Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"93d70e5e-2d70-4008-89ac-02df1fe59152","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Amiben Orbán van, az leszálló ágnak tűnik a válság miatt, de hogy ez a rendszerének a végét is jelenti-e, az ma nyitott kérdés Zárug Péter Farkas szerint. A politológus Magyar Péterről úgy látja, sokan beleszaladtak már félmeztelenül a bozóttűzbe, de ő nem fog.","shortLead":"Amiben Orbán van, az leszálló ágnak tűnik a válság miatt, de hogy ez a rendszerének a végét is jelenti-e, az ma nyitott...","id":"20250523_zarug-peter-farkas-politologus-orban-viktor-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93d70e5e-2d70-4008-89ac-02df1fe59152.jpg","index":0,"item":"70a07594-ec18-4a91-aaca-2180d2eb1701","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_zarug-peter-farkas-politologus-orban-viktor-valasztas","timestamp":"2025. május. 23. 14:20","title":"Orbán nagy válságáról beszél Zárug Péter Farkas jobboldali politológus, de egy választási vereség után sem temetné még","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c91e686-7dba-49b3-9cba-313bb56289dc","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Jimmy Carr gyerekfejjel viccekkel igyekezett jobb kedvre deríteni az édesanyját.","shortLead":"Jimmy Carr gyerekfejjel viccekkel igyekezett jobb kedvre deríteni az édesanyját.","id":"20250524_Edesanyja-depressziojarol-es-a-sajat-mentalis-egeszsegerol-meselt-a-vilag-egyik-legismertebb-komikusa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c91e686-7dba-49b3-9cba-313bb56289dc.jpg","index":0,"item":"38e27e4c-d92a-415a-bc10-d52ea0dd4e8d","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_Edesanyja-depressziojarol-es-a-sajat-mentalis-egeszsegerol-meselt-a-vilag-egyik-legismertebb-komikusa","timestamp":"2025. május. 24. 17:04","title":"Édesanyja depressziójáról és a saját mentális egészségéről beszélt a világhírű komikus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c501d686-e619-45df-8741-a041d588518c","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"A NEUrologus, az EUrologus új, európai uniós ügyekkel és külpolitikával foglalkozó podcastjának első részében az EUrologus újságírója, Kuglics Sarolta Takácsy Dorka Oroszország-szakértővel és Tábor Áron kül- és biztonságpolitikai szakértővel beszélgetett. Oroszországról, Ukrajnáról, a Trump-elnökségről és a világpolitika változásainak a magyar politikára és kormányzati kommunikációra gyakorolt hatásáról.","shortLead":"A NEUrologus, az EUrologus új, európai uniós ügyekkel és külpolitikával foglalkozó podcastjának első részében...","id":"20250524_neurologus-podcast-mit-latunk-itthon-ukrajnabol-kormanypropaganda-vs-kulpolitikai-valosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c501d686-e619-45df-8741-a041d588518c.jpg","index":0,"item":"5552fcea-9c6f-40a3-94bc-d95ba9cd9bad","keywords":null,"link":"/eurologus/20250524_neurologus-podcast-mit-latunk-itthon-ukrajnabol-kormanypropaganda-vs-kulpolitikai-valosag","timestamp":"2025. május. 24. 09:45","title":"NEUrologus Podcast: Mit látunk itthon Ukrajnából? A kormánypropaganda és a külpolitikai valóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f52cbc9e-2581-47e6-b28c-d6946103a919","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Salgado az amazonasi esőerdőről készített munkáiról vált híressé, az UNICEF jószolgálati nagykövete is volt. ","shortLead":"Salgado az amazonasi esőerdőről készített munkáiról vált híressé, az UNICEF jószolgálati nagykövete is volt. ","id":"20250523_Sebastiao-Salgado-francia-brazil-fotografus-unicef-nagykovet-fotografus-world-press-photo-amazonas-oserdo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f52cbc9e-2581-47e6-b28c-d6946103a919.jpg","index":0,"item":"91f56e4e-2883-4135-8307-2b818911fdb2","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Sebastiao-Salgado-francia-brazil-fotografus-unicef-nagykovet-fotografus-world-press-photo-amazonas-oserdo","timestamp":"2025. május. 23. 18:45","title":"Meghalt Sebastiao Salgado francia–brazil fotográfus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49da2941-98a5-40ea-b127-bdef6726bc3c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A napokon belül 77 éves Gálvölgyi Jánosra nem kíváncsiak a köztévében.","shortLead":"A napokon belül 77 éves Gálvölgyi Jánosra nem kíváncsiak a köztévében.","id":"20250524_Galvolgyi-Janos-mtva-kozteve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49da2941-98a5-40ea-b127-bdef6726bc3c.jpg","index":0,"item":"cbaa1969-0317-48d3-8733-a20becbc623f","keywords":null,"link":"/kultura/20250524_Galvolgyi-Janos-mtva-kozteve","timestamp":"2025. május. 24. 09:12","title":"Gálvölgyi János még sosem járt az MTVA Kunigunda utcai épületében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 24. 11:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d951386-afde-4aea-b0e3-96a40e1afaca","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók egy olyan újfajta tesztet fejlesztettek ki, melynek gyorsasága életmentő lehet a betegek számára.","shortLead":"Brit kutatók egy olyan újfajta tesztet fejlesztettek ki, melynek gyorsasága életmentő lehet a betegek számára.","id":"20250522_agydaganat-tumor-azonositas-vizsgalat-diagnozies-betegseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d951386-afde-4aea-b0e3-96a40e1afaca.jpg","index":0,"item":"2ab216bc-339c-42b1-a88e-7522376a91e3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_agydaganat-tumor-azonositas-vizsgalat-diagnozies-betegseg","timestamp":"2025. május. 22. 20:03","title":"8 hét helyett 2 óra alatt megmondja ez az új teszt, milyen agytumora van a betegnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3049e290-3671-4eee-9490-0280981c10f6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A miniszterelnök lányának az öve sem olcsó, de a karkötője még drágább.","shortLead":"A miniszterelnök lányának az öve sem olcsó, de a karkötője még drágább.","id":"20250524_hadhazy-akos-orban-rahel-tiborcz-istvan-tobbmillios-karkoto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3049e290-3671-4eee-9490-0280981c10f6.jpg","index":0,"item":"84e6df0a-fc4f-41f1-9bdd-ce5743347fbe","keywords":null,"link":"/kkv/20250524_hadhazy-akos-orban-rahel-tiborcz-istvan-tobbmillios-karkoto","timestamp":"2025. május. 24. 14:33","title":"Hadházy most Orbán Ráhelen szúrt ki egy többmilliós kiegészítőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szokatlanul gazdag felszereltséget társított a Peugeot a 308-as tesztautóhoz, annyira...
am
Szokatlanul gazdag felszereltséget társított a Peugeot a 308-as tesztautóhoz, annyira gazdag az extralista, hogy az már-már természetellenes. Igaz, benne ülve kifejezetten örülünk ennek a bőségnek. Olyan, mint egy mesterszakács versenyre készített parfétortája: szép, ízletes, egészséges és félünk hozzákezdeni.
A Peugeot valószínűleg így akarta igazolva látni, hogy lehozta a luxust az alsó-középkategóriába. A tesztautómban volt: memóriás vezetőülés, bőr kárpit, nagyképernyős navigáció, tolatóradar elöl-hátul, tempomat, ülésfűtés, kanyarkövető Xenon-fényszórók, JBL-hifi, panoráma üvegtető elektromos árnyékolóval, kétzónás klíma, 4 elektromos ablak, sávváltásra figyelmeztető rendszer, hogy csak a főbb extrákat említsem, amivel a 407-es babérjaira is törhetne. Ettől nem kell félnünk, ugyanis bármennyire izgalmas az autó, a vezetési élmény elmarad a limuzintól.
am
am
Amikor először megláttam, még fotókon, úgy véltem, nem sokban változott az oroszlános újdonság az elődjéhez képest. Aztán egyszer belekóstoltam, amitől elbizonytalanodtam, a mostani teszt pedig a tézise ellenkezőjéről győzött meg. Valóban sokat változott a 308, mondhatni felnőtt a feladathoz és a bizalomhoz, hisz nem csupán Magyarországon, de egész Európában a kategória kedvencei közé tartozik. Amellett, hogy alig nőttek a méretei (tengelytávja fikarcnyit sem változott), kifinomultabb és még vonzóbb lett mind külseje, mind belső tartalma. A cizellált, szinte orrkúpot tartalmazó front, a buci test, az arányos far – egy modern, tetszető autó benyomását keltik. Az első fényszórók dögösek, a függőleges kialakítású ködlámpák újszerűek.
A Citroen autói után a PSA-csoport testvérmárkájába is bekerült az AFIL, a vétlen sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, amely kellemesen masszíroz, ha jelzés nélkül lépünk át a felező vonalon. Ilyent én nem tettem, ám a hazai úthibák jóvoltából a finom masszázst ennek ellenére gyakran megtapasztaltam. Példás a 308 biztonsága, mind az öt biztonság öv bekapcsolására figyelmeztet.
[[ Oldaltörés: Nem mind arany, ami fénylik ]]
am
Rossz úton hallani zajokat a beltérből, a navigáció képernyője például csúnyán nyöszörög. A tervezők nem mérték jól fel a multifunkciós könyöktámasz és a jó magasra emelhető kézifékkar összeférhetetlenségét, így néha ijesztően karamboloznak ezek az eszközök. A kormány túl nagy, a kormányzás pontatlan, a futómű pedig hangos, ráz és kényelmetlen. Sima úton, autópályán tökéletes, ám, ha visszatérünk a való világba, akkor már panaszra ad okot.
A motor ellenben isteni: ilyen csendes dízelt én még nem hallottam. Finoman suttog, szinte nem hallani soha, mégis erőteljesen húz, odateszi nyomatékát és a fogyasztása, az lenyűgöző. A 924 kilométeres tesztút során, bármennyire misztikusnak hangzik is, átlagosan 616 centiliter, azaz 6,16 liter gázolajat vett magához. A 10 napos együttlét során főként városban és elővárosban közlekedtem. A váltó pontos. A motor nagy tempónál is rugalmas, autópályán 100-ról ugrik 160-ra, természetesen hatosban.
am
Az üléspozíció jó, felnőttek számára hátul is kényelmes, a csomagtartó átlagos méretű, a szája szűk, az ülések dönthetők. A kalaptartó zseniális: mindkét oldalról nyitható rejtett tároló dobozkát bujtat. Ilyen ötletes megoldást még sehol sem láttam. Pohártartóból van négy, az elsőknek csak az a hibájuk, hogy nem találtam olyan palackot, vagy poharat, amely stabil maradt volna bennük, a hátsó könyöktámaszból elővarázsolhatókkal semmi baj nem volt. A nagyméretű ajtózsebek ellenben 1,5 literes palackot is elnyeltek. A panoráma tetőablak 4,86 négyzetméteres, kész erkély.
am
Az autó alapára 1,4-es 95 lovas benzinmotorral (BMW-fejlesztés) 3,779 milliótól indul, a kipróbált csúcsváltozat jócskán felextrázva 7,5 millió forintot kóstált.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Peugeot 308 2,0 HDi Premium Pack
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1997
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
136 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320/340 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2608
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4276 / 1815 / 1498
Csomagtér
430-1398
Saját tömeg (kg)
1408
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
205
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
10,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
5,5
Tesztfogyasztás
6,12
CO2 kibocsátás (g/Km)
146
ÁRA
6,059 millió Ft, a tesztelt autó ára 7,49 millió Ft
A KFT-ből kilépő Laár András azt monda, évekig tűrte a zenésztársai neheztelő, korholó hozzáállást, akik őt tartották az együttes leggyengébb láncszemének.