Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"De sikerült?","shortLead":"De sikerült?","id":"20250105_Pancserpuccsot-emlegetve-Magyaron-akart-utni-de-vegul-Orbant-is-eltalalta-az-Alapjogokert-Kozpont-vezetoje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194.jpg","index":0,"item":"b1fb835e-cbdc-434a-99d9-468601e35389","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Pancserpuccsot-emlegetve-Magyaron-akart-utni-de-vegul-Orbant-is-eltalalta-az-Alapjogokert-Kozpont-vezetoje","timestamp":"2025. január. 05. 20:45","title":"“Pancserpuccsot” emlegetve Magyaron akart ütni, de végül Orbánt is eltalálta az Alapjogokért Központ vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b5bbea4-df27-4073-9711-fd25ace58b85","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az autó megpróbált elszökni a rendőrök elől, végül egy másik autóval ütközött.","shortLead":"Az autó megpróbált elszökni a rendőrök elől, végül egy másik autóval ütközött.","id":"20250105_Autos-uldozes-volt-hajnalban-Budapesten-het-ember-kerult-korhazba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b5bbea4-df27-4073-9711-fd25ace58b85.jpg","index":0,"item":"9c9c6f50-d5f3-46c9-a424-0e32ae0bd20b","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Autos-uldozes-volt-hajnalban-Budapesten-het-ember-kerult-korhazba","timestamp":"2025. január. 05. 08:16","title":"Autós üldözés volt hajnalban Budapesten, hét ember került kórházba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"773edea8-0ac9-4339-87ff-ce428900a9d7","c_author":"Pavló Péter","category":"360","description":"1859-ben olyan erős napkitörés történt, hogy a Napból kiáramló részecskék miatt kigyulladtak az akkor elterjedőben lévő távíróberendezések. Emiatt sokan úgy vélik, egy hasonló esemény ma, amikor a technológia jóval nagyobb mértékben átszőtte a mindennapokat, valóságos összeomlást váltana ki a társadalom mindennapi működésében. A kockázat nem nulla, de azért van mivel hűteni a kedélyeket.","shortLead":"1859-ben olyan erős napkitörés történt, hogy a Napból kiáramló részecskék miatt kigyulladtak az akkor elterjedőben lévő...","id":"20250104_napkitores-napciklus-nap-fold-koronakidobodas-technologiai-osszeomlas-carrington-esemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/773edea8-0ac9-4339-87ff-ce428900a9d7.jpg","index":0,"item":"13be9c8e-67c4-4416-9b64-d8d5759d6c07","keywords":null,"link":"/360/20250104_napkitores-napciklus-nap-fold-koronakidobodas-technologiai-osszeomlas-carrington-esemeny","timestamp":"2025. január. 04. 15:30","title":"Tényleg apokalipszist okozhat egy erős napkitörés? Valójában mekkora veszélyben van a Föld?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"706515b9-5b81-47c3-81bb-4540058a50d3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A szociáldemokraták szerint a Néppárt a dolgozók és a nyugdíjasok kárára akarja betömni a költségvetési hiányt.","shortLead":"A szociáldemokraták szerint a Néppárt a dolgozók és a nyugdíjasok kárára akarja betömni a költségvetési hiányt.","id":"20250104_ausztria-koalicios-targyalasok-nehammer-lemond","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/706515b9-5b81-47c3-81bb-4540058a50d3.jpg","index":0,"item":"536f5a53-38fc-4e5c-93d7-81135d2f4185","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_ausztria-koalicios-targyalasok-nehammer-lemond","timestamp":"2025. január. 04. 19:48","title":"Nehammer lemond az ÖVP vezetéséről és a kancellári tisztségről is, miután elakadtak a tárgyalások az Osztrák Néppárt és a szociáldemokraták közt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"317e652f-1e4f-470a-ba59-6123259f6c9a","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Azért fest, hogy körülvegyék az emlékei, amelyeket csak ő maga lát a képeibe, és amelyektől nehezen is válik meg, ha jön egy gyűjtő: Osgyányi Sára festőművészt a műteremlakásában látogattuk meg, hogy a számára legfontosabb drogról faggassuk.","shortLead":"Azért fest, hogy körülvegyék az emlékei, amelyeket csak ő maga lát a képeibe, és amelyektől nehezen is válik meg, ha...","id":"20250105_osgyanyi_sara_fetomuveszinterju_festmeny_festeszet_kepzomuveszeti-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/317e652f-1e4f-470a-ba59-6123259f6c9a.jpg","index":0,"item":"44f2496d-3f44-4720-b7e2-cb00f75222bc","keywords":null,"link":"/kultura/20250105_osgyanyi_sara_fetomuveszinterju_festmeny_festeszet_kepzomuveszeti-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 17:00","title":"„Nem engedhetném meg magamnak, hogy megvegyem a saját képeimet”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f98254c-75a9-43bd-bac6-d6c82c29d734","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem ritka ma már, hogy valaki úgy dönt, külön Gmail-fiókot nyit a munkahelyi és egy másikat a privát levelei számára, de persze annak sincsen akadálya, hogy akár három (vagy több) fiókja legyen valakinek. A Google gondoskodott arról, hogy igen egyszerű legyen a váltás ezek között.","shortLead":"Nem ritka ma már, hogy valaki úgy dönt, külön Gmail-fiókot nyit a munkahelyi és egy másikat a privát levelei számára...","id":"20250104_tobb-gmail-fiok-valtas-navigacio-levelek-menedzselese-email","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f98254c-75a9-43bd-bac6-d6c82c29d734.jpg","index":0,"item":"7c7776b1-fedb-45b9-8353-c225d685161d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250104_tobb-gmail-fiok-valtas-navigacio-levelek-menedzselese-email","timestamp":"2025. január. 04. 12:03","title":"Több Gmail-fiókkal is e-mailezhet, mutatjuk, hogyan használhatja kényelmesen őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f18c2b8e-2899-420b-89d8-2d3a6f6067e8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A polgármester szerint a nevelés hiánya állhat a városban tapasztalt károkozások hátterében.","shortLead":"A polgármester szerint a nevelés hiánya állhat a városban tapasztalt károkozások hátterében.","id":"20250104_pasztoi-mikulas-hangszoro-lopas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f18c2b8e-2899-420b-89d8-2d3a6f6067e8.jpg","index":0,"item":"9c63aaea-f6bf-418a-bdcd-3bb8ee49552d","keywords":null,"link":"/itthon/20250104_pasztoi-mikulas-hangszoro-lopas","timestamp":"2025. január. 04. 20:49","title":"Kilopták a hangszórót a pásztói Mikulás hátuljából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1893beee-8f3a-4a25-b825-3165f58df751","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Pest megyében 247 praxis üres, Budapesten 191 rendelőben nincs orvos. Kincses Gyula, a Magyar Orvosi Kamara volt elnöke jelezte, hogy országszerte 940 orvosi praxis betöltetlen, 114-gyel több, mint tavaly. Eközben a lakosság az egészségügyi kiadásának 25 százalékát saját zsebből fizette, ami jóval több, mint az EU-átlag.","shortLead":"Pest megyében 247 praxis üres, Budapesten 191 rendelőben nincs orvos. Kincses Gyula, a Magyar Orvosi Kamara volt elnöke...","id":"20250105_Komolyan-aggodhatnak-az-orvosi-ellatas-miatt-a-Budapesten-es-Pest-megyeben-elok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1893beee-8f3a-4a25-b825-3165f58df751.jpg","index":0,"item":"fb97fe0a-6e49-49f8-a3f4-9785beff9cfd","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Komolyan-aggodhatnak-az-orvosi-ellatas-miatt-a-Budapesten-es-Pest-megyeben-elok","timestamp":"2025. január. 05. 14:24","title":"Komolyan aggódhatnak az orvosi ellátás miatt a Budapesten és Pest megyében élők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szokatlanul gazdag felszereltséget társított a Peugeot a 308-as tesztautóhoz, annyira...
am
Szokatlanul gazdag felszereltséget társított a Peugeot a 308-as tesztautóhoz, annyira gazdag az extralista, hogy az már-már természetellenes. Igaz, benne ülve kifejezetten örülünk ennek a bőségnek. Olyan, mint egy mesterszakács versenyre készített parfétortája: szép, ízletes, egészséges és félünk hozzákezdeni.
A Peugeot valószínűleg így akarta igazolva látni, hogy lehozta a luxust az alsó-középkategóriába. A tesztautómban volt: memóriás vezetőülés, bőr kárpit, nagyképernyős navigáció, tolatóradar elöl-hátul, tempomat, ülésfűtés, kanyarkövető Xenon-fényszórók, JBL-hifi, panoráma üvegtető elektromos árnyékolóval, kétzónás klíma, 4 elektromos ablak, sávváltásra figyelmeztető rendszer, hogy csak a főbb extrákat említsem, amivel a 407-es babérjaira is törhetne. Ettől nem kell félnünk, ugyanis bármennyire izgalmas az autó, a vezetési élmény elmarad a limuzintól.
am
am
Amikor először megláttam, még fotókon, úgy véltem, nem sokban változott az oroszlános újdonság az elődjéhez képest. Aztán egyszer belekóstoltam, amitől elbizonytalanodtam, a mostani teszt pedig a tézise ellenkezőjéről győzött meg. Valóban sokat változott a 308, mondhatni felnőtt a feladathoz és a bizalomhoz, hisz nem csupán Magyarországon, de egész Európában a kategória kedvencei közé tartozik. Amellett, hogy alig nőttek a méretei (tengelytávja fikarcnyit sem változott), kifinomultabb és még vonzóbb lett mind külseje, mind belső tartalma. A cizellált, szinte orrkúpot tartalmazó front, a buci test, az arányos far – egy modern, tetszető autó benyomását keltik. Az első fényszórók dögösek, a függőleges kialakítású ködlámpák újszerűek.
A Citroen autói után a PSA-csoport testvérmárkájába is bekerült az AFIL, a vétlen sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, amely kellemesen masszíroz, ha jelzés nélkül lépünk át a felező vonalon. Ilyent én nem tettem, ám a hazai úthibák jóvoltából a finom masszázst ennek ellenére gyakran megtapasztaltam. Példás a 308 biztonsága, mind az öt biztonság öv bekapcsolására figyelmeztet.
[[ Oldaltörés: Nem mind arany, ami fénylik ]]
am
Rossz úton hallani zajokat a beltérből, a navigáció képernyője például csúnyán nyöszörög. A tervezők nem mérték jól fel a multifunkciós könyöktámasz és a jó magasra emelhető kézifékkar összeférhetetlenségét, így néha ijesztően karamboloznak ezek az eszközök. A kormány túl nagy, a kormányzás pontatlan, a futómű pedig hangos, ráz és kényelmetlen. Sima úton, autópályán tökéletes, ám, ha visszatérünk a való világba, akkor már panaszra ad okot.
A motor ellenben isteni: ilyen csendes dízelt én még nem hallottam. Finoman suttog, szinte nem hallani soha, mégis erőteljesen húz, odateszi nyomatékát és a fogyasztása, az lenyűgöző. A 924 kilométeres tesztút során, bármennyire misztikusnak hangzik is, átlagosan 616 centiliter, azaz 6,16 liter gázolajat vett magához. A 10 napos együttlét során főként városban és elővárosban közlekedtem. A váltó pontos. A motor nagy tempónál is rugalmas, autópályán 100-ról ugrik 160-ra, természetesen hatosban.
am
Az üléspozíció jó, felnőttek számára hátul is kényelmes, a csomagtartó átlagos méretű, a szája szűk, az ülések dönthetők. A kalaptartó zseniális: mindkét oldalról nyitható rejtett tároló dobozkát bujtat. Ilyen ötletes megoldást még sehol sem láttam. Pohártartóból van négy, az elsőknek csak az a hibájuk, hogy nem találtam olyan palackot, vagy poharat, amely stabil maradt volna bennük, a hátsó könyöktámaszból elővarázsolhatókkal semmi baj nem volt. A nagyméretű ajtózsebek ellenben 1,5 literes palackot is elnyeltek. A panoráma tetőablak 4,86 négyzetméteres, kész erkély.
am
Az autó alapára 1,4-es 95 lovas benzinmotorral (BMW-fejlesztés) 3,779 milliótól indul, a kipróbált csúcsváltozat jócskán felextrázva 7,5 millió forintot kóstált.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Peugeot 308 2,0 HDi Premium Pack
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1997
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
136 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320/340 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2608
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4276 / 1815 / 1498
Csomagtér
430-1398
Saját tömeg (kg)
1408
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
205
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
10,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
5,5
Tesztfogyasztás
6,12
CO2 kibocsátás (g/Km)
146
ÁRA
6,059 millió Ft, a tesztelt autó ára 7,49 millió Ft