt!

Napjainkban nem csupán a működés során használt eszközök, technológiai megoldások tekintetében fontos a naprakészség, a folyamatos fejlesztés. Mind a munkáltatók, mind a munkavállalók számára hangsúlyos kérdés, hogy a munkaerőfejlesztés hogyan tud megvalósulni a vállalaton belül.

A munkakörhöz kapcsolódó készségek fejlesztése, az új tudás és tapasztalatok folyamatos megosztása támogatja a kreatív és inspiráló munkahelyi légkört. De ez még kevés: fontos, hogy a vállalat biztosítsa a legjobb munkatársi ötletek átültetését a gyakorlatba.

5. Teremtsen társadalmi értéket!

Talán a legkézenfekvőbb, ha egy vállalat adományok formájában nyújt segítséget a hátrányos helyzetű csoportoknak, viszont még több értéket teremt, ha a munkavállalók bevonásával, önkéntes munka keretében is nyújt segítséget, legyen szó egy-egy helyi vagy országos akcióról, karitatív kezdeményezésről vagy rendszeresített önkéntes programokról.

Az önkéntes munka segít a kollégáknak kiszakadni az irodából, élményeket szerezni, nem utolsó sorban pedig a karitatív megmozdulások a közös munkát, az egység és a közösség építését is erősíthetik. Másokon segíteni, látni ahogy közreműködésünkkel megújul, megszépül egy-egy épület vagy terület, vagy akár szaktudásunkat jó ügy mellé állítani, érzelmi feltöltődést jelent.

Lehet karbonsemlegesen is!

A Magyar Telekom Csoport 2018-ban negyedik karbonsemleges évét zárta, azaz a vállalatcsoport szén-dioxid-kibocsátása 0 kg CO2.

Teszi ezt többek között folyamatos energiaracionalizálással, energiahatékonyság növeléssel köszönhetően a hálózat modernizálásának, energiahatékonysági beruházásoknak, valamint a hibrid és az elektromos autók arányának növelésével a céges flottában, nem megfeledkezve saját tevékenységének, az infokommunikáció klímavédelmi lehetőségeiről sem.

A cég munkatársai 2018-ig videókonferencia megoldásokkal és távmunka napokkal közel 10 millió kilométernyi utazást takarítottak meg, ami több mint 600 tonna CO2-kibocsátástól mentesítette a környezetet, valamint több mint 70 000 km-t tettek meg telephelyeik között TeleBike kerékpárokkal, amivel további 14 000 kg szén-dioxid-kibocsátást váltottak ki.

A vállalat a magyarországi elektromos energiafelhasználását 100%-ban megújuló forrásból biztosítja, a fennmaradó CO2-kibocsátását pedig zöld projektek támogatásával semlegesíti.

A vállalat 2018-ban a munkatársak körében közösségi napelem projektet indított, melynek keretében több, mint 100 napelem bérelhető egy évre. 2019-ben új, zöld szolgáltatás bevonásával az ügyfeleknek is lehetőséget biztosít arra, hogy zöld netbővítő opció választásával letegyék voksukat a megújuló energia használata mellett.

Az oldalon elhelyezett tartalom a Magyar Telekom Nyrt. megbízásából készült, a cikket egy független szerkesztőség írta, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.


Telekom BrandChannel

Igy sztorizzon ügyfeleinek, hogy biztosan megtartsa őket

Carmine Gallo szerint „amit nem tudsz elmesélni, azt eladni sem tudod”. Ahhoz, hogy új vevőket szerezzünk, vagy rávegyük a régieket a vásárlásra, folyamatosan szóval kell tartanunk őket. Ebben a cikkben tippeket adunk, milyen csatornákon és hogyan juttassuk el „meséinket” hozzájuk.

Telekom BrandChannel

A flow-élmény jót tesz az üzletnek, vallják a különleges menedzserjáték fejlesztői

Elit tengerészgyalogosok, felsővezetők és egyetemisták is vannak annak a magyar-amerikai szimulátorjátéknak a felhasználói között, amelynek beosztott-karaktereit Csikszentmihályi Mihály, a flow-elmélet atyja modellezte. A FLIGBY majd 30-féle vezetői képességet, készséget fejleszt, tudtuk meg dr. Buzády Zoltántól, a program nemzetközi nagykövetétől.

Egy lebénult majomnak már visszaadták a járását, most emberekbe fecskendezik az újraprogramozott őssejteket

Egy lebénult majomnak már visszaadták a járását, most emberekbe fecskendezik az újraprogramozott őssejteket

Gyorsítót épít a Chrome böngészőbe a Google, már ki is próbálhatja

Gyorsítót épít a Chrome böngészőbe a Google, már ki is próbálhatja

Rikító sárgán búcsúzik a Mercedes SLC

Rikító sárgán búcsúzik a Mercedes SLC

Allegri csalódott, Simeone magabiztos a Juve-verés után

Allegri csalódott, Simeone magabiztos a Juve-verés után

Lehet, hogy ez egy kínai BMW-koppintás, de nem néz ki rosszabbul

Lehet, hogy ez egy kínai BMW-koppintás, de nem néz ki rosszabbul

Meglepően gyenge volt a karácsonyi szezon a boltokban

Meglepően gyenge volt a karácsonyi szezon a boltokban