szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy friss flottafelmérésből kiderült, hogy a brit cégautós piacon az elmúlt tíz évben 500 ezerrel csökkent a hivatalos cégautók száma, ugyanakkor négy millió autó a közszféra dolgozóinak jóvoltából az úgynevezett szürke céges flottát bővíti.

A visszaesés oka, hogy a cégek nem szívesen fizetik a magas cégautóadót, a cégautók száma az 1999-es 1,6 milliós értékről mára 1,1 millióra csökkent. A béren kívüli juttatásként a dolgozók rendelkezésére bocsátott autók népszerűbbek, mint a klasszikus cégautók. Erről azonban nincs pontos kimutatás, hisz ez a juttatás személyi adóköteles. Az adóhatóság számára nem derül ki, az így kapott juttatást mire használta a dolgozó.

2005-ben még 1,2 millió cégautó futott a szigetország útjain, ezért úgy gondolják a szakértők, hogy 150 ezer közötti lehet azoknak a munkavállalóknak a száma, akik ebben az úgynevezett ECO-rendszerben (employee car ownership) kaptak szolgálati autót.

A hatóságok azonban nem örülnek ennek, hisz a rendszer környzetterhelő, nagy fogyasztású autókat hajtó haszonélvezői sokszor így ússzák meg a cégautókra kivetett, környezetvédelmi alapon kiszámolt adót.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Turbós Forester: a macsó erdész cégautója

Félelmetes erejével kompenzálja az idő múlását a Subaru Forester. Hiába a külső megújulás, kényelmi, szórakoztató és technikai fronton elmarad a versenytársaktól. Megteheti, hisz nincs még olyan hobbiterepjáró, amelyet ekkora élvezet lenne vezetni.

hvg.hu Autó

Aki ezt kapja cégautónak, áldani fogja a HR-osztályt

Szép és biztonságos, kényelmes és elegáns. Minőségi és modern. De vajon mennyire tartós, mennyire üzembiztos a Renault Laguna? Feladata, hogy maradéktalanul kitörölje emlékezetünkből előző generációinak hibás jellemzőit. Vajon sikerült?

hvg.hu Autó

Mennyit spórolhatunk a cégautó biztosításán?

A biztosítási díj a cégautó üzemeltetési költségeinek 5-10 százalékát jelenti, vagyis egy-egy jármű értékétől, felszereltségétől függően évente minimálisan több tízezer forint takarítható meg az átgondoltan megválasztott biztosítóval, illetve biztosítással. Az alábbiakban a főbb döntési szempontokat foglaljuk össze.

hvg.hu Autó

Ki kaphat cégautót Németországban?

Ma már szinte nincs olyan topmenedzser, aki ne kapna céges autót a vállalatától. Egy Spiegelben ismertetett friss felmérés szerint a cégek tíz százaléka megtiltja a privát használatot.

hvg.hu Autó

Cégautóadó: sanyargatják a kis bétéket

Az új adócsomagban visszahozta a kormány a cégautók új adóztatásának szabályait. A jövő januártól esedékes tételes cégautóadó a kis bétéknek az eddigiek duplája is lehet - olvasható az MR-1 Kossuth Rádió honlapján.

hvg.hu Autó

Kik és miért kapnak Magyarországon cégautót?

A cégautó szerepe Magyarországon – akárcsak Európának ezen a felén általában – kicsit más, mint a Lajtán túl: a cégek és a munkavállalók itt egyaránt valamivel többet akarnak kifacsarni belőle, s némileg másként is kezelik, mint ott.

hvg.hu Autó

Kinek jó a cégautó-szabályzat?

Az európai szakirodalom néha már az unióra érvényes cégautó-szabályzatot preferálna, Magyarországon viszont a cégek több mint fele nem dolgoz ki az autói számára használati előírásrendszert. Cégjárműszabályzatokat leginkább csak a nagyobb – vagyis vélhetően jelentős számú cégautót üzemeltető – vállalatok készítenek.

Vállalkozás

Cégautóadó: ki jár jól és ki fizet majd többet?

A rendszerváltást követően elég gyorsan kialakult a cégautó intézménye. A közvélemény ezalatt többnyire azt érti, hogy a cég tulajdonában lévő gépkocsit a dolgozó vagy a társaság tagja magáncélra (is) használhatja. Ezzel komoly jövedelmet juttat a magánszemélynek, hiszen a személygépkocsival kapcsolatos költségeket a cég az üzleti kiadásai között elszámolja (ezáltal csökkentve a nyereségadó alapját). Vámosi-Nagy Szabolcs kommentál.