szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Sportback orra lenyűgözően agresszív, mozgásban van, harap, felfal, támad.

am



A Sportback orra lenyűgözően agresszív, mozgásban van, harap, felfal, támad. A fogai viszont kihullottak, mint egy vegetáriánus cápának. Ideális cégautónak, hisz minden fontos jellemzőben erős: tágas, kényelmes, nagy, variálható, egyszerű, időtálló, korszerű, tartós, megbízható, biztonságos, értéktartó. A gazdaságosság más tészta, a Lancer Sportback nem olcsó tucat autó, 5,2 milliós alapára és 1,8 literes motorja középvezetői státust feltételez. A tempomat és a Bluetooth-kihangosító is az üzleti jellegét erősíti az autónak. Ez utóbbi érdekessége, hogy csak hangutasításokkal lehet telepíteni a kapcsolatot. Mókás, ahogy a női hangban testet öltő domina boszorkány utasítgat. Ha a telefonszámokat nem mondjuk elég gyorsan angolul (németül, franciául stb.), kezdhetjük elölről, vagy ha szerencsénk van, egy idegent hív fel. Még az is kedvesebb. Csak álló helyzetben párosodik, fő a biztonság. 

am



A beltér tágas, a hátsó sorban is kényelmesen elfértem magam mögött, de 180 centi fölöttiek szűknek érezhetik a fejteret. A csomagtartó bővíthető (1394 literig), a hátsó ülések 60/40 arányban osztottan is dönthetők. A csomagtér-padló alatt titkos rekesz található – magassága egy laptop táskának elég -, ha lesüllyesztjük a padlót, a csomagtér nem lesz ugyan sík, ám többet pakolhatunk. A furcsa hátsó nem takar nagy poggyászteret, elrendezéstől függően a tárolókapacitás 288 és 344 liter között van. Az első kartámasz kétszintes tárolót rejt, a hátsó könyöklőben dupla pohártartót találunk, a frissítők hidegek maradnak a hűthető kesztyűtartóban. 

am



Sok választási lehetőséget nem kínál a vásárlóknak a Mitsubishi, a Sportback csak a lomha 1,8 literes, 143 lovas motorral választható. Ínyencek kormányról is kapcsolható CVT-váltóval rendelhetik 360 ezer forinttal drágábban. 

am



3500-4000-es fordulaton jut eszébe az autónak, hogy az Evolution rokona, ilyenkor kissé agilisebbé és hangosabbá válik. A 450 kilométeres tesztelés során főként városi használatban 8,1 liter benzint fogyasztott a Lancer. Futóműve feszes, rugózása lágy, kanyarban hajlamos a dőlésre dacára az új többlengőkaros hátsó futóműnek. Az ötsebességes váltó pontos, darabos és hangos. Tesztautómban alig volt 4500 kilométer, a kézifék karja lazán állt, legmagasabbra húzva fogott csak. 

am



Menetstabilizálóját és kipörgésgátlóját (ASTC) fékerőelosztó (EBD) és blokkolásgátló egészíti ki, zsúfolt országúton vészmegállási jelzőrendszer (ESS) villog, ha vészfékezünk. Ütközés esetén hét légzsák gondoskodik védelmünkről, a vezetőt térdlégzsák is óvja. A modell az EuroNCAP szigorított töréstesztjén maximális, ötcsillagos eredményt ért el. 

Biró Csongor

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
am



Mitsubishi Lancer Sportback 1,8 Invite
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1798
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő143 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 178 Nm 4250-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2635
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4585/1760/1515
Csomagtér344-1394 liter
Saját tömeg (kg) 1355
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 196
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)10,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,5
Országúti 6,4
Vegyes7,9
Tesztfogyasztás8,1
CO2 kibocsátás (g/Km) 188
ÁRA Az autó ára 5,18 millió Ft


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!