Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bfc00e31-c8dc-4d21-a1bc-7e0278c085ab","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az UniCredit februártól követi az ezt a lépést már korábban bejelentő négy bank példáját.","shortLead":"Az UniCredit februártól követi az ezt a lépést már korábban bejelentő négy bank példáját.","id":"20241127_Ujabb-bank-jelentette-be-hogy-az-ugyfelekre-haritja-a-tranzakcios-illetek-emeleset-UniCredit-dijemeles-atharitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfc00e31-c8dc-4d21-a1bc-7e0278c085ab.jpg","index":0,"item":"ba9a3f20-c917-40e6-8426-11ba2456376d","keywords":null,"link":"/kkv/20241127_Ujabb-bank-jelentette-be-hogy-az-ugyfelekre-haritja-a-tranzakcios-illetek-emeleset-UniCredit-dijemeles-atharitas","timestamp":"2024. november. 27. 08:26","title":"Újabb bank jelentette be, hogy az ügyfelekre hárítja a tranzakciós illeték emelését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a396210c-6dad-41c7-aaff-6e16c951fa1a","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Szijjártó Péter miniszter hatályon kívül helyezte saját korábbi rendeletét.","shortLead":"Szijjártó Péter miniszter hatályon kívül helyezte saját korábbi rendeletét.","id":"20241126_covid-koronavirus-oltas-igazolvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a396210c-6dad-41c7-aaff-6e16c951fa1a.jpg","index":0,"item":"0aa7bf57-7c0e-4559-9d7a-78c236027e0f","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_covid-koronavirus-oltas-igazolvany","timestamp":"2024. november. 26. 07:17","title":"Keddtől már nem lehet magyar igazolványt adni egy sor országban beadott Covid-oltásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51d00217-9b6d-476c-8fcf-5a83cee2cee6","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az amerikaiak által kidolgozott terv már csak az izraeli kormány jóváhagyására vár.","shortLead":"Az amerikaiak által kidolgozott terv már csak az izraeli kormány jóváhagyására vár.","id":"20241126_libanon-izrael-hezbollah-tuszunet-jovahagyas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51d00217-9b6d-476c-8fcf-5a83cee2cee6.jpg","index":0,"item":"b2ff835d-e032-42f3-9fa4-a75de0bf1138","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_libanon-izrael-hezbollah-tuszunet-jovahagyas","timestamp":"2024. november. 26. 17:44","title":"Órákon belül megszülethet a tűzszünet Izrael és a Hezbollah között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68cb4fb8-ed1a-4680-8b96-abd6e9b9ae42","c_author":"Medvegy Gábor","category":"vilag","description":"Keith Kellogg már nyáron előállt egy tervvel, ami mielőbb tárgyalásra ösztönözné a feleket.","shortLead":"Keith Kellogg már nyáron előállt egy tervvel, ami mielőbb tárgyalásra ösztönözné a feleket.","id":"20241127_trump-ukrajna-kulonmegbizott-keith-kellogg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68cb4fb8-ed1a-4680-8b96-abd6e9b9ae42.jpg","index":0,"item":"634962d3-b91e-4f58-9578-1b783c4ca0f1","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_trump-ukrajna-kulonmegbizott-keith-kellogg","timestamp":"2024. november. 27. 19:52","title":"Trump az ukrajnai háborúval foglalkozó különmegbízottat nevez ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfc80c58-054d-464d-af27-7ab9fd3273a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Voyager–2 űrszonda negyven évvel ezelőtt furcsa mágneses mezőket mért a két bolygónál, most egy számítógépes szimuláció adhat magyarázatot a jelenségre.","shortLead":"A Voyager–2 űrszonda negyven évvel ezelőtt furcsa mágneses mezőket mért a két bolygónál, most egy számítógépes...","id":"20241127_uranusz-neptunusz-felszine-magneses-mezo-voyager-2-viz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfc80c58-054d-464d-af27-7ab9fd3273a0.jpg","index":0,"item":"c33667f2-a65c-4e6b-9348-f46b6eaab2c6","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_uranusz-neptunusz-felszine-magneses-mezo-voyager-2-viz","timestamp":"2024. november. 27. 15:03","title":"Óriási óceánok boríthatják az Uránusz és a Neptunusz felszínét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egy nem várt eseményre hivatkozott.","shortLead":"Egy nem várt eseményre hivatkozott.","id":"20241126_Nagy-Marton-nemet-gazdasag-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eebbc3e1-ede1-48d5-8893-a983dc2685dd.jpg","index":0,"item":"a83df788-d015-4b12-85b0-e601c558f2ab","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_Nagy-Marton-nemet-gazdasag-trump","timestamp":"2024. november. 26. 09:29","title":"Nagy Márton elmagyarázta, miért lett olyan rossz a magyar gazdaság idei éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d675f22-5a0c-4ee9-85b1-fcded3992b5a","c_author":"4iG Nyrt.","category":"brandchannel","description":"Egy fontos társadalmi jelenségre, az idősebb korosztály láthatatlanságára hívja fel a figyelmet idei karácsonyi kampányában a Vodafone Magyarország. A szolgáltató egy szívmelengető, elgondolkodtató ünnepi reklámfilmben dolgozza fel ezt az aktuális témát, amelyben Szacsvay László, Oszvald Marika és Székely B. István egy különleges városi kalandra indulnak. A karácsonyi felhívás célja, hogy új megvilágításba helyezze az időskor és a digitális világ kapcsolatát.","shortLead":"Egy fontos társadalmi jelenségre, az idősebb korosztály láthatatlanságára hívja fel a figyelmet idei karácsonyi...","id":"20241126_4iG_Vodafone-Az-idoskor-nem-lathatatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d675f22-5a0c-4ee9-85b1-fcded3992b5a.jpg","index":0,"item":"35bda2be-bc47-4abf-a680-768da18f8c0e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241126_4iG_Vodafone-Az-idoskor-nem-lathatatlan","timestamp":"2024. november. 27. 07:30","title":"Az időskor nem láthatatlan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"c5551a2f-f095-4389-9a27-544a500cfee1","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"734a3bc5-76bc-42b2-921d-c2b65e9a395a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt mondja, inkább dolgoznak, és készülnek a kormányváltásra.","shortLead":"Azt mondja, inkább dolgoznak, és készülnek a kormányváltásra.","id":"20241126_Magyar-Peter-hangfelvetel-szazmillio-tuntetes-hosok-tere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/734a3bc5-76bc-42b2-921d-c2b65e9a395a.jpg","index":0,"item":"d7b124f1-bded-4c37-bb9f-b3d236ea928d","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_Magyar-Peter-hangfelvetel-szazmillio-tuntetes-hosok-tere","timestamp":"2024. november. 26. 11:13","title":"Magyar Péter közölte, hogy nem fogja kommentálni a hangfelvételeket, de elismerte, hogy százmilliót költöttek a júniusi tüntetésre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden, ami Golf és minden ami Golf Plus, de valahogy mégis másként.
VW
Minden, ami Golf és minden ami Golf Plus, de valahogy mégis másként. Ebben a kocsiban van fantázia, ezzel lehet mutatkozni. Teljesen egyedi, ahogy a magyar utakat róttam egyet sem láttam. A tesztautót annál inkább vizslatták. Érdekes hogy a nők tekintetét is nagyon vonzotta, a családos férfiak és a Golf-ban ülők mellett. Nőknek és családosoknak jó alternatíva ez a jármű. Erőteljes és kontrasztos megjelenést biztosítanak számára az ezüst tetősínek, a sportos vonalvezetésű új lökhárítók az integrált ködfényszórókkal, és a körben elhelyezett védőborítás. A 17 hüvelykes könnyűfém kerekek a 225/45 R 17 méretű, széles abroncsokkal tovább erősítik a sportos megjelenést.
Az elsőkerék hajtású CrossGolf valamivel keményebbre hangolt terepfutóművet kapott, és mintegy 20 milliméterrel nagyobb a hasmagassága, mint a Golf Plus modellé. Ez kényelmes beszállást tesz lehetővé, és még átláthatóbbá teszi a forgalmi eseményeket. Az aszimmetrikusan osztható és lehajtható hátsó ülés hosszirányban is eltolható.
VW
A belső egyszerű és klasszikusan Golf, ettől csak a kéttónusú szivacsülések térnek el, amelyek a látszat ellenére jól tartanak kanyarban is. Az autó magas kialakításának megfelelően kiváló az üléspozíció, jó a rálátásunk a forgalomra. A műszerfal kevésbé kopogós műanyagjait néhol erősen kopogós felületek váltják, de ez is Golf-tulajdonság, nincs ez másképp az eggyel nagyobb Passatban sem. A zenelejátszó a középkonzol tetejére került, alatta a klíma – minden nagyon jól kézre áll, könnyen hozzá lehet szokni a gombok és kapcsolók helyéhez és használatához, semmi sincs elbonyolítva. Nagyon magas a beltér, két méter fölöttieknek is ajánlott.
[[ Oldaltörés: Sörnyitó és magas fogyasztás ]]
VW
Természetesen tesztautómban is volt beépített sörnyitó, de nem hiányzott a tempomat, az ülésfűtés, az automatikus világítás, a kétoldali automatikus digitális klíma, hat légzsák, az ESP, hatlemezes cd-lejátszó és felsorolhatatlan mennyiségű tároló. A CrossGolf praktikus autó, bár a palacktartók kialakításánál nem gondoltak a kisebb, energiaitalszerű palackokra, de a váltókulissza mögötti üregben a sörnyitó segítségével ezt a problémát is meg lehet oldani. Bonyolult kifejteni, a lényeg, hogy a sörnyitóval ékként beszorítjuk a palackot, ami így nem mozdul el.
Az autóhoz a legkevésbé illő motorral próbálhattam ki a CrossGolfot, az alap egyhatos nem annyira erős, mint amennyire hangos, TSI-benzines való ehhez a kasztnihoz, illetve TDI-dízel. A 102 lovas benzines sokat kínlódott alattam, indulásnál karcosan felbőgött, megijesztve a járókelőket, akiknek aztán mosolyt csal a szájukra, látván, hogy a hangorkánt nem követi lendületes mozgolódás. Menet közben nagyon csendes, csak egyesben jön meg a hangja. A váltó pontos, de a hatodik fokozatot hiányoltam. Futóműve Golfhoz képest lágy, egyterűhöz képest kemény.
Amit a motorról kezdetben feltételeztem, az be is jött: nem erőssége a takarékosság, a hatszáz kilométeres tesztűt során száz kilométeres átlagban 8,5 liter benzint fogyasztott főként elővárosi használatban. B. Cs. Műszaki adatok