szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tízezerre nőtt a LeasePlan Hungária Zrt. által flottakezelt autók száma Magyarországon. A cég 2006-ban 12 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, flottájának eszközértéke pedig meghaladja a 28 milliárd forintot.

A LeasePlan tízezredik flottakezelt gépjárműve egy 5-ös BMW, amelyet egy hazai kisvállalat vett tartósbérletbe. Az Európai Unióban ebben a korszerű finanszírozási formában kezelik a vállalati gépjárművek mintegy 30-50 százalékát, Magyarországon viszont ez az arány mindössze 5-6 százalék. A hazai flottakezelési piacot tízezer futó gépjárművel vezető LeasePlan e finanszírozási forma térnyerésére számít, elsősorban a kis- és középvállalkozások körében.

Magyarországon a lízingbe vett személy- és kishaszon járművek 90 százalékát pénzügyi, 10 százalékát pedig operatív lízing, azaz tartósbérlet konstrukcióban üzemeltetik. Hazánkban, a flottában kezelt gépjárművek száma  eléri a 30 ezret, az összes céges autó 5-6 százalékát, ami az összes forgalomban lévő gépkocsi 1-2 százaléka. Az operatív lízing és a flottakezelés több szempontból is előnyös a vállalatok számára. Ellentétben a pénzügyi lízinggel, az operatív lízing konstrukcióban a lízingbe vevőnek nem kell kezdőrészletet fizetnie, csak a futamidőre jutó költségeket törleszti. A gépjármű nem kerül a vállalkozás tulajdonába, annak így nem kell e célra tőkét lekötnie, ezáltal pedig javul a cég eszközarányos nyeresége.

Az előnyök másik csoportja a flottakezelésben rejlik. A flottakezelt gépjárművek adminisztrációja jelentősen egyszerűsödik, a kiadások tervezhetővé válnak, a költségek pedig optimalizálhatók, mert a lízingcég mérethatékonyságából eredően a kapcsolódó szolgáltatásokban – gépjármű beszerzés, üzemanyag, biztosítás, szerviz, stb. – jelentős, akár 30 százalékos megtakarítás is elérhető. Így akár egyetlen autó üzemeltetője is azokat a kezdeményeket élvezheti, mint a több száz darabos flottával rendelkező vállalatok.

A világ 30 országában jelen lévő LeasePlan Corporation nemzetközi piacvezető az operatív lízing és a flottakezelés területén. A cégcsoport összesen több, mint 1,3 millió gépjárművet kezel, amelyek összesített eszközértéke közel 16 milliárd euró.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Az S-osztály lett 2007 luxusautója

A Mercedes-Benz S-osztály nyerte el a Fleet News magazin “Az év luxusautója” díját 2007-ben. A limuzin ötödik alkalommal részesült a magazin elismerésében.

hvg.hu Autó

Drágább lesz a nagyautók és a sportkocsik tankolása

Megszüntetik a töltőállomásokon a 98-as oktánszámú benzin forgalmazását. A Holtankoljak.hu információi szerint a termék kivonásának hivatalos dátuma április harmincadika, de mivel a készleteket már egy ideje nem töltik föl, egyes kutakon előbb is elfogyhat a 98-as nafta. A nyolchengeres vagy nagyobb motorral szerelt prémiumautók tulajdonosai ezentúl 99-est tankolhatnak.

hvg.hu Autó

Boom és csalódás a flottapiacon - 1. rész

Az utóbbi évtized legnagyobb fellendülését éli a magyar flottaértékesítési és -üzemeltetési piac, amely az elmúlt két évben megkétszereződött. Megkérdezett szakértőink örülnek a fejlődésnek, de arra is figyelmeztettek, hogy a kíméletlen árversenyben tett kölcsönös engedményeknek előbb-utóbb meglesz a böjtje is. Az elmúlt években a multik mellett nagy állami vállalatok, szolgáltatók és nagyfogyasztók is megjelentek, bár a közbeszerzések körülményeit sokan vitatják, főleg a csalódott vesztesek. Cikkünk első részében a flottaüzemeltetés általános kérdéseivel és a piac legjelentősebb szereplőivel ismerkedhetnek meg.

hvg.hu Autó

Vesztes és nyertes autómárkák - 2006

Míg 2005-ben csak 4,3 százalékkal estek vissza az újautó eladások az egy évvel korábbihoz képest, addig 2006-ban már 5,6 százalékkal - ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Chrysler, a Lexus, a Ssangyong és a Lancia érte el, míg a Chevrolet, a Lada, a Maserati, a Mini, a Renault és a Seat közel húsz százalékkal kevesebb autót értékesített, mint egy évvel korábban. Az év legnagyobb vesztese a Suzuki 2,3 százalékot veszített piaci részesedéséből.