Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"912f6a17-ffa5-475a-8f8c-a98e6b45b013","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"A változókor önmagában is kihívás, és még nehezebb lehet, ha nem egészen úgy zajlik le, ahogyan szokott. Milyen okok válthatják ki a korai menopauzát, milyen vizsgálatokat érdemes elvégeztetni, és mire figyeljen, aki mindenképp szeretne gyereket? Miért számít, hogy egy nő 20 vagy 40 évet él ösztrogén nélkül, és mit vegyen figyelembe, aki a hormonterápiát fontolgatja? A korai menopauzáról és a korai petefészek-elégtelenségről beszéltünk Dr. Deli Tamás nőgyógyász-endokrinológussal és Iványi Orsolyával, a Magyar Menopausa Társaság vezetőségi tagjával.","shortLead":"A változókor önmagában is kihívás, és még nehezebb lehet, ha nem egészen úgy zajlik le, ahogyan szokott. Milyen okok...","id":"20250612_korai-klimax-menopauza-petefeszek-kimerules-nogyogyasz-endokrinologus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912f6a17-ffa5-475a-8f8c-a98e6b45b013.jpg","index":0,"item":"7c9d8588-e7ba-4ef5-93ee-c24005a6a696","keywords":null,"link":"/360/20250612_korai-klimax-menopauza-petefeszek-kimerules-nogyogyasz-endokrinologus","timestamp":"2025. június. 12. 16:30","title":"„El kellett gyászolnom, hogy tíz évet veszítettem az életemből” – akiket a menopauza túl korán elér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2b23c6e-712c-4269-a3e1-783527b9e625","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"Aki nem teljesen hülye, az nem próbálja délután 3-kor kivésni a Sixtus-kápolnát, hogy hazavigye. Vélemény.","shortLead":"Aki nem teljesen hülye, az nem próbálja délután 3-kor kivésni a Sixtus-kápolnát, hogy hazavigye. Vélemény.","id":"20250612_Para-Kovacs-Imre-rutin-revizio-hvg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2b23c6e-712c-4269-a3e1-783527b9e625.jpg","index":0,"item":"7613d6ff-b3c9-4793-9f25-a171d434e90e","keywords":null,"link":"/360/20250612_Para-Kovacs-Imre-rutin-revizio-hvg","timestamp":"2025. június. 12. 08:44","title":"Para-Kovács Imre: Van a tolvajlásnak egy íratlan szabálya, de Magyarországon másképp van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A román környezetvédelmi miniszter értesítette a magyar hatóságokat, hogy pénteken sós víz éri el a Maros magyarországi szakaszát. Mircea Fechet szerint a következő 24-48 órában nagy lesz a nyomás a környezeten a magas sótartalom miatt.","shortLead":"A román környezetvédelmi miniszter értesítette a magyar hatóságokat, hogy pénteken sós víz éri el a Maros magyarországi...","id":"20250612_parajd-banyakatasztrofa-sos-viz-magyarorszag-maros-kis-kukullo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a.jpg","index":0,"item":"788a9990-8182-4016-8d98-03627921007a","keywords":null,"link":"/zhvg/20250612_parajd-banyakatasztrofa-sos-viz-magyarorszag-maros-kis-kukullo-ebx","timestamp":"2025. június. 12. 21:49","title":"Parajdi bányakatasztrófa: sós víz közelít Magyarország felé a Maroson, a Kis-Küküllőben már pusztulnak a halak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94c02fe3-2710-4474-a965-11573efb4f6d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Három autót és két motort is elkísértek esti műszaki vizsgára.","shortLead":"Három autót és két motort is elkísértek esti műszaki vizsgára.","id":"20250612_Tuning-kipufogo-villogo-motor-Bekescsaba-rendorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94c02fe3-2710-4474-a965-11573efb4f6d.jpg","index":0,"item":"82224943-f2bd-4a00-9730-6778169a8fd0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_Tuning-kipufogo-villogo-motor-Bekescsaba-rendorok","timestamp":"2025. június. 12. 10:05","title":"Barkácskipufogó, villogó motor – most Békéscsabán szálltak rá a sufnituningra a rendőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8181ae88-33bd-4326-96ed-72ddc365e552","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A lakóházak között hevernek a megégett roncsok.","shortLead":"A lakóházak között hevernek a megégett roncsok.","id":"20250612_repulogep-katasztrofa-india-london-lezuhant-foto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8181ae88-33bd-4326-96ed-72ddc365e552.jpg","index":0,"item":"1a59cb8a-89a8-4b7a-8bea-943b66786e07","keywords":null,"link":"/vilag/20250612_repulogep-katasztrofa-india-london-lezuhant-foto","timestamp":"2025. június. 12. 13:50","title":"Fotókon az indiai repülőgép-katasztrófa helyszíne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91015b19-9f4b-4bef-a7d1-cc8d58f2af68","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Sokak számára érthetetlen, hogy egy-egy felújított szakasznak miért estek neki újra és újra.","shortLead":"Sokak számára érthetetlen, hogy egy-egy felújított szakasznak miért estek neki újra és újra.","id":"20250613_Nem-vart-muszaki-problemak-miatt-kaosz-Hungaria-koruti-feluljaro-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91015b19-9f4b-4bef-a7d1-cc8d58f2af68.jpg","index":0,"item":"32229d8e-f83c-46f5-a445-ae723a6c4da5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_Nem-vart-muszaki-problemak-miatt-kaosz-Hungaria-koruti-feluljaro-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 09:58","title":"Reggeli dugók: nem várt műszaki problémák miatt még egy ideig biztosan káosz lesz a Hungária körúti felüljárón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0874d883-f4da-4588-8364-3ae85341644b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A plugin hibrid biturbó V8-as hajtású BMW XM gyengébb változata kikopott a kínálatból.","shortLead":"A plugin hibrid biturbó V8-as hajtású BMW XM gyengébb változata kikopott a kínálatból.","id":"20250612_mar-csak-az-erosebb-748-lovas-v8-cal-kaphato-a-bmw-xm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0874d883-f4da-4588-8364-3ae85341644b.jpg","index":0,"item":"59ec01e7-c407-451f-81a8-86b28a434f01","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_mar-csak-az-erosebb-748-lovas-v8-cal-kaphato-a-bmw-xm","timestamp":"2025. június. 12. 08:41","title":"Már csak az erősebb, 748 lovas V8-cal kapható a hegyomlásnyi BMW XM","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cca55a83-f0db-401a-ac3f-820b2b9f84c2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Eddig legalább 19 esetben okozott sérülést vagy anyagi kárt az az Anker power bank, amelyet most visszahív a gyártó.","shortLead":"Eddig legalább 19 esetben okozott sérülést vagy anyagi kárt az az Anker power bank, amelyet most visszahív a gyártó.","id":"20250613_anker-powerbank-hiba-tuzveszely-powercore-1000-visszahivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cca55a83-f0db-401a-ac3f-820b2b9f84c2.jpg","index":0,"item":"98347ccc-7b24-4f8f-9b37-ed13bf9fba3e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_anker-powerbank-hiba-tuzveszely-powercore-1000-visszahivas","timestamp":"2025. június. 13. 09:03","title":"Tűzveszély miatt visszahívnak 1,1 millió hordozható töltőt – már sérülést is okozott a típus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.
A nyolcvanas évekig Fiat géneket, a VW-bevásárlás után főként Volkswagen klónokat gyártott a Seat. A sorba most beállt a csoport ékköve, az Audi is, a spanyolok nem kis örömére. Nem csupán az autót koppintották le a spanyolok, hanem az egész ingolstadti gyártósort is megörökölték, a martorelli üzem napi 450 autó összeállítására is képes.
A 4,661 méter hosszú, 460 literes csomagtérrel büszkélkedő szedán terhelhetősége 560 kilogramm. Elöl nincs gond a helykínálattal, finom a bőrülés, csak fenékben kissé szűk a kagylósított kialakításnak köszönhetően. Ami elöl megfelelő, az hátul szűkös, mind a fej-, mind a váll-, mind a lábtér elmarad a kategóriában megszokottól, az alapjaiban kisebb Octaviában kényelmesebben utazhatunk. A csomagtartó bőkezű, nyílása szűk, a hátsó ülések dönthetők. Az egyke pohártartó elöl csak 0,33 palacknak jó, a kesztyűtartóban külön hűtődoboz található.
Az auto-motor-und-sport összehasonlító tesztjében az Exeo kombi nem vizsgázott túl jól a márkán belül, a jávorszarvas teszten, a szlalomban, a kanyarstabilitási próbán és a hirtelen kikerülési manőverben is az utolsó lett a tízes mezőnyben, lemaradva az új A4 és a Passat kombijától, amelyek természetesen a dobogó élén végeztek. Ennek ellenére nem kell elkeseredniük a seatosoknak, egyrészt, mert ez egy kombiteszt volt, másrészt, ahhoz képest, milyen öreg konstrukció az Exeo, megállta a helyét és a nyolcadik lett, összesítésben megelőzve a Citroen C5-öt és a Mazda 6-ot.
Hiába, a VW-ben és az Audiban példásan teljesítő motor a Seatban hangos és vibrál, mozgatja a gázpedált és alig észrevehetően a kocsit is. Azt kell, hogy higgyem, direkt. Fogyasztása nem vészes, a 350 kilométeres, vegyes üzemű tesztünk során 7,1 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként.
A beltér egy az egyben az Audi A4 kabriójé, csak műszeróra számlapjának a tipográfiája seatosak, a kormányt, a kapcsolókat, a klímát, a fedélzeti számítógépet, a Bluetooth-kapcsolódást, a középkonzolt, a puha műanyagokat és még a szagokat is családon belül örökölte az Exeo. Sajnos az akadozó, darabos váltót is, az Audi selymes futóművét felváltotta a spanyolok pattogósabb, sportosabb felfüggesztése.
Ami idegen az Audi életérzéstől, az az irányjelző idegesítő kattogása, valamint a könyöktámasz haszontalansága, ez utóbbi zavart a vezetésben, így az első percben felhajtottam.
Ugyanazon a telepen, ahonnan kölcsönvettem az Exeót, glédában álltak a győri, céges használatú új A4-esek, amelyek hasonló áron kaphatók, egyévesen 20-30 ezer kilométerrel, még gazdagabb felszereltséggel. Adódik tehát a dilemma: használt új Audit, vagy új régi Audit vegyen az ember. Ha valaki kényelmes, megbízható és biztonságos, szép autót akar, de nem szeretne vele hivalkodni, jó helyen jár, ahogy az a cégvezető is, aki takarékos presztízsflottát állít össze beosztottainak. Az Audi vásárlóit nem zavarja meg a Seat húzása, ám a klasszikus VW-flottásokat talán igen. Egy Passat árából gazdagabb felszereltségű Seat lehet a hivatalnok jutalma, ha lemond a márkajelzés és a nagyobb helykínálat adta előnyökről.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.